Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 526 van de 543 [ 13564 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529 ... 543  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

Ik vind weinig doorstroom ook niet gek, het is toch een dure en enorm tijdrovende hobby als je het serieus wil doen. Als ik het vergelijk met springen: springen kan ik thuis prima voor trainen met paar balken in mijn eigen bak, rondje op wedstrijd kost een tientje, het hele wedstrijdgebeuren duurt een uurtje en is meestal ergens in de buurt. Lekker makkelijk :) Als ik SGW wil rijden zit ik meteen met verre afstanden (=geld), vaak tweedaagse wedstrijden ook al op regio niveau (want ver), op een andere locatie moeten trainen (die ook nog ver weg is uiteraard :P ), om maar te zwijgen over hoger inschrijfgeld enz.

Ik zag crossen ooit als kind op TV en het was meteen mijn grootste droom die toen net zo toegankelijk voelde als astronaut willen worden := in die zin ben ik super blij dat ik het als volwassene wel kan proberen uit te laten komen maar joh, goedkoop en handig is anders ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 12:09 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Ik vind weinig doorstroom ook niet gek, het is toch een dure en enorm tijdrovende hobby als je het serieus wil doen. Als ik het vergelijk met springen: springen kan ik thuis prima voor trainen met paar balken in mijn eigen bak, rondje op wedstrijd kost een tientje, het hele wedstrijdgebeuren duurt een uurtje en is meestal ergens in de buurt. Lekker makkelijk :) Als ik SGW wil rijden zit ik meteen met verre afstanden (=geld), vaak tweedaagse wedstrijden ook al op regio niveau (want ver), op een andere locatie moeten trainen (die ook nog ver weg is uiteraard :P ), om maar te zwijgen over hoger inschrijfgeld enz.

Ik zag crossen ooit als kind op TV en het was meteen mijn grootste droom die toen net zo toegankelijk voelde als astronaut willen worden := in die zin ben ik super blij dat ik het als volwassene wel kan proberen uit te laten komen maar joh, goedkoop en handig is anders ;)


Denk wel dat het goedkoper is dan astronaut worden dus in dat opzicht heb je de juiste hobby gekozen :Y)

Wij hebben lekker in Rijssen getraind gisteren! Enige wat jammer is, is dat ik het voor elkaar heb gekregen om te paard mijn schouder uit de kom te krijgen. Dus nu in een sling en hopen dat het herstel niet te lang gaat duren :+

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 12:40 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Ik voel me zo'n jonge penny hier, in 2007 zat ik nog in de beginnersles op mijn Poolse manege :=

LiannePuthzy schreef
Aankomende week blijft het inderdaad slecht, de week van de 26e ziet er voor nu goed en droog uit


Ik vraag me alleen af of de bodem dan ook al bijtrekt?

Ik zit met enorme twijfels wat handig is komende weken :') wil voor Etten Leur nog een oefencross hebben gereden maar waar en wanneer :?


Daar ben ik ook benieuwd naar, zou mij ook goed passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 12:59 



 
Profiel   

Ede heeft nu op meerdere nieuwe dagen een oefencross en die is altijd top!

Het is idd in vergelijk met springen een stukje kostbaarder om te crossen.
Ook qua tijd. Als je fulltime werkt en alles qua trainen, conditiewerk en wedstrijden daarnaast moet doen en plannen is het echt een ratrace.
Ik heb het geluk dat ik niet werk en alles overdag kan doen. En ook dan is het al passen en meten met kinderen van school halen, zwemles, turners, hockey, vriendinnetjes en ohja ik heb ook een man O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 15:45 



 
Profiel   

Ik twijfel heel erg of ik me voor een van de nieuwe datums zal opgeven in Ede. Mijn paard staat nog niet op ijzers en weet niet of mijn smid zo snel kan (die zit altijd aardig vol)
Ik zou dan in het L rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 18:04 



 
Profiel   

Vind Ede prima zonder ijzers te doen, ook in het L.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 19:15 



 
Profiel   

Ik durf dat ook wel in ede

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:19 



 
Profiel   

Toch besloten om ede te laten zitten.
En me hier voor opgegeven. Lekker in de buurt *D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 06:23 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
Toch besloten om ede te laten zitten.
En me hier voor opgegeven. Lekker in de buurt *D
[ [url=m/EI085E.png]Afbeelding[/url] ]


Wel jammer dat dit allemaal doordeweeks is

Wat voor stijgbeugels gebruiken jullie tijdens het crossen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 19:26 



