[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:58

Voor ons is eerstvolgend SGW Norg, had afgelopen weekend ook ingeschreven voor SGW Oudkarspel maar dit vond ik allemaal toch vrij kort op elkaar… (Vrouwenpolder-Oudkarspel-Norg)

Heb daarmee ook de wedstrijdplanning voor de rest van het seizoen herzien en ziet er nu als volgt uit;

Norg
Bollert Brons (Neede/Gelselaar)
Varsseveld
Ysselsteijn (afgemeld)
Diepenheim
Bathmen/Barchem

Inmiddels in de klasse M *\o/*

Hebben jullie nog advise mbt Hattem, deze zou ik kunnen rijden ipv Diepenheim. Wat vinden jullie een leukere cross? :)

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:04

Diepenheim is regio voor mij maar vind de cross niks. Dus dan zou ik zeker voor Hattem gaan :j
Maar die ken ik persoonlijk niet _O-

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:15

Hattem is in het M zeker een mooie uitdagende cross! Heb me vorig jaar goed vermaakt en ga dit jaar weer naar Hattem :) nog in de twijfel om de overstap naar het Z te maken tegen die tijd...maar laten we eerst maar eens de laatste 2 punten bij elkaar rijden in Westdorpe of Oss. (Door een springdipje en een stomme val zijn de punten wat achter gebleven. Intussen al wel 8 foutloze M crossen er op zitten)

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:58

@cioccolato op welke klasse(n) doel je precies?
Ik heb een aantal jaren achtereen de B cross pony's gelopen. Ik zou hem iedereen aanraden als 1e "echte" cross, maar hij is echt te simpel voor een kampioenschap.
Had in de wandelgangan begrepen dat alle andere klassen ook niet heel pittig waren, maar wel beter op niveau.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:19

Ik heb B en L gereden. Elk jaar bijna dezelfde cross. Sinds afgelopen jaar de unfaire trakhener er gelukkig wel uit. Elke hindernis zit een alternatief op en de L en M klasse waren precies het zelfde, bijna.
Nee ik zou de cross niet aanraden. Voor een beginneling of overstap van klasse zou ik 'm dan wel weer aanraden, maar als je kan kiezen zou ik een ander kiezen :j

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:05

Er is een nieuwe crossbouwer in Diepenheim en van wat ik heb gehoord gaat de cross er heel leuk en anders uitzien. Ik rijd zowel Hattem als Diepenheim dit jaar. Diepenheim poos niet geweest omdat de dressuur daar altijd heel slecht was (echt tot aan de kogels in de bagger), maar de dreuus schijnt op een andere plek te zijn dus ik waag het er weer een keer op.
Hattem is een hele leuke en uitdagende cross ( maar ook elk jaar nagenoeg hetzelfde, zoals de meeste crossen).

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:39

Diepenheim had die nieuwe parcoursbouwer vorig jaar ook al.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:42

Sjaco schreef:
Diepenheim had die nieuwe parcoursbouwer vorig jaar ook al.


Klopt, dat was zijn eerste jaar.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:09

Toen was de cross ook al nagenoeg hetzelfde als voorgaande jaren.
Dressuur was vorig jaar ook minder, maar daar voor ga ik eigenlijk een cross niet skippen. Wel jammer. Springen was ook binnen inspringen en buiten het rondje. Met jonge paard beviel dat niet. L paard lukt dat wel. Mooie zandbodem :j

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:24

Ik vond het wel een mooie cross vorig jaar. Maar dat was pas m'n tweede, dus niet veel vergelijkingsmateriaal.. We zullen wel zien dit jaar..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:35

Zo jammer dat er zo veel crossen ieder jaar weer precies hetzelfde zijn (enkel 4 hindernissen omgewisseld). Daarom heb ik ook wel mijn favorieten...waar ieder jaar een nieuwe uitdaging staat. En ik probeer ook nieuwe crossen te bezoeken, maar dat lukt niet altijd als de afstand te groot is.

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:39

Ik bezoek dit jaar ook veel nieuwe crossen. Heel leuk :j
Diepenheim is voor mij alleen de regio, vind het zo jammer dat at niet eens ergens anders is.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:44

    Wij hebben afgelopen weekend eens de L oefencross in Haaksbergen gestart om weer wat vertrouwen op te doen in een wedstrijdsituatie, na mijn val vorig jaar in Norg. Gelukkig ging dit heel goed.

    As weekend hebben we sgw kamp van Wieneke Hadderingh en die week daarop nog een oefencrossje in Den Ham.

    Daarna gaan we weer officieel starten en is onze planning om de week een cross: Gorssel, Heino, Vasse, Diepenheim, Rekken.

    Hoe is jullie ervaring met Gorssel?
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    annikavolder

    Berichten: 754
    Geregistreerd: 13-06-07
    Woonplaats: Amsterdam

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 01:37

    Iik zit weer in een springdipje.... In oudkarspel eraf gevallen in het springen op een stomme weigering :-( en het ging eidnelijk beter met springen maar nu vertrouwen weer wat weg. op 80cm vind ik het niet spannend en blijf ik rijden, op 90-100cm ga ik zelf teveel willen doen en dan lukt het niet meer.

    Mocht gelukkig nog een rondje BB rijden en ging super simpel dubbel foutloos.

    Mijn eerstvolgende cross is Neede, daarvoor probeer ik weer even wat te gaan springen voor het vertrouwen

    Joki

    Berichten: 4685
    Geregistreerd: 26-12-04
    Woonplaats: gelderland

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 06:10

    Gorssel is altijd een netjes gebouwde cross. Een tijd lang was deze wat meer aan de makkelijke kant maar daar zijn ze in aan het veranderen. Vorig jaar stond er gewoon een echte L cross

    Steph__

    Berichten: 659
    Geregistreerd: 16-08-05
    Woonplaats: Enschede

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:29

    Ik vond Gorssel zelfs wat pittig vorig jaar (L), kwam deels door de kletsnatte bodem.

    Thanks voor de tips over Diepenheim/Hattem, denk ik nog even over na! Met oa Varsseveld ervoor ook best wat wedstrijden dit seizoen voor het eerst gereden, ook echt leuk!!

    @nummie, Kun je me meer vertellen over het SGW kamp? :-)

    nummie

    Berichten: 410
    Geregistreerd: 28-11-11
    Woonplaats: Twente

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:55

    Steph__ schreef:
    @nummie, Kun je me meer vertellen over het SGW kamp? :-)


    Wieneke organiseert twee keer in het jaar een kampweekend, we logeren dan met de paarden bij de Peppelenburg in Otterloo en hebben dan twee dagen crosstraining, op de Valouwe en de Vijfsprong (dacht ik?) De derde dag maken we een lange rit over de Veluwe. Meestal zijn het twee weekenden in de zomervakantie, dit jaar was er 1 weekend in de meivakantie en 1 in de zomervakantie.

    Het is heel gezellig, je bent met ongeveer 15 mensen en de lesgroepen worden ingedeeld naar niveau.
    Op haar website staat wel meer informatie: http://www.wienekehadderingh.nl/wk_crosskamp.php

    Daantjuh88

    Berichten: 1733
    Geregistreerd: 13-08-07

    Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:30

    Sim schreef:
    Sjaco schreef:
    Diepenheim had die nieuwe parcoursbouwer vorig jaar ook al.


    Klopt, dat was zijn eerste jaar.


    Ik zit in de organisatie van Diepenheim. Route is volgens mij iets anders dit jaar. En de parcoursbouwer heeft dit jaar net zijn papieren gehaald en heeft vorig jaar wel geholpen, maar nog onder toeziend oog van de vorige bouwer. Ieder jaar proberen we een zo leuk en uitdagend mogelijke cross neer te zetten. Enkele nieuwe hindernissen, andere lijnen etc. Helaas blijf je afhankelijk van grondeigenaren, waardoor de route niet ineens totaal anders kan worden. Plus stukken lage grond waar je in oktober ook niet overheen wil als het slecht weer is!

    Crossbouwers zijn alweer druk aan het ontwerpen en klussen aan. Ik ben alweer druk bezig juryleden te regelen en hopelijk hebben we dit jaar weer 2 geweldige dagen! Met mooi weer, paardensport, snelle uitslag door sgwlive en gezellige mensen!! :D

    DreamGuide

    Berichten: 2015
    Geregistreerd: 10-08-14

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:56

    Ik wil even heel trots melden dat ik me voor mijn eerste (BB) cross heb ingeschreven, in Lisse!
    Nu al zin in!

    Cioccolato

    Berichten: 6608
    Geregistreerd: 13-12-11

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:27

    Goed bezig!

    Ik heb gister een heerlijke training gehad. Leuke sprongen, vooral weer trakheners aan het eind en wat smalle bakken en punten.

    _Elke

    Berichten: 1740
    Geregistreerd: 03-01-14

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:42

    Cioccolato schreef:
    Goed bezig!

    Ik heb gister een heerlijke training gehad. Leuke sprongen, vooral weer trakheners aan het eind en wat smalle bakken en punten.


    Jij bent zo klaar het het M .. hihi


    Ik ga zondag crossen in Norg, zin in! Laatste tijd flink getraind en dat gaat lekker.

    Donderdag nog keertje trainen!

    Diepenheim ken ik niet maar ik ben afgelopen jaar zelf de cross bouwer geweest van Hattem. En zoals ook bij diepenheim zijn wij ook afhankelijk van de landeigenaren. Ik wil heel graag eens de route andersom doen maar dat is beetje lastig met de grote afsprong aan het eind van de cross..

    Dreamguide gaaf! Veel plezier alvast!

    kyrkelover
    Blogger

    Berichten: 9324
    Geregistreerd: 28-12-03
    Woonplaats: Boxmeer

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:04

    Jullie gaan allemaal als een speer haha.
    Nou ik kom mij hier ook maar eens melden, maar dan sinds jaren met een eigen paard voor mijzelf.
    Sinds 2,5 maand ben ik in het bezit van een Arabisch Volbloed hengst die in de koers loopt.
    Omdat hij van alleen koersen nogal stress krijgt en in tegenstelling tot zijn broers niet tot de top behoort heb ik hem kunnen kopen. Als afwisseling en om hem cool in het hoofd te houden starten wij ook andere disciplines. Afgelopen zondag ons BB debuut gehad in Arensgenhout waarbij we samen zo gigantisch hebben genoten dat ik de stoute schoenen aan heb getrokken en ons opgegeven heb voor ons B debuut en wel in Gorssel.
    Afbeelding

    Afbeelding

    Daarnast starten wij overigens ook endurance waarbij we nu 2 vd 2 wedstrijden met goed gevolg afgelegd hebben.
    Afbeelding

    SusanH
    Lid Bezwaarcommissie

    Berichten: 34634
    Geregistreerd: 27-06-07
    Woonplaats: In het midden van het land

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:52

    Wat een knappe verschijning kyrkelover!

    Ik ben ook superblij met ons nieuwe paard. Mijn man is 2 dagen van huis en ik heb zondag ook al alles alleen gedaan, nu 3 dagen op rij heerlijk kunnen rijden. Hij moet alles wel even goed bekijken maar doet het zo braaf. Gaat mij ook steeds meer vertrouwen, en ik hem. Zaterdag gaat mijn man BB springen met hem starten. Kijken hoe hij dat oppakt. En donderdag komt de zadelpasser om alles mooi pas te maken. Vooral het springzadel ligt niet helemaal lekker.

    Cioccolato

    Berichten: 6608
    Geregistreerd: 13-12-11

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:02

    Mooi vooruitzicht.
    Ik neem vanavond mijn 5 jarige weer mee naar spring training voor de 2e keer. Die pakt het zo leuk op! Heb heel erg zin om die straks BB en cross training te gaan starten, maar veulen is bijna 4 maand. Nog even geduld.
    Net als de andere merrie. Dat veulen is nu bijna een maand _O-

    FCSA

    Berichten: 6379
    Geregistreerd: 30-10-01

    Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:12

    Fijn dat het goed gaat Susan! Leuk om jullie een keer live te hebben gezien bij de Schalm