Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:46

Zalige fjord! :D

Ik verlang al echt naar zondag, heb de springmicrobe met Luxor wel goed te pakken nu. :P

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:01

Ik lees af en toe bij maar geen tijd gehad vr te reageren!

Proficiat Daphne met de mooi afsluiter! En Hanne met de mooie start ;).
Veel succes varekaj en MF in Heusden. Tzal wel kriebelen na zo een lange tijd MF! En toch een mooi resultaat op de dressuur!

Goed nieuws Winnie. Deze winter verder laten aansterken en dan volgend jaar weer knallen :). Hopelijk jij ook Madelene.

Verder ben ik wss nog dingen vergeten :'). Hier niet veel nieuws. Canch is blij met haar vakantie/pensioen. Ze is al helemaal blub, weg haar mooie ronde spieren :'). Mis het rijden wel met haar, maar amuseer me ook wel op Winston. Dressuurmatig begint hij wel goed te lopen, de stijfheid begint er wat uit te gaan. Mss binnenkort eens op dressuur!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:11

Canch eet dan ook voor 2 eh :P

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:45

Veel succes Varekaj, Jessol en MF! Niet teveel stressen maar gewoon genieten. Jullie hoeven zich voor niets of niemand te bewijzen :)

PP: Ga je meedoen in W*aregem?


Dit weekend ga ik op dressuurwedstrijd met Colo en zondag wordt hij geschoren. Het is niet meer te doen van zweten! Ik zit eraan te denken om Iskander ook te scheren maar weet niet of hij er niet hevig van gaat worden. Ik heb zondag de hulp van mijn schoonmoeder, zij kan sederen en helpen scheren. Met 2 gaat dat goed vooruit en kan ik even goed 2 paarden scheren. :Y)
Ferro ga ik pas eind november scheren, die moet toch niet mee op jumping dit jaar (2017).
Volgend weekend mag Iskander nog eens mee op jumping. Hij heeft wel eventjes niet gesproken dus ik zal alvast een springles boeken op voorhand :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:59

pp: kriebelen doet het zeker :) jij geen kriebels om nog te crossen? Ik denk dat ik toch mijn hart verloren heb bij de cross hoor :)
die spieren verdwijnen snel eh :( had furrie ook. Gelukkig is ze nu weeral wat meer sportpaard aan het komen.

florence: ik scheer ook altijd rond 1 november maar kzou nu nog liever eerst eens naar de zee gaan voor ik ze scheer :) dus het zal dit jaar wat later zijn.
Is het nodig om ze te verdoven? Wij kunnen onze paarden los in de stal scheren :) brave beestjes :D
Rij je eigenlijk alleen dressuur met colo? of spring je er ook mee?
Succes met het scheren in elk geval :)

vraag me af hoe Antonius het gesteld heeft in Merksplas...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:27

Oei, ja jij ook succes Jessol met fjordenmans!

Florence, ik denk de 29ste nr da gave.rranch te gaan. In ware.gem ga ik wss niet rijden de eerste wedstrijd omdat ik help bij de organisatie en dan ben ik meer bezig met dat en komt deftig rijden er niet van. Kom jij naar Waregem?

Kriebel voor te crossen, niet zo eigenlijk. Ik ga nog zien, mss komt na de winter de kriebel wel:)
Hier Winston ook veel zweten, maar wil nog wachten... Kijk er ook wel niet zo naar uit want die zal fris staan eens geschoren. Maar nu dus veel zeten en smerig (schimmel :+ )

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:41

PP: ik denk dat ik wel eens zal komen. Ik heb nog geen concrete planning gemaakt :)

Iskander is ook zo vies als hij gezweet heeft wordt hij zo bruinig.

MF: Colo springt ook, 1,5 week geleden zijn we in Aalter gaan springen. Hij loopt 1.10, heeft nu deze zomer 1m gelopen omdat we eerst de controle terug moesten vinden :)

Scheren lukt zonder sedatie ook bij Colo maar het is niet evident, de praam is echt nodig voor de buik/achterbenen en het hoofd. Voor hem is het erg stresserend allemaal. Met sedatie is de ervaring een pak minder stresserend en doet hij gewoon lekker een dutje :P
Ferro heb ik vorig jaar geschoren met praam + verdoving in de mond maar als ik de praam eraf haalde was hij enorm kwaad! Ik moest niet meer in de buurt komen met mijn machine en dan zag ik net toevallig nog stukjes waar ik nog eens wou overgaan :+

Aangezien het mij nu toch niets extra kost (want ze is dierenarts en heeft alles in huis) geef ik dus de voorkeur aan sedatie

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:50

Leuk Helene en Florence met de wedstrijdplannen!

Luxor zou ik ook willen scheren. Maar wil zo lang mogelijk wachten zodat ik deze winter maar 1 keer moet scheren.

Nu weet ik wel niet hoe ik dit moet aanpakken. 't Is zijn eerste keer en wie moet ik vragen... Toestel huren kan ik ook, maar zou wel begeleiding nodig hebben. En ik weet ook niet hoe Luxor zal reageren.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:12

Ik ben van N*evele florence. Haha, ik ken dat kwaad zijn na het scheren. Mijn vorig paard was echt kwaad als ik ze geschoren had met praam, wegdraaien als ik erna in haar stal kwam enz :p
Amai, ziet er goed uit toch je filmpje Jessol, was dat zijn eerste keer? Ik volg je trouwens op insta, leuke filmpjes en foto's :D
Van welke regio ben je Hanne, vorig jaar is er een goeie mijn paard komen scheren voor €55 denk ik. Kent hij de praam? Anders zou ik proberen zonder verdoving en met praam, behalve als je weet dat hij snel stresst en durft slaan ofzo, dan zou ik wel verdoven..

De mijnen wordt zondag ook geschoren, gisteren na de springles een uur onder het solarium moeten zetten en hij was nog niet 100% droog.. De springles gaat echt goed de laatste tijd, weer lijntje gedaan en een dikke oxer kunnen springen *\o/* . Binnen 2 weken eindelijk een afspraak om hem op de trailer te leren gaan dus dan kan ik veel wedstrijden doen deze winter (en gaan wandelen).

Veel succes aan iedereen die zondag meedoet!! Ik had graag ook mee gedaan

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:07

Ik zou de eerste keer eventueel door iemand met ervaring laten scheren Hanne, en indien nodig een verdovingspasta vragen aan de DA. Dan ben je sowieso met 2.

Voor zondag... ik heb eigenlijk geen kl*te goesting om nog te starten. Icaro heeft op z'n goeie momenten echt prachtige stukken in zijn werk, het voelt ronduit machtig, vol kracht en souplesse. Jammer genoeg is het tegenwoordig zowel aan de longe als onder het zadel met enige regelmaat een "strijd" wie van ons 2 nu de baas is. En dat gaat soms echt hard tegen hard.

Vandaag is het mij zodanig ontschoten dat hij een pak rammel heeft gehad aan de longe om U tegen te zeggen. Mijn emmertje met geduld is vol, 't is over aan het lopen, ballonnetje is ontploft. Ik zie enorm op tegen zondag. Zit echt met het gevoel, als hij ook maar 1 oor verkeerd draait, dat ik opnieuw uit mijn slof ga schieten dat het geen naam heeft.

Maar aan de andere kant, blijven sukkelen en altijd 3 passen vooruit en 2 naar achter, dat heeft ook geen nut.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:20

Varekaj schreef:
Ik zou de eerste keer eventueel door iemand met ervaring laten scheren Hanne, en indien nodig een verdovingspasta vragen aan de DA. Dan ben je sowieso met 2.

Voor zondag... ik heb eigenlijk geen kl*te goesting om nog te starten. Icaro heeft op z'n goeie momenten echt prachtige stukken in zijn werk, het voelt ronduit machtig, vol kracht en souplesse. Jammer genoeg is het tegenwoordig zowel aan de longe als onder het zadel met enige regelmaat een "strijd" wie van ons 2 nu de baas is. En dat gaat soms echt hard tegen hard.

Vandaag is het mij zodanig ontschoten dat hij een pak rammel heeft gehad aan de longe om U tegen te zeggen. Mijn emmertje met geduld is vol, 't is over aan het lopen, ballonnetje is ontploft. Ik zie enorm op tegen zondag. Zit echt met het gevoel, als hij ook maar 1 oor verkeerd draait, dat ik opnieuw uit mijn slof ga schieten dat het geen naam heeft.

Maar aan de andere kant, blijven sukkelen en altijd 3 passen vooruit en 2 naar achter, dat heeft ook geen nut.

Ik zou het kunnen geschreven hebben.. wauw. Ik zat vandaag bijna jankend op mijn pony en heb ook een aantal keer men teugels gewoon losgegooid omdat ik wist dat ik anders te hard ging worden. Maar weglopen, ambetant met zijn hoofd, maar vooral het weglopen is echt om de moed in mijn schoenen te doen zakken. Ik ben teleurgesteld. -O-
Maar we komen wel uit die dip, en jullie ook Varekaj!
Dikkie heeft ook soms dat zen achterhand wegzakt, meestal enkel in het dressuurwerk, stalgenootje die voor DA studeert ziet geen kreupelheid, hij mist enkel activiteit en zet zijn achterhand er vaak niet voldoende onder. Hij loopt soms ook wel stijf. Volgende maand mag de osteo nog eens komen.

Scheren is hier echt een zaligheid, op dat vlak de meeste koele pony ooit!

Veel succes met de wedstrijden iedereen! En bedankt voor de complimentjes, doet me deugd, mijn dikke fjord. <3
Wipala, hij heeft het al vaker gedaan, het was mijn eerste keer! En wat leuk dat je me volgt op insta, ik vind het leuk om alle dagen te kletsen over mijne pony zonder mijn non paardenvrienden te irriteren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:31

Hier zijn het echt de stomste dingen eerst. Zelfs 2 seconden blijven staan is soms al teveel gevraagd, en hem terug achteruit op zijn plek zetten levert als reactie een kop in de lucht op en met vol gewicht vooruit drammen. Het enige wat lijkt door te dringen is er keihard tegenin gaan.

Moest het een vrouw zijn, ik zou durven zweren dat ze in de overgang zat met al die moodswings en onnozelheden.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:50

Bah, lastig he. Ik vind het zo immens moeilijk om rustig te blijven en niet gewoon te ontploffen.

De mijne is langs link ook echt het meest onsoepele paard ooit, hij gaat zelf niet recht door de bochten, het is bijna buitenstelling. Ik heb het gevoel dat we op dressuur vlak achteruit gaan ipv vooruit, en ik geraak er wel echt een beetje moedeloos van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:54

Ik heb teveel geduld vrees ik :')

Ik heb absoluut niks tegen een paard dat nadenkt, regelmatig een probeert om ergens onderuit te komen en de grenzen opzoekt. Wanneer je dat positief kan omzetten heb je daar supertoffe paarden aan. Nu zit ik echter tegen een muur waar ik keer op keer weer tegenaan knal en ik heb geen flauw idee hoe ik het moet oplossen.

Vakantie heeft hij al gehad, loopt dagelijks zo'n 10u buiten, ruim genoeg hooi/knabbels, energiek en vrolijk. Morgen komt de smid (heerlijk trouwens, eentje die zich aan afspraken houdt en bereikbaar is!). Misschien dat ik binnenkort toch de TA laat langskomen en misschien osteo, maar als ik zie in wat voor bochten hij zich kan wringen en hoe vlot het allemaal soms gaat als hij goedgezind is, denk ik niet dat er wat schort op fysiek vlak.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:23

Soms moet ge gewoon eens hard aanpakken, maar wel correct. Niet vooruit stampen om 5 passen later vol in de bek te hangen. Het zijn beesten van 500kg, ze moeten respect tonen.


Hier wordt niet geschoren. Beetje te veel gedoe met die dekens.

Veel succes allemaal zondag!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:41

Welja tis dat, die 500kg hangt nu effectief ferm mijn ****** uit. Normaal gezien heeft hij aan een stevige correctie genoeg om weer een (serieuze) tijd zijn plek te kennen. Zoals hij nu echter doet lijkt het ene oor in en andere uit. Tis lang niet dat hij gevaarlijk doet gelukkig, tis alleen enorm teleurstellend en frustrerend dat we bijna weer bij af zijn.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:53

Ik ben van regio K*ortrijk/W*aregem. ;)

Ik heb Luxor enórm graag. Maar soms moeten stalgenootjes wel denken van amai ze roept nogal. :') Maarja zeg 't is een jong paard, hij moet luisteren. Lijk bvb achtervoet geven, hij kan dat zo stoïcijns op de grond laten. Dan roep ik eens goed, mep op de buik en plots gaat dat allemaal goed. Hij verschiet daar niet van ze. :+ Ook als hij 'nerveus' doet wanneer ik perfect weet dat hij het recht eigenlijk niet toe heeft. Op poetsplaats zonder lawaai of storende elementen dat hij staat te draaien of te doen. Dan rammel ik ook eens goed met zijn halstertouw en nekeer HEY! roepen. Is ook snel gedaan.
Op stal iemand ook een jonge. Paard met goed karakter, maar ge ziet gewoon da dat paard die persoon gewoon omver zou lopen. Dan ben ik liever eens de vieze tegenover mijn paard, dan altijd de lieve persoon zijn en paard hebben dat zo hard met je voeten speelt.
Tijdens het rijden soms ook hoor. Dat ik eens af en toe hard kan zijn als hij me de keel uithangt. Maar direct daarna laat ik de frustraties afvloeien en heel tevreden zijn met kleine stapjes vooruit en belonen. Daarna gewoon wat paar minuten stappen en terug opnemen. Dan is hij vaak een heel stuk fijner. :j
Alle paarden zijn zo anders daarin! :D Luxor is een (b)engeltje. }:) In feite wel een heel braaf paard hoor, nuja een rebelletje ook. :D Een brave kleuter die zijn grenzen wel graag test. :+ Maar 'k heb dat paard wel doodgraag. <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:42

Oh dat soort dingen doen ze hier ook, daar stoor ik mij niet aan. Inderdaad eventjes een ferme "hela" en dat is gedaan.

Ik wil gewoon dat hij luistert tijdens het werk. Dat je soms eens iets moet doorkomen, kan altijd. Maar het is niet simpel "consequent zijn" meer. Elk stom miniem grensje is ineens eentje waar hij absoluut met alle geweld overheen wil en zal proberen gaan. Geef je correctie, dan gaat hij er nog extra tegenin.

Uiteindelijk ben ik nog altijd de baas van het spel en plooit hij wel. Het is de manier waarop dat het moet die mij tegensteekt. Ik pak hem momenteel niet in het werk met het idee "we gaan iets leuks doen". Ik hou eerder mijn hart vast wat meneer nu weer gaat proberen van gezever.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:23

varekaj, ach jee...ik heb met je te doen. dit kan inderdaad soms zo frusterend zijn...
maar waarom laat je niet eens een paar maal iemand anders erop rijden?
van die handige jongens die ook doen zadelmak maken, of die wat voor een stal rijden.
die kunnen vaak zo gaaf en rustig een paard door zijn verzet heen rijden...
en wie weet kom je er dan doorheen??

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:05

oh dat is niet fijn :( stijn zijn paard kan ook zo door drammen :s en of je dan hard handig of zacht er mee bent niks haalt uit. proberen kalm te blijven en dan kom je er wel uit. Ze hebben allemaal wel zo een fasen denk ik.
Mijn merrie is snel onder de indruk, als ze denk van even ermee te rammelen dan pak je ze 1 keer aan verschiet ze goed en plots weet ze weer wat ze moet in haar werk. ik ben wel altijd correct in mijn werk in de zin van goed is goed en slecht is opnieuw tot het goed is. Elk paard is anders en heeft ook een andere aanpak nodig. Maar ik denk dat je bij alle paarden met het lief te vragen er niet komt. Af en toe hebben ze het eens nodig om op hun plaats gezet te worden denk ik.

Ik heb gisteren nog een sprongetje genomen ter voorbereiding van de cross,ze liep eigenlijk echt fijn. Mooi mee kijken naar de hindernis, niet meer weglopen zoals vroeger echt leuk.
Hopelijk kunnen we het zondag ook zo doen :)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:19

Je verliest echt je plezier om er op te kruipen vind ik. Mijn handen liggen ook half open, omdat ik zo aan hem moet 'sleuren', ik ga maar handschoentjes halen voor zondag. >;)
Ik was gisteren zo boos, maar ik heb het gevoel hoe meer dat ik hem aanpak, hoe lastiger hij wordt. In de buitenpiste is het erger dan in de binnenpiste want daar heeft hij ook meer plaats om rond te crossen en staan de sprongen, dus daar wordt hij nog enthousiaster van, hij ging echt op een reuzesprong van 1m30 ofzo af, ik dacht echt NOOOOOOOOO. :') Wij hebben ook wel echt dringend les nodig, ik heb nog niemand gevonden die mij aanstaat, maar op stal geeft er een oudere dame groepslessen, en ik kan mij wel voor een deel vinden in haar lessen, dus ik ga maar eens bij haar proberen, ik moet echt iets doen of ik blijf vastzitten.

Top Mila! Ik ga zaterdag nog eens proberen, ik hoop dat hij hem gedraagt of de moed zakt mij nog dieper in de schoenen. Ze voorspellen ook een heerlijk weertje, met veel wind, nog meer peper in zijn gat. -O-

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

Vaak is de oplossing dan om niet te blijven vechten maar een les te nemen of iemand anders er even op te laten zitten :)

Colo en Iskander werken eigenlijk altijd goed mee, soms bij lastige oefeningen voel ik dat ze niet hun best doen en na 1x doorspreken lukt het wel. Maar dat valt meestal goed mee :) Bij Ferro heeft doorspreken eigenlijk geen zin. Doet hij een bepaalde oefening niet goed, gewoon rustig opnieuw proberen. Moest ik hem dan aanpakken wordt hij 1 brok spanning en ist zeker omzeep.

Het enige aandachtspuntje voor mezelf is dat ik moet durven rijden als ik spanning voel. Gisteren voor het eerst na maanden terug buiten gereden met Ferro en in het begin begon ik continu te stappen als ik een geluid hoorde, een paard of hond passeerde (in de donker). Op een gegeven moment dacht ik: hup gewoon rijden en dan begon hij fijn te lopen :) Ik ben vroeger regelmatig van hem gevallen na een serieuze boksessie, dat blijft in mijn hoofd hangen op zo een momenten.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:07

Ja, normaal nam ik wekelijks les op mijn vorige stal, maar nu ben ik op zoek naar een nieuwe lesgever, maar het is niet simpel. De afstand is jammer genoeg wat te groot voor mijn vorige lesgeefster, zij kon mij ook echt rustig maken als ik wat ging doordraaien. :)) Iemand anders er op zetten ben ik geen fan van, ik moet het kunnen oplossen en ik word er heel onzeker van als het bij iemand anders wel lukt en bij mij niet, stom hé. Ik ben nogal "bezitterig" op mijn dikkie. 8)7

Elk paard heeft zijn manier van aanpakken, Shadow is niet stout in de letterlijke zin van het woord, bokken of steigeren of zo is niet aan hem besteed, maar het is gewoon lopen, lopen en nog eens lopen, en heel weinig controle hebben, dus ik heb gelukkig geen 'schrik', ik word enkel maar gefrustreerd.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:45

Wij starten om 11h44. De zenuwen komen toch op, it's getting closer. *\o/*

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:22

Hier 15u07