 
Profiel   

Volgende week Alphen-Chaam, super veel zin in!
Ik las ergens dat de dressuur en parkeren en stuk van het hoofdterrein is en dat je daar rekening mee moet houden. Iemand die mij kan vertellen hoe lang het ongeveer lopen is en of aanmelden op het hoofdterrein is, of bij de dressuur? Dan kan ik dat namelijk incalculeren :')

Hier nog wat foto’s van ons L debuut met de derby middenbeemster :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 19:42 



 
Profiel   

Ik denk dat de klas die de vonk oefencross organiseert wel iets beter mag zijn in communicatie ect, heb mij ingeschreven voor de cross experience, want geen winstpunt in b springen (lager als 50 cm) maar nu ontvang ik een mail waarin staat dat je de hoogte mag starten waar je starten waarin je startgericht in bent. Dat zou dus betekenen dat ik dus wel 50-60 cm zou mogen rijden want dat staat toch gelijk aan bb paarden? Of zelfs lager als bb paarden? Ik heb maar teruggemaild over hoe en wat

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:08 



 
Profiel   

BB paarden is gelijk aan 80 cm springen, 60-70 cm cross uit mijn hoofd.

Ik cros/spring met freejumps, heerlijke beugels, heb ze aan al mijn zadels hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:38 



 
Profiel   

Aatrox schreef
BB paarden is gelijk aan 80 cm springen, 60-70 cm cross uit mijn hoofd.

Ik cros/spring met freejumps, heerlijke beugels, heb ze aan al mijn zadels hangen.


BB is op papier geen specifieke hoogte, er staat alleen "De hindernissen moeten altijd lager staan en het traject moet altijd korter zijn dan de laagste wedstrijdklassen voor de desbetreffende categorie pony’s of paarden."

Maar ja gezien B paarden 80cm cross is dan zou BB in de praktijk max 70-80 moeten zijn :j


Ik spring en cross met gewone naamloze stijgbeugels, past meteen goed bij mijn voorkeur voor oude, harde Duitse zadels :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:05 



 
Profiel   

Ik heb nu de BR Aerotech beugels aan mijn zadel hangen. Alleen zijn dat eigenlijk geen veuligheidsbeugels dus ben wel op zoek naar iets anders. Fijne vind ik wel dat ze net als Freejump gedraaid aan je zadel hangen. Als je dan je beugel verliest heb je hem sneller terug gevonden.
Vind alleen de free jumps wel heel erg duur. Dus heb nog niet echt iets anders gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 12:16 



 
Profiel   

Ik vind die die Freejump doodeng. Paar keer mee gereden maar met afstappen gehad dat ze niet uitgingen. En ik weet dat het ook gebeurd met mensen die vallen en zo hun been breken.

Ik heb al jaren sprenger bow balance beugels. Niet goedkoop, maar super fijn.

Gisteren lekker gereden in Chaam. Dressuur 194,5 met 2x fout rijden, springen en cross zo simpel foutloos. Alleen tijdfouten, maar dat wist ik en daar had ik op gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:37 



 
Profiel   

_lautje_ schreef
Ik vind die die Freejump doodeng. Paar keer mee gereden maar met afstappen gehad dat ze niet uitgingen. En ik weet dat het ook gebeurd met mensen die vallen en zo hun been breken.

Ik heb al jaren sprenger bow balance beugels. Niet goedkoop, maar super fijn.

Gisteren lekker gereden in Chaam. Dressuur 194,5 met 2x fout rijden, springen en cross zo simpel foutloos. Alleen tijdfouten, maar dat wist ik en daar had ik op gereden.


Ik had ook een hele tijd bow balance, helaas verkocht omdat ik 2 jaar terug mijn rechter enkel flik heb verzwikt en sindsdien klapte mijn voet weleens dubbel tijdens het rijden met bow balance, anderhalf jaar terug de br lavarone gekocht maar de veer die de beugels dichthoud is bij beide beugels kapot gesprongen, nu leen ik normale stijgbeugels van iemand maar ik wil uiteraard weer veiligheidsbeugels. Ik heb nu freejumps besteld ben benieuwd. Zat nog te twijfelen tussen freejumps, flex-on of de lemieux vector

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 13:57 



 
Profiel   

Ik kan dus niet uit de voeten met die BOW balance en vind mijn freejumps heerlijk, 5 paar inmiddels in bezit, woepsie.

