[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:39

Normaal zit ik hier niet. Maar ik ben vandaag naar de wedstrijd in Alphen geweest. Zijn er hier bokkers die daar ook zijn geweest?

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:02

Ik ben bij Markelo geweest van het weekend. Eerste cross voor puppypaard. Ze deed het heel goed. Een foutloze cross :D dus we gaan in mei ons B debuut maken bij snorrewind.
Nog anderen wedstrijd gehad?

Ik zat daarnaast te kijken voor ophemert in augustus. Ik ben daar zelf nog nooit geweest. Is dat een fijne cross?

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:08

Wij zijn gister in Norg geweest. Eerste keer met de jonge Arezzo, die pakte braaf aan. Gup mocht even een rondje mee om in te komen. Bij de waterbak lag de dikke boom er ook dus dat was mooie oefening voor hem.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:21

Cookie2222 schreef:
Ik ben bij Markelo geweest van het weekend. Eerste cross voor puppypaard. Ze deed het heel goed. Een foutloze cross :D dus we gaan in mei ons B debuut maken bij snorrewind.
Nog anderen wedstrijd gehad?

Ik zat daarnaast te kijken voor ophemert in augustus. Ik ben daar zelf nog nooit geweest. Is dat een fijne cross?



Ik ga volgend weekend naar Markelo! Wordt voor mij de eerste keer daarheen. Op de video van de organisatie leken de hindernissen erg groot en hoog te zijn dus ik ben benieuwd. Ik ga zonder verwachtingen erheen en ik zie het wel. Vandaag een erg fijne les gehad bij Alice.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:25

Ik was vorige week in Overpelt in België.
Man man wat een blubber. Echt zelden meegemaakt.
Dressuur ging wel aardig ondanks de blub. Net geen 75% ondanks keer verkeerd rijden. Hadden alleen 7vens en 8en en 1 5 :))
Cross simpel foutloos alleen tijdfouten doordat ruiter voor mij weigeringen had, cross niet verliet en stoïcijns voor mij bleef rijden een goede 6 hindernissen. Daarna niet meer aangedrongen ook ivm bodem. Springen uur na de cross en simpel nul.

Was onze eerste wedstrijd van seizoen en gelijk laatste wedstrijd voordat we in Ede 2* gaan starten :D
Is niet anders. Nog maar paar keer wat springen en trainen voor die tijd.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:47

gomir schreef:
Wij zijn gister in Norg geweest. Eerste keer met de jonge Arezzo, die pakte braaf aan. Gup mocht even een rondje mee om in te komen. Bij de waterbak lag de dikke boom er ook dus dat was mooie oefening voor hem.


Hoe laat was je? Heb aantal combinaties gefilmd van ong kwart voor 1 tot 1 en van half 2 tot 2.

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:55

Wat leuk Gomir! Gaan jullie het jonkie ook starten dit jaar?

Fleur denk dat jij dan naar potdijk gaat? Ook een leuke cross. Ik was bij snorrewind :D

Lautje goed bezig hoor. Heel gaaf 2*. Hopelijk mag ik dat ook ooit doen :+

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:28

Ergens rond die tijd JoycexEnya. De jonge in het 60/70 cm (roze jas over bodyprotector heen) en gup aan het begin van de 80 cm (geloof als 3de rond kwart voor 2 ofzo, roze shirt onder bodyprotector).

Cookie: volgende week loopt ze oefencross in Den Ham en dan is de planning dat ze in Hoogenweg mee gaat in het B. Daar is geen BB en vorige jaren was het daar niet zo pittig, dus waarschijnlijk gaat dat wel lukken ;)

gaaf Lautje! Dat gaat ineens mooi vlot als jullie al bijna 2* gaan starten!

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:10

Ja ze heeft afgelopen seizoen lekker wat M gelopen. Dus heb er wel vertrouwen in.
Heb zelf al met meerdere paarden 2* gereden.
Moet zeggen dat ik liever 2* rij dan nationaal M of Z :')
Loopt vaak gewoon veel fijner.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 22:13

Die indruk heb ik inderdaad ook, maar mijn amazone heeft nog nooit internationaal eventing gestart dus wij moeten landelijk eerst genoeg winstpunten rijden.

_lautje_

Berichten: 9258
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:50

Ik moest ook gewoon m’n winstpunten halen. Met 8 mag je 1* en 10 2*. En die heb je opzich natuurlijk zo.

Je MER’s verlopen na 5 jaar geloof ik (of 4) en mijn laatste was van 2018. Je hebt er geloof ik al 15nodig voor je cat C ruiter bent en met 6 winstpunten mag promoveren.
Maar goed bij de KNHS maakt dat toch niet uit als je de juiste mensen kent. Ken zeker een 10 gevallen waar combinaties nog geen eens 6 winst had in t M en toch 2* mocht en die waren niet meer/geen cat D of C ruiter. En waren ook niet jun/yr leeftijd :x
En als je knhs dan belt of mailt hoe dat kan krijg je als antwoord dat mensen die voldoen aan dispensatie eisen die krijgen. Als je dan zegt gut maar hoe zit het dan met deze gevallen? Ja daar doen we geen uitspraak over.
Oké, maar hoe kan het dan dat zij wel dispensatie krijgen en een ander niet? Ja ze voldoen dan aan de eisen.
Nee dat doen ze niet.
Ja daar doen we geen uitspraken over :Y)

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:12

Wij hebben zondag een fijne derby gestart. Springen ging erg slordig en hadden we 2 balken. De cross miste ik even een hindernis, dus door een extra volte wat tijdfouten :') . Heel erg tevreden met hoe ze sommige hindernissen aanpakte!

Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:42

Leuk Melisje! Roze staat jullie ook heel mooi

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:55

Dankjewel! Ik dacht het wordt zulk grauw weer laten we voor een lekker knalkleurtje gaan haha