Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 11:58

Nouuu Madelene geen fijne keukencrisis! In ieder geval veel succes ermee!

Proficiat lene!! :D

Luxor gaat verhuizen. :) Exact wanneer en naar waar ga ik niet online plaatsen als ik nog niet ben verhuist. Als jullie het persé willen weten, moet je maar berichtje sturen. Enkele van jullie kennen die persoon. :j

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:24

Dat is wel een mooi debuut Antonius! eentje dat je niet snel zal vergeten :P

Proficiat aan Dirk Daaph!

Lene: proficiat met je overwinning!

Varekaj : ik was ook niet te spreken over het provinciaal kampioenschap!
De ring Z1 ligt normal altijd tussen de hekjes. Nu hadden ze de M1 tussen de hekjes laten rijden (terwijl de piste op 20 x 60 klaar stond). Voor Z1 dan vlug tussenletters gaan halen (kegels waarvan je de letter in geen 100 jaar kon lezen) en snel een kegelring gelegd. Ik moest als 2de binnen en de jury zegt tegen mijn moeder : amai ik zie die letters niet! Ik weet niet hoe de proef in elkaar zit hoor.
Dus ik moest rijden en de jury zat echt de hele tijd op zijn blad te kijken, hij wist niet eens welke oefeningen ik aan het doen was. Naar mijn appuyementen heeft hij zijn hoofd geen 1x opgehoffen om te kijken. De punten waren echt zo algemeen 6'en en 7'ens maar niet afgestemd op onze sterke/zwakke punten.

Iskander heeft daarentegen heel fijn en vlot rondgesprongen, het parcours stond netjes 1m.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:06

Florence, dat heb ik nog al gehoord deze zomer. Dat juryleden doodleuk verklaren dat ze de proef niet kennen. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen eerlijk gezegd. 't Is nu niet dat ze pas zaterdagavond 20u bericht krijgen dat ze de dag nadien aan dat tafeltje moeten zitten.
Zelfde met juryleden die vlakaf zeggen "ik jureer mijn eerste X combinaties altijd voorzichtiger want je weet niet wat de rest gaat doen". Mogen ze van mij ook iets op vinden, al heb ik daar persoonlijk nog geen last van gehad.

De parking was ook zo fantastisch. Zetten ze ons pal op een plek met immens veel verse (!!) koeienstronten en met de neus van mijn auto aan de overblijfselen van gekapte bomen die uit de grond staken. Niks zo leuk als uw paard dus tussen de sh*t moeten binden en weten dat het een schraper is :+ Vliegend sch*t krijgt dan een geheel nieuwe betekenis. Gelukkig kon ik in de namiddag wel via slalom die boomstronken omzeilen om weg te rijden. Wie daar overheen ging zou de volledige onderkant van auto en trailer in frut rijden.

Ik ga me deze winter richten op het springen denk ik. Dat ligt allemaal redelijk in de buurt, dressuur is weer heel de andere kant van de provincie.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:26

Ja idd veel stront! Ik vond het wel fijn dat de vannen apart stonden van de camions. De camions zijn dikwijls zo druk en chaotisch, paarden die staan te krabben of de hele boel afbreken. Iskander wordt dan erg nerveus als hij aan de van staat gebonden. Nu was hij heerlijk rustig voor op te zadelen. Enkel voor het springen moisten we door de camions wandelen en dan kreeg hij het in zijnen bol :P Hij wordt echt sterk!

Springen is veel eerlijker. Is het niet gelukt, ja jammer dan is het je Eigen fout (of dat van je paard). Maar in dressuur kom ik de laatste tijd wel regelmatig fratsen tegen waarbij ik denk, 'laat maar'!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:52

Ik hoef me geen zorgen te maken om juryfratsen, ik verpest mijn eigen proeven zelf al meer dan genoeg. Heeft nog zo zijn voordelen.
Springen en cross is inderdaad een stuk eerlijker op dat vlak, een fout is een fout en iedereen ziet het op dezelfde manier.

Vannen en camions apart vind ik ook aangenamer! Icaro is sowieso wel relax maar 't is minder gedoe met zijladers en dat soort zaken. In ieder geval ben ik héél blij dat we alle tornooien goed weer hebben gehad! Zeker als ik dan zo de verhalen hoor van andere over vastgeraakte auto's en camions, van velden af gesleept moeten worden, enkeldiepe modder etc.


Dacht me 28/10 in te schrijven voor springen van het wintercriterium bij F*onck, zie ik nu dat het laagste voor paarden 70/80 is. Hoewel we dat thuis probleemloos rondbollen durf ik me niet inschrijven, krijg spontaan hoogtevrees :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:35

Ladies,

ik heb zonet via onze club een mailtje gehad ivm de opening van de ruiterroute in Wachtebeke, en daar stond volgend stukje in:

Leuke weetjes

*Op het provinciaal domein Puyenbroeck krijgen we een permanent parcour van 7 kilometer met natuurlijke hindernissen (waaronder waterbak) voor zowel menners als ruiters.

Ik geloof dat we er een extra oefenlocatie bij hebben *\o/*

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:55

oh leuk :) dat is niet zo ver uit onze buurt zeker? voor als ik ooit nog eens kan crossen :)

gelukkige verjaardag antonius :)

Kweet niet of iemand hier de resultaten wat volgt van de internationale cross. Ik dus wel haha :) wat me erg opvalt in de 1* dat er zoveel verschil in percentage zit tussen de 2 juryleden :o soms wel 8 %

wij gaan zondag kijken :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:14

Ik moet zondag mee als schrijver op het provinciaal kampioenschap in W-Vl voor de LRV :+

Wachtebeke is niet zo heel ver nee, denk iets van 40min. rijden voor mij. Minderhout is al direct een flink uur en verder zit er niks in de buurt geloof ik waar je vrij kan oefenen.

Heeft er iemand de cross gezien van Tryon? Wat een prachtig parcours! Heb echt genoten. Gisteravond nog de 2e ronde van jumping gekeken, amai. Balken balken en nog eens balken. Wordt ze daar niet makkelijk gemaakt.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:39

ik had gelezen van h. S*molders dat het 2de parcours veel te moeilijk was. Dat het een ware veldslag was. Geen al te mooie lijnen...

Cross was inderdaad wel mooi :) heb ik een stukje van gezien maar ook niet de gemakkelijkste :o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:52

Een hele brede sloot had ik de indruk en dan in de laatste lijn de dubbel, daar was iets mee maar kon er de vinger niet op leggen. Diegene die de stijlsprong haalden kwamen heel dicht op de oxer. Zowat elke combinatie had een balk op de stijlsprong en nadien op de oxer de achterste balk. Vanuit het perspectief van de camera leken de paarden er plat overheen te willen, de ene na de andere, ipv met een mooie bascuul.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:57


PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:11

Gelukkige verjaardag Antonius! Wat een verhaal uw eerste cross in Merendree. Ik ging het wss al niet zien zitten na de platte batterij om mij nog ander vervoer te moeten zoeken :P.

Had van Cumano gisteren al gezien. ZOnde, en net tijdens de wereldspelen.

Ik heb bij de andere jury's ook al grote verschillen gezien. Ik ga zondag ook gaan kijken, maar ze geven super slecht weer :\

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:59

pp: zou kunnen had enkel die van de 1* bekeken :) zo zie je maar dat het toch veel afhangt van jury wat ze goed vinden :)
zal weer winterlaarzen weer worden :)

ja had gisteren ook gezien van cumano.

S*molders zei dat de sprong voor het water en na het water te kort stond volgens wat ik begreep. ze moest hard rijden voor de breedte van de sloot te halen en dan was het een zeer moeilijke afstand na de sloot naar de volgende hindernis. Er werd weinig rekening gehouden met de paarden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:03

De sprong na de waterbak was die triple bar geloof ik? Daar dan de dubbel achter met die stijle waar ook "waterbakje" onder lag, dan die oxer en dan die laatste gouden stijlsprong.
ik doe het hen in ieder geval niet na.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:33

okeee, mijn rechterknie zei gisteravond "krak" en ik ga het medische circuit weer in.
net weer lekker in de flow gekomen...en dan dit -:(- %)
dussssss.......

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:32

Iemand die morgen naar Waregem gaat?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 19:49

2e dag jumping op WEG was spectaculair. :P Wel heel spijtig voor de Belgen

@Madelene: Ah jee, veel beterschap!!! :(:)

Ik ga niet naar Waregem. Zelf wedstrijd en als ik thuis ben, ga ik wel via site van wtv kijken en rechenstelle volgen. :) Ze geven heel slecht weer, liever warm en knus thuis. :+ Zeker als het met ingang betalen is enzo. Volgende week ga ik wel eens gaan kijken naar CSI***** in Waregem en erna naar de nationale van Waregem.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:24

Beetje naar de live streak aan het kijken. Lekker nat :(:) zag net wel een knap paard passeren, "Flugel". Kai niet gestart voor zover ik hoor? Zou toch ook twijfelen met zo een weer. Bodem kan wel wat hebben maar dit is een zondvloed :o Net ook eentje die niet weg wou van de start, verwacht je niet op dit niveau. Hij vond het te nat wrs :')

Jammer van de knie Madelene, je was net terug lekker op gang!

Hoe ging het op wedstrijd Hanne?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:09

Ik ben vanochtend meegegaan als schrijver voor het provinciaal kampioenschap lrv in west-vlaanderen. Hadden de ringen Z1, Z2 en ZZ.
Om te beginnen stond 1 gehele lange zijde van de ring bij aankomst schots en scheef, flink natte zompige grasbodem en regen. En enorm ongelijke piste. Het was een ramp.
Z1 was een goeie bui, Z2 was ietsje pittiger met droge tussenstukken maar toen ZZ moest starten gingen alle sluizen open. Dat daar niemand heeft afgemeld of onderuit is gegaan, petje af. We konden zo door de witte broeken heen kijken.
De meeste zijn (ruim) voor hun uur komen vragen of ze al mochten starten.

De laatste 2 van onze ZZ moesten nog rijden toen de melding kwam dat alles van de namiddag werd afgelast. Tientallen auto's en vrachtwagens werden van de weide/parking gesleept. Er liep gewoon een beek over de parking! Was heel blij dat mijn jeep zonder problemen erdoor kwam.

Nu de finale jumping van WEG aant kijken op eurosport.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 20:17

Er zijn veel afgemeld idd voor Waregem vandaag! Zag het op rechenstelle. Ook veel uitgesloten door een val.

Ik ben tevreden over mijn wedstrijd, maar echt wel str*ntweer. :+ Was zeik en zeiknat na mijn proeven. :') Gelukkig geen/weinig wind toen of Luxor ging zijn gat draaien tegen de wind in.
Voor Luxor was het een nieuwe locatie. De vorige dressuurwedstrijden van dit jaar waren allemaal op een plaats die hij al kende.
Inrijden ging voor hem kennende best ok voor de eerste proef . Behalve de galop welke heel slecht ging (geen controle en in galop vallen).
De proef zelf begon best sterk met steeds een 7 na elkaar. Maar plots een 5 en 4 en daarna niet meer terug in de ontspanning kunnen geraken. :+ Soms zat er nog een 7 tussen maar vooral lage cijfers. Galopovergangen waren ook slecht. Spanning in galop zelf was zelfs ook zodanig dat hij in de tweede galop in viertakt viel. Totaal was dan 61,40%.
Dan kon hij drie kwartier wat bezinnen in de trailer. :P Inrijden voor tweede proef verliep gelijk veeeeel fijner. Dacht zelfs heel erg vooruit en begon vanzelf nette galopovergangen te doen. Alleen een aantal meter te vroeg. :+ Maar wel fijn gevoel!
De tweede proef was het al stevig aan het regenen. Maar daar maakte Luxor niet veel van eigenlijk. :) Proef verliep gelijk fijner, geen viertakt in galop. Overgangen netter. Het waren kleine foutjes die we maakten en de stap mag ook nog wat beter. Daar heb ik net 64,78% kunnen halen. Waarmee ik zeker tevreden ben! :j

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:20

Ik ben gaan kijken naar de cross en eigenlijk viel de bodem reuze mee. Khad het echt heel veel slechter verwacht. Maar in de twee ster is het dan weer beginnen stortregen en dan heeft de helft afgemeld, maar voor 1 en 3 ster niet zo veel eigenlijk. Eigenlijk wel een leuke dag gehad, had mij goed voorzien tegen de regen en de wind kwam pas op rond 17u. hopelijk nu weer 10 jaar goed weer :P. Theeft in geen maanden zo geregend en dan nu 1 dag , bam, net dag van de cross daar.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:38

Ik was daar met Sarah. Vond het ook nog meevallen.
Tijdens die grote stortbui was ik net op weg naar huis gelukkig!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:57

Afbeelding

Denk dat dit wel genoeg zegt over de toestand van de parking na de hoosbuien :P

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:45

Wij zijn ook gaan kijken naar de 3*. vond de bodem ook heel goed mee vallen. Wij hebben een stuk van het parcors gewandeld in de regen en dan maar de droogte gaan opzoeken :) toen de zon er door kwam dan toch nog verder eens gaan wandelen op het parcours. Vond het echt een mooi parcours :) heel jammer van het weer. Zo een mooie wedstrijd en dan zo een weer heel jammer. ik begrijp ook wel dat meer dan de helft afmeld voor de 2*. Ik zou ook het risico niet nemen. Er zaten toch wel wat wereld toppers tussen :)
Wel redelijk wat val partijen gezien op hindernis 18. Was een dikke oxer en had de indruk dat de paarden wat doorglijden bij hun afzet waardoor ze een heel rare sprong namen op die hindernis. Vond de nieuwe water combinatie ook leuk met het wegje naar beneden :)

sterk hanne dat je in zo een weer gereden hebt :) fijn dat je toch een goed gevoel had bij je tweede proef :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:25

Ik heb ook her en der wat opgevangen van wa.re*gem, knap hoor hoe er in die regen nog gereden is geworden door degenen die nog gestart zijn.

varekaj, je hebt in ieder geval droog in de auto kunnen zitten :')

hanne fijn dat je in die regen nog goed gereden hebt! :j hopelijk krijg je je witte rijbroek goed schoon na die regenbuien :')