Nog nooit gehad dat ik vast zat of mijn beugel niet soepel uitkreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 14:52 



 
Profiel   

Hier ook overgestapt op Freejump na BR Lavarone. Zijn het geld dubbel en dwars waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:28 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Hier ook overgestapt op Freejump na BR Lavarone. Zijn het geld dubbel en dwars waard.


Waren bij jou de lavarone ook stuk gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:44 



 
Profiel   

Ze gingen vrijwel direct piepen. Maar ik kon mijn voeten er niet goed in krijgen. Zat met 1 voet steeds tegen het uitklapbare deel aan. Zat gewoon echt niet lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:11 



 
Profiel   

Wij hebben gister een lekker rondje L gereden in Ede. [ img ]

Met beugels kan ik niet helpen. Heb met dressuur al jaren safestyle en met cross iets van prestige met verend/scharnierend voetbed. Heel fijn, maar niet meer te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:42 



 
Profiel   

Vandaag crossles gehad in Moordrecht. Eerste èchte les van mijn eigen instructrice. Wat hogere hindernissen als tijdens het crossevent meegenomen en les gekregen hoe een afsprong gereden en vooral gezeten moet worden. Terrein was nat en best zwaar dus niet te lang gereden. Merk wel dat ik véél minder moet willen regelen. Hoger tempo rijden en minder op afstandjes letten.

Belangrijkste les: lijstje maken wat mee moet :+ Ik stond er dus zonder beugels }:0 Die Freejumps zijn zó duur dat ik 1 setje wel genoeg vond.Zijn makkelijk te wisselen van zadel. Maar ja dan moet je ze dus wèl op tijd wisselen. Gelukkig een héél lief stalgenootje die ze is komen brengen. En direct leergeld betaald, door een 2e setje van stalgenootje over te kopen voor 75 euri's. Niet mijn kleur (lichtblauw), maar voor die prijs koop je ze nergens natuurlijk, ook niet op mp. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:29 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Vandaag crossles gehad in Moordrecht. Eerste èchte les van mijn eigen instructrice. Wat hogere hindernissen als tijdens het crossevent meegenomen en les gekregen hoe een afsprong gereden en vooral gezeten moet worden. Terrein was nat en best zwaar dus niet te lang gereden. Merk wel dat ik véél minder moet willen regelen. Hoger tempo rijden en minder op afstandjes letten.

Belangrijkste les: lijstje maken wat mee moet :+ Ik stond er dus zonder beugels }:0 Die Freejumps zijn zó duur dat ik 1 setje wel genoeg vond.Zijn makkelijk te wisselen van zadel. Maar ja dan moet je ze dus wèl op tijd wisselen. Gelukkig een héél lief stalgenootje die ze is komen brengen. En direct leergeld betaald, door een 2e setje van stalgenootje over te kopen voor 75 euri's. Niet mijn kleur (lichtblauw), maar voor die prijs koop je ze nergens natuurlijk, ook niet op mp. :+

:') :+ We vergeten denk ik allemaal wel eens wat, ik ben een keer mijn singel vergeten, een keer mijn teugels, en een keer mijn rijlaarzen (had thermolaarzen aan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:46 



 
Profiel   

Er is zoveel regen gevallen en zoals het er nu uit ziet gaat het morgen ook de hele dag regenen. Ik zit dus heel erg te twijfelen om mij uit te schrijven :(

Heb ik 2 uur enkele reis (en de benzinekosten die daarbij horen) over om vervolgens niet lekker te kunnen dressuren omdat mijn paard het liefst met haar kont tegen de regen in wil staan. Misschien is het tijdens het springen en cross iets droger, maar hoe is dan de bodem? Ik start als een van de laatste dus er zijn er dan al 79 voor gegaan die de bodem hebben omgeploegd.

Ik haat dit weer echt -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:18 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Er is zoveel regen gevallen en zoals het er nu uit ziet gaat het morgen ook de hele dag regenen. Ik zit dus heel erg te twijfelen om mij uit te schrijven :(

Heb ik 2 uur enkele reis (en de benzinekosten die daarbij horen) over om vervolgens niet lekker te kunnen dressuren omdat mijn paard het liefst met haar kont tegen de regen in wil staan. Misschien is het tijdens het springen en cross iets droger, maar hoe is dan de bodem? Ik start als een van de laatste dus er zijn er dan al 79 voor gegaan die de bodem hebben omgeploegd.

Ik haat dit weer echt -O-


Vriendin van mij heeft vandaag gelopen die zegt nu; de grond is goed alleen an t begin een paar natte plekken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 526 van de 543 [ 13564 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529 ... 543  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen