Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 516 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Bij de pony’s is 4 wint genoeg.

Ik ben met mijn eerste pony na 6 crossen totaal Z gestart. 1x B, 2x L en 3x M. En toen kreeg je ook nog 3 winstpunten als je in de prijzen reed. Dat is wel heel lang geleden overigens :+ rond 2000.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 05:33 



 
Profiel   

Is bij de paarden nu meer nodig dan 4? Vind het belachelijk.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 10:49 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Is bij de paarden nu meer nodig dan 4? Vind het belachelijk.. :=


De B is nog steeds 4 winstpunten. Maar vanaf het L moet je er gewoon 10. Vind eigenlijk zo snel promoveren van B naar L al best snel. Vind het niveau tussen B en L al best wel een groot verschil. Maar goed dat is wellicht ook persoonlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 11:30 



 
Profiel   

Klopt bij de paarden is het inderdaad 10 en bij de pony's 4.
Ik vind de combinatie echter nog niet klaar voor het M.
Pony heeft voorheen wel M gecrosst, maar aangezien ze slechts 1.35m groot is moet dan wel echt alles kloppen.
Momenteel ziet het ruitertje de afstanden nog te weinig en moet de pony dit oplossen. Kortom, nog zeker niet klaar voor de M.
En vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 11:54 



 
Profiel   

Zo is dat! Ik ga voorlopig ook nog gewoon verder in de L. Heb inderdaad ook nog wel eens een afstand die niet helemaal lekker loopt en Jolliana is daarin ook niet de meest voorzichtige. Dus voor ons beide is het M gewoon nog niet “veilig”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 12:53 



 
Profiel   

Paarden idd met 4 van de B naar L. En als je L springen bent mag je direct L starten.

Ik vind 10winst om te promoveren ook heel prima bij de paarden. Paarden zijn toch minder handig dan pony’s. En vaak de ruiters wat voorzichtiger.
En als je twee keer geklasseerd bent geweest in een klasse mag je dat direct starten.

Lekker paard gisteren. Volgend seizoen nog keertje L en dan maar M proberen. Nu 4x L gelopen en pakt zo simpel aan.
Had nog getwijfeld om gisteren al M te starten, maar vond het dol zat voor dr.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 13:23 



 
Profiel   

Leuke foto!

Ik vind de regels nu prima, maar 1 ding wel jammer zowel met springen als met cross. L is voor ons het maximale, mijn paard heeft niet de wereld aan vermogen en ik niet het lef en talent voor M. Maar als ik 30 wp zou hebben, zou ik moeten promoveren. Of HC gaan rijden, maar dat is ook niet leuk, vind het competitieve ook leuk namelijk. Ik vind het soort van vreemd dat je dan verplicht wordt iets te gaan doen wat (voor ons) te gevaarlijk is.

Maar goed, daar zijn we nog lang niet hoor, bij zoveel wp's :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 13:53 



 
Profiel   

LolaTFB schreef
Leuke foto!

Ik vind de regels nu prima, maar 1 ding wel jammer zowel met springen als met cross. L is voor ons het maximale, mijn paard heeft niet de wereld aan vermogen en ik niet het lef en talent voor M. Maar als ik 30 wp zou hebben, zou ik moeten promoveren. Of HC gaan rijden, maar dat is ook niet leuk, vind het competitieve ook leuk namelijk. Ik vind het soort van vreemd dat je dan verplicht wordt iets te gaan doen wat (voor ons) te gevaarlijk is.

Maar goed, daar zijn we nog lang niet hoor, bij zoveel wp's :+


Ik geloof dat de regels zijn aangepast; als je met 1 paard start hoef je niet verplicht te promoveren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 13:59 



 
Profiel   

FCSA schreef
LolaTFB schreef
Leuke foto!

Ik vind de regels nu prima, maar 1 ding wel jammer zowel met springen als met cross. L is voor ons het maximale, mijn paard heeft niet de wereld aan vermogen en ik niet het lef en talent voor M. Maar als ik 30 wp zou hebben, zou ik moeten promoveren. Of HC gaan rijden, maar dat is ook niet leuk, vind het competitieve ook leuk namelijk. Ik vind het soort van vreemd dat je dan verplicht wordt iets te gaan doen wat (voor ons) te gevaarlijk is.

Maar goed, daar zijn we nog lang niet hoor, bij zoveel wp's :+


Ik geloof dat de regels zijn aangepast; als je met 1 paard start hoef je niet verplicht te promoveren :)


Hej bedankt dat je me tipt! Dat ga ik opzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:04 



 
Profiel   

Wat een mooie verhalen van jullie cross weekend! Niet te snel gaan is soms moeilijk want we willen zoveel maar die paardjes meoten het ook allemaal maar doen voor ons!

Wij hebben dit weekend onze laatste in Rekken! Hoop dat ze het nog iets aan kunnen passen want zoals het er nu uit ziet ben ik om 10 minuten over met ene paard de Cross in en moet ik om 38 erop zitten voor de dressuur, dat die ik niet helemaal goed gaan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:23 



 
Profiel   

Je hoeft met 1 startkaart idd niet te promoveren. En desnoods kan je dispensatie aanvragen. Zeker in de eventing denken ze daar echt wel aan mee.

Overgang L naar M is wel echt een overgang. L is echt nog spelen. In het M komt het gewoon nauwer. Vaak als het M simpel loopt en paard heeft genoeg bloed en vermogen lopen ze ook 2* simpel. Ik rij zelf liever een 2* dan landelijk M. Loopt vaak mooier en meer ruimte.
Is vaak meer gebouwd zoals een Barchem of Westdorpe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 14:58 



 
Profiel   

Ah top, ook al is het nog lang niet zo ver, toch goed om te weten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 15:04 



 
Profiel   

O ik bedoelde dat ik de 4 belachelijk weinig vindt om te promoveren. Begrijp me niet verkeerd.
Zouden ze ook 10 mogen maken, per direct. Ner als L springen mag je L eventing. Vind k ook niet erg gepast.

Maar ja. Weinig over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 16:03 



 
Profiel   

De afgelopen 2 jaar kon je overigens met een C pony niet eens 10 winstpunten in een seizoen bij elkaar krijgen in de L.
Bijna nergens werd een abc/l cross georganiseerd.
Dramaaa was dat. Nu gelukkig weer gewoon met de DE mee al zouden ze wellicht wel moeten kijken naar een iets aangepaste ideale tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-22 20:32 



 
Profiel   

[ img ]
Ze sprong best aardig in Bathmen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 15:55 



 
Profiel   

Ruimte zat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 17:22 



 
Profiel   

Gave foto!

Hier helaas nog meer slecht nieuws. Geluk bij een ongeluk, soort van dan. Door de zadel en rugproblematiek is er een voor mij een lichte asymmetrie naar boven gekomen. Ondanks dat ze beter liep vorig week haar toch laten checken gister bij het smdc. Bdz voor schade aan het pijpbeen net boven de kogels gevonden. Met name rv botnieuwvorming wat meestal betekend microtrauma /kleine fissuurtjes van het bot… blijkbaar een probleem wat ze vaker terug zien bij spring en cross paarden door de kracht/frictie bij de landing en het draaien daarna. Zwaar poedersuiker iig… merrie moet nu 3mnd rust op een klein stukje en dan door de MRI om te kijken hoe het er voor staat #) arm beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 18:53 



 
Profiel   

O nee, wat een ellende cookie ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 19:15 



 
Profiel   

Zo dat is wel echt ff een domper zeg cookie :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 19:04 



 
Profiel   

_lautje_ schreef
[ [url=m/RMNYez.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze sprong best aardig in Bathmen :))


Heeeel gaaf <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-22 19:04 



 
Profiel   

Wat een stilte -O-
Is er een ander topic, omdat we de 500 pagina's hebben bereikt, of is het onactief, omdat seizoen nog niet begonnen is.

Ben een stille meelezer en fanatiek meegepraat in 2019, nu wil ik weer actiever meepraten in dit topic of ect nieuwe :), nog steeds alleen crosslessen en oefencrossen.

Aankomende zondag onze eerste les dit jaar *\o/*
zijn er nog mensen die zaterdag de wedstrijd starten in Vinkega :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 08:43 



 
Profiel   

Wij zijn bij een indoor training geweest en voor de volgende week ook een indoor training opgegeven. De SGW kalender is er al wel, daar moet ik eens naar gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 09:25 



 
Profiel   

Volgende week weer trainen en dan een paar weken later indoor cross zo leuk altijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 09:29 



 
Profiel   

Ik heb nu voor 1x per maand een crossles of oefencross, ben bang dat ik der overbelast. Mijn fjord heeft peesblessure opgelopen denk ik doordat ik vgm bijna elke week ging crossen en ook nog springles in die week.

Heb voor nu
8 januari - crosstraining Vinkega
12 februari - oefencross 50/60 cm 2 rondjes in Zwolle
25 maart oefencross 1 rondje 40/59 cm in Den Ham.

Voor mei heb ik of Hooghalen of Heino. Ze komen net achter elkaar volgens mij.

Wil dit jaar ook nog naar Bathmen/Coevorden was er vgm ook./ Markelo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 11:01 



 
Profiel   

Voor mij start het eventing seizoen helaas vrij laat, daar er geen wedstrijd in april is waar ik naar toe kan (allemaal ruim 2 uur rijden..) dus de eerste die ik zal rijden is SGW Vonk (Oudkarspel)
Jammer maar is helaas niet anders. Natuurlijk wel wat trainingen meepakken tot die tijd :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-23 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 516 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen