Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen oefencross Hellendoorn?

 
Profiel   

In het weekend van 1 en 2 april is er oefencross in Hellendoorn.
Ik heb mij opgegeven om 1 april mee te doen.
Zijn er mensen die er vorig jaar ofzo mee gereden hebben en er ervaring mee hebben?
Hoe is de bodem? Mooie paden of moet ik rekening houden met zware zand paden?
Organisatie op orde?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 21:37 



 
Profiel   

Ik woon naast de vereniging en ben zaterdag starter daar.

De bodem is top, de bak ligt er net. In het bos zijn het mooie bospaden en brede zandpaden. Alles ligt er momenteel mooi bij, geen extremen qua boomwortels, mul zand of zo.

Vorig jaar had ik Corona en heb ik bij de cross niet geholpen, dus weet niet hoe goed het toen geregeld was. Maar normaal gesproken staat de vereniging er om bekend dat ze de zaken goed op orde hebben qua organisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:06 



 
Profiel   

Kijk aan!! Dat is een mooi bericht!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 22:10 



 
Profiel   

Maar van het grote drukke Bokt, start er dus verder niemand komend weekend in Hellendoorn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 08:48 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan vandaag?

Was geen super lekker weer helaas. Heb je wel fijn gereden en was het netjes geregeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 17:44 



 
Profiel   

Wij hebben de rit verkend. Als zag er erg goed voorbereid en mooi uit. Organisatie ook echt wel prima.
Maar we schrokken een beetje van de lengtes van paden met een harde, ongelijke een stenige ondergrond. Op veel plekken puntige en scherpe randen.
Omdat we allebei zonder ijzers rijden en mijn paard echt groen en onervaren is hebben we ons afgemeld.
Een beetje zorgen om een hoefzweer of morgen een kreupel paard te hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 22:05 



 
Profiel   

Oh ik weet precies welke stukken je bedoelt. 1 van die paden heeft inderdaad veel puin, dit is een pad wat in de oorlog door de Duitsers is gebruikt en daarom destijds verhard is op deze manier.

Ik kom wekelijks in het bos, heb daar dus nooit over nagedacht omdat het voor mij 'normaal' is en ik daar altijd stap om inderdaad blessures te voorkomen.

Jammer! Maar wel goede feedback.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 09:06 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat dit een heerlijke plek is voor een buitenrit. En dan zijn dit de paden waar we in stap over zouden gaan. Echt prima. Alleen voor een oefencross, met ook hindernissen op die plek, met dus ook landing op zo harde ondergrond zagen we even niet zitten.
Verder echt niks ten nadele de organisatie, de hindernissen en het terrein zien er echt prachtig verzorgd uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen