Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:41

voor de geintresseerde zie ik dat de LEWB de occ online heeft gezet op equibel

kzie net dat vollezele ook aan de nationale kalender toegevoegd is voor begin juli :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:00

Weer een knap paard dat jij hebt Antonius! Ben al benieuwd naar de toekomst :)

Leuke beestenboel Laurievc! :j

Luxor is 6,5 nu. Ben maar laat begonnen en ben zelf niet zo ervaren in springen. Hij kan nogal wisselvallig zijn. Hij heeft 4 modussen. :P Te hoog, te lomp, normaal of bang. :P De flow zit er nog niet zo goed in. Hopelijk vanaf binnenkort wel aan 1 stuk door kunnen trainen. :j
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/15259751_10210074487526080_1377108955558259229_o.jpg?oh=662ed4a3253614c74ce260b243523fcb&oe=5AD99E49

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/22218338_10212935119800099_2432864181250280967_o.jpg?oh=fe75dceeea89bafd1bbbd94785f08f63&oe=5AF6EE94

Afbeelding

https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/26060191_10213577327054879_7815749225549937023_o.jpg?oh=dd52ca2b60dfa5640b0bb8e8f7eb3de8&oe=5AE4611A

Hij springt lang niet altijd zo, maar vaak onverwacht waardoor ik veel niet goed mee ben. :+

(bokt en die stomme afmetingen, ik zet te grote foto's in link. ;)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:31

Ben bezig aan de nieuwe opening van het topic! **\O/**
Nog 11 pagina's volpraten en dan is het zover. {:}

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:35

Hiphoi!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 23:10

Ik ben weer bij gelezen!

Leuke paarden Laurie!

Mooi zadel Anthonius! Uwe 3jarige ziet er leuk uit! Jomo ziet er nog een beetje lomp uit, maar hij heeft ook zoveel winterhaar, denk als ik die zou scheren, dat hij er veel knapper uit zou zien.
Mja, hier wordt geen enkel paard geschoren. Al zal hij wel een deken op krijgen als hem zo lang in het haar blijft, net een teddybeer.

Ik heb het bericht ook gelezen van de jumpcross, vind dat bericht op facebook ook maar gek..

Blits is weer 8)7 _-:( _-:( Vandaag in de les gestopt. Hij op controle geweest en hij zit niet vast, dus hij is gewoon aan het testen, maar hij heeft het gevoelt hoor ~~}> ~~}> Ik was zo kwaad...

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:05

Ik ga waarschijnlijk meedoen aan de JumpCross met m'n vos. Mama is ervan overtuigd dat haar vertrouwen daarmee zal stijgen. We zullen het zien :+

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:40

Jumpcross is een soort van derby veronderstel ik? Jumping met hier en daar een crosshindernis tussen? Klinkt maar saai :P Leuk voor 1 keer maar je bent er snel op uitgekeken denk ik.

Laurievc: ik heb ook een Mr. blue! Hij is wel erg meewerkend en gemakkelijk. Nu is hij net 5 geworden (enfin eigenlijk nog 4) en begint wel wat zijn grenzen af te tasten merk ik. Af en toe durft hij het kind uithangen en verschieten van domme dingen. Maar nu kan hij wat minder buiten en is geschoren dus dat heeft daar ook wat met te zien. Voor de rest is het wel een goedzak en doet hij echt zijn best in het parcours.

Antonius: heb je al een les geprobeerd bij QB, JH of CM (de vrienden van mijn vriend? :) ) QB is nu halftijds lesgever dus ik veronderstel dat hij nu wel een pak makkelijker is om met af te spreken.

Ferro was dit weekend 9de van de 45 en daarmee hadden we nog prijs. Dit weekend wordt hij geschoren en volgend weekend ga ik terug op jumping met hem. Kijk er zo naar uit!

Hanne: wanneer ga jij nog eens op jumping?

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:42

Ja van Mr. Blue hoor ik veel het 'brave' karakter. Dus ik vrees dat Billy Congo er een monster van heeft gemaakt :+ Liefste paard dat je kan hebben in de stal en in de omgang. Maar in het rijden }:) }:) }:)

Gaan jullie wel eens springen op Sentower Park?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:53

Antonius schreef:
Ik vind dat hij er nu wel heel goed uitziet hoor!! Blijft toch een fjord, ik ken geen enkele fjord waarvan je de ribben kan tellen :+
Wat zonde trouwens dat je hem nog maar zo kort hebt en nu al zo een zware blessure... Zal idd wel even slikken zijn. Als je nog kan gaan wandelen, en je doet dat graag, moet je dat idd zeker nog blijven doen!! Ik dacht dat je eigenlijk alleen nog maar mocht stappen, niets meer.

3 paarden rijden is op zich geen probleem, moet vooral mijn 'grooms' achter de vodden zitten :P
Helaas is 1 daarvan mijn man die zich door niets of niemand laat opjagen ~~}>

Dankje! Er mag nog wat af, en de ene dag is zijn buikje al wat meer opgeblazen dan de andere, maar ik ben zeer blij dat ik verschil zie, dat motiveert toch!
Ja, ik heb het verhaal hier al eens uit de doeken gedaan denk ik, ik heb hem eerst 1,5 jaar in halve stal gehad, en dan heb ik ook niet anders dan miserie gehad, met zijn droes. -O- Maar zoals je zegt, ik maak er nog het beste van, hij mag nog doen wat hij "kan" eigenlijk, behalve het springen natuurlijk, maar ik merk dat hij het in de piste toch best moeilijk heeft, dus dat vermijd ik zoveel mogelijk.

Maar we zitten alweer met de volgende miserie, meneer heeft mijten. {:)-:( Dus sokken moeten eraf, om de 2 dagen wassen, en nu een week niet buiten, mijn hart breekt als hij smorgen's zo lief naar mij kijkt om buiten te mogen.


Ik probeer wat te reageren op wat ik nog weet!

Hier bij ons zijn ze ook op zoek naar goeie springlesgevers, dus als jullie goede ervaringen hebben, shoot!

Mooie foto's Antonius, en goed gedaan met al je paardjes! Leuk als je zo de vooruitgang voelt! Mooi nieuw zadel trouwens Antonius, mijn lesgeefster is ook helemaal zot van dat merk! Ik ben ook nog steeds wat aan het uitkijken naar iets schappelijk van prijs, het zadel dat ik nu heb is eigenlijk voor mij ook wel echt te klein. Ik kan er geen hand achter steken. Wat een aansprekend dier, je jonge paardje, hij is inderdaad wel al heel snel licht hé?

Hanne: Hoe zijn je examens gegaan? Veel succes met de vetmest operatie! Ik hoop dat hij snel wat gewicht bijkomt. Ik moest wel lachen met je foto's van Luxor, overdrijven kan hij wel!

Florence: Proficiat met de goeie resultaten!

Welkom LaurieVC, wat een leuke bende heb je! Ik heb een 16 jarige fjord, waarmee ik de smaak van het springen en crossen mee te pakken had, maar jammer genoeg is hij een maand geleden niet meer geschikt voor de sport verklaard, dus ik kijk en luister vooral smachtend naar de anderen hun verhalen nu. :')

Daaph: Hopelijke is Blits rap uit zijn kurenperiode, ik kan mij voorstellen dat het heel frustrerend is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:00

Florence: Nu je JH noemt, we zoeken voor de club nog een goeie springlesgever dacht ik :)* Zal eens kijken of daar (wederzijdse) interesse voor is.

Die Jumpcross zou eerst jumping zijn gevolgd door een paar crosshindernissen als ik het goed gelezen heb. Ze zitten dan in de flow van het springen, misschien dat veel paarden dan makkelijker op doorpakken. Maar of het echt te vergelijken zal zijn? Geen idee. Ik wacht liever de eerste ervaringen af.

Heb niks meer gehoord van de Erreplus die ik op't oog had, zal wss verkocht zijn. Verdorie :+ De zoektocht gaat verder dus.

@ Jessol: zou hij niet ietwat onregelmatig kunnen lopen door de mijt, of slaat dat niet in die mate op de benen? Dus dat ze vocht vasthouden enzo?

@ Daaphh: geef 'm maar een koekje van eigen deeg ~~}> Ze mogen gerust eens onzeker zijn, eens twijfelen of eens de aap uithangen maar dat liedje moet niet blijven duren.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:04

Ik ben vooral benieuwd naar welke hindernissen de JumpCross inhoudt. Ik ben geen crosser dus moet ook niet te gek worden voor ons :+

Jullie zitten allemaal uit de richting voor de lesgevers die ik ken :')

Edit: iemand een idee hoe het zit met de licentie voor JumpCross? Ik heb de hoogste voor springen, maar kan ik daar dan ook mee starten?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:19

Varekaj schreef:
Heb niks meer gehoord van de Erreplus die ik op't oog had, zal wss verkocht zijn. Verdorie :+ De zoektocht gaat verder dus.

@ Jessol: zou hij niet ietwat onregelmatig kunnen lopen door de mijt, of slaat dat niet in die mate op de benen? Dus dat ze vocht vasthouden enzo?

Jammer van het zadel, hopelijk snel een gepast exemplaar op je pad!

Hm, dat weet ik niet, ik denk dat hij die mijten nog niet zo lang heeft. Ik heb eens een filmpje op YT geplaatst en ben benieuwd wat jullie vinden, dit is hoe hij 3 weken geleden ongeveer liep in de piste, ik zit er in de piste altijd zonder zadel op, aangezien ik toch het grootste deel van de tijd stap. Ik heb steeds het gevoel dat hij als hij zen hoofd in de lucht gooit, hij wat passen onregelmatig loopt, en het dus komt door zijn "blessure". Maar soms lijkt het ook alsof hij gewoon wil versnellen, en het doet uit protest. Soepel loopt hij natuurlijk niet, maar dat ligt denk ik ook wel echt aan zijn blessure. Ik vind het zo moeilijk om in te schatten dus daarom, geef maar jullie 'mening'.

https://youtu.be/ag6X3krF6DY

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:23

Je moet minimaal licentie L01 hebben. Alles wat gelijkgesteld of hoger is zal dus wel in aanmerking komen zeker? Zou toch absurd zijn dat je alleen voor een oefenproject een aparte moet aanvragen. 't is nog niet duur genoeg ofzo?

@ jessol: ik ben redelijk kieskeurig qua zadel en diegene die ik graag zou willen (testen) zijn natuurlijk weer amper tweedehands te vinden :roll:

Filmpje moet ik vanavond bekijken, dat lukt op deze plek nu even niet.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:29

Zoals ik die jumpcross lees, is het eerst jumping en dan doorrijden naar een crossparcours? Derby zou idd dan eerder crosshindernissen tijdens het jumpingparcours zijn?

De 24e ga ik wel laten passeren denk ik. Ik las indoor dus zal ook beetje veel draaien en keren zoals die indoor cross in waregem veronderstel ik. Mss maarkedal voor Ny, de week voor waregem, beetje te zien hoe ze aanpakt op die oefencross in Nederland.

Laurie: worden je parcoursen gefilmd? Anders, als je wil, mss je filmpje van die jumpcross eens delen??
Met jouw licentie mag je alles starten binnen eventing.

Florence: ik heb QB recent 2x bezig gehoord tijdens een les die hij gaf, het is niet meteen wat ik verwacht van een lesgever voor mezelf. En ik heb ook iemand gehoord die er vroeger les bij nam die eigenlijk met hetzelfde verhaal kwam als wat ik zelf zag/hoorde.
Ik wil iemand die vriendelijk maar kordaat durft zeggen waar het op staat. Ik denk dat hij hier in die rol nog een beetje moet groeien.
JH staat wel nog op mijn lijstje om eens info te vragen.
CM weet ik nu bijgod niet over wie je het hebt??
Heb van Laurie nog wel 2 namen gekregen, ook eens over nadenken.

PP: nee de 3 jaarse is niet zo groot, nu 1m61. Zijn halfbroers en-zus waren blijkbaar ook laatbloeiers dus wie weet hij ook. Maar goed, groter dan 1m65 hoeft het voor mij niet zijn en hij moet ook nog 3 worden.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:41

Antonius: Parcoursen worden gefilmd, dus het filmpje wil ik zeker delen :) (Te zien hoe ver ik geraak :+).

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:18

@Daaphh: stoem van Blits, maar idd als het medische is uitgesloten... ~~}>

@Florence: Volgende week oefenjumping. :) 60 cm. 80 zou ook kunnen eigenlijk maar ik ga het niet forceren. JH dacht ik ook aan als lesgever omdat mijn huidige echt niet veel momenten kan. Maarja ik ga liefst op verplaatsing. Wij hebben materiaal genoeg maar de piste is maar 20x40 en spring liever groter. En hij is van Deinze zie ik, das ook beetje ver precies. :/
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 24-01-18 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:37

wie is JH? haha die afkorting ben ik niet zo goed in :p

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:40

mila_furrie schreef:
wie is JH? haha die afkorting ben ik niet zo goed in :p


Je*lle Ho*orens

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:42

Hanne_SP schreef:
mila_furrie schreef:
wie is JH? haha die afkorting ben ik niet zo goed in :p


Je*lle Ho*orens

Hij komt ook op verplaatsing lesgeven denk ik. Mijn ex stalgenoten gingen vaak op verplaatsing en dan kwam hij gewoon daar les geven.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:55

@Jessol: Maar ik wil liefst niet bij mij op stal wegens gebrek aan ruimte om zo echt parcours te trainen. :P Ben gewoon om in zo'n piste te springen zoals onderstaand filmpje.

Dit is nu wel een keer met 1 hindernis maar dat was een les met een groot deel focus op dressuur en eerste keren een oxer voor Luxor. Maar in de zomer bvb staat er daar altijd een parcours.
Dressuurles laat ik wel thuis doorgaan. :)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:11

Ja maar dat bedoel ik dus, hij ging mee op verplaatsing met die mensen, die gingen bv naar Aalter of naar Llyda stables en dan gaf die hun daar les, ze stonden zelf in Lokeren en daar kwam hij ook wel naartoe.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:16

De andere vraag is dan naar waar ik zou moeten gaan. :P Bij mij is geen optie, spring niet graag thuis een parcours.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:22

Waar zit je ergens?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:31

De*erlijk. In de 'buurt' is P*ottes, Gav*err*anch, Gav*ergoed, Moo*rsele, ... Bij mijn huidige springlesgever ging ik 20 minuten verder naar zijn sportstal.
Aa*lter bvb is al wat te ver voor een les die ik wel af en toe wil volgen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:47

Vandaag een zalig ritje gehad! :D Voor het eerst sinds november weer wat 'gesprongen' (laag in-uitje). Ging vrij goed. :) Soms wat minder, maar 't was eerste keer zo'n in-uitje voor Luxor dus op zich wel goed! Later deze week sprongetje zetten en niet te hoog gaan. Begin volgende week ook rustig een sprongetje om dan volgende week vrijdag oefenjumping 60 te doen.

Dressuurmatig ging het wel topppp. :D Achteruit gaan check (nog wat finetunen in het recht naar achteren gaan) en ook voor het eerst op een rechte lijn een correcte overgang stap-galop kunnen doen. *\o/* *\o/* Niveau 1 komt stilletjes aan dichtbij. :D :D (toch klein beetje een roze wolkje. :') die goede ritjes, heeeeerlijk toch!)