Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Crossen door 2022 met Kola Light

 
Profiel   

Bijna eind van het jaar, en nu het toch echt november is geworden ook het eind van het cross seizoen. We kunnen terugkijken op een geslaagd seizoen, hoop ervaring en vertrouwen opgedaan en inmiddels ook ruim de punten voor het L binnen *\o/*

Kola is een 7-jarige ruin die ik als net zadelmakke 4-jarige van de fokker heb gekocht. We hebben lekker de tijd genomen met hem en hebben de afgelopen maanden gestart in de B-eventing, BB springen en L1 dressuur. Daarnaast gaan we ook regelmatig op pad, om te trainen in de natuur en te genieten op vakantie!

De wintermaanden hebben we wat trainingen gereden op vreemd terrein en een mooie outdoor cross bij manege Beukers. Kola had vorig jaar wat maanden weinig gedaan door mijn zwangerschap en zijn griffelbeenbreuk, dus we konden deze maanden goed gebruiken om hem klaar te stomen voor een mooi cross seizoen in het voorjaar.

[ img ]


Ook pakten we af en toe een springwedstrijd mee. We hebben nog wat moeite met parcoursen springen en de flow te houden, dus dat moet een beetje bijgehouden worden.

[ img ]


En natuurlijk mogen de dressuurproeven niet ontbreken!

[ img ]


In april ging voor ons het cross seizoen weer van start in Moordrecht. Niet een ideale cross op zo'n klein terrein, maar Kola kent het daar dus na de winter wel even een fijne opstart. Nog een beetje gebrek aan vertrouwen (we waren daar twee weken geleden samen gevallen) dus niet helemaal de cross waar ik op hoopte, maar na de winter toch een heel redelijk begin.


[ img ]

[ img ]

Hierna mochten we van start op het mooie terrein van landgoed de Valouwe in Ede. Het springparcours ging helemaal ruk, dus met de nodige twijfel aan de cross begonnen. Daar liep hij echter als een zonnetje een foutloze ronde!

[ img ]

Even een maandje goed doorgetraind voor het regiokampioenschap en helaas voor de allerlaatste editie op de Vlietlanden. Dressuur een beetje teveel spanning, een weigering bij het springen en crossen foutloos!

[ img ]

[ img ]

Tussendoor even een beetje zomervakantie gevierd met een dressuurwedstrijdje voor de leuk.

[ img ]

En natuurlijk kunnen ook de conditietrainingen niet ontbreken!

[ img ]

In de herfst gingen we weer aan de slag met crossen. Eerst reisden we af naar het verre Westdorpe, tegen de Belgische grens. Hier helaas geen foto's van, maar Kola liep een superwedstrijd en pakte 2 winstpunten mee! Het tempo begon deze wedstrijd ook echt een beetje te komen in de cross.

Daarna stond Lisse op de agenda. Altijd een lastige cross qua tempo door de bochtige lijntjes in het bos. Kola liep wederom foutloos, wel nog wat te langzaam.

[ img ]

[ img ]

Hierna begonnen de verre reizen en maakten we weekendjes weg van de wedstrijden. We hadden een heerlijke wedstrijd in Diepenheim waar we ondanks de slechte bodem een mooie tijd in de cross neerzetten.


[ img ]

[ img ]

En toen alweer de laatste wedstrijd van het jaar, Eventing Rekken! Ook hier een foutloze cross en een fijne afsluiter van het seizoen.

[ img ]

We hebben genoten en een hoop geleerd van elkaar de afgelopen maanden. Deze winter trainen we rustig door richting het L en komend voorjaar hopelijk daarmee ons debuut :) Tot volgend jaar!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 12:51 



 
Profiel   

Leuk zeg! Mooi crossterein daar trouwens...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 10:43 



 
Profiel   

Wat leuk!
Heel gaaf paard heb je en de fotos zien er heel leuk uit. Ik vind dat hij overal zo vrolijk kijkt.
Lijkt het maar zo of heb jij bij de eerste dressuurfoto je beugels vreselijk kort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 12:42 



 
Profiel   

Wat een leuk dier en wat een heerlijke plaatjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 13:04 



 
Profiel   

Dandelion07 schreef
Wat leuk!
Heel gaaf paard heb je en de fotos zien er heel leuk uit. Ik vind dat hij overal zo vrolijk kijkt.
Lijkt het maar zo of heb jij bij de eerste dressuurfoto je beugels vreselijk kort?


Dat gevoel had ik ook, plus dat het zadel veel te ver naar voren lijkt te liggen, maar dat kan vertekenen door het dekje.

Verder - wat gaan jullie goed samen! Lekker bezig, wat een leuk dier. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 00:53 



 
Profiel   

Beetje van beide denk ik! Foto vertekend wat maar ik zat daar ook wel te kort hoor. Dressuren op een springzadel blijft niet ideaal natuurlijk. Toevallig hebben we afgelopen week ook een dressuur zadel gekocht voor hem!

Bedankt voor alle leuke berichten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 09:52 



 
Profiel   

Toffe foto's saar. Heb je ook beelden van de GoPro op je cap, of zijn die voor eigen gebruik/training?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen