Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 20:38

Ghello!

*het is een hele lap tekst, respect als je alles gelezen hebt*
Met dank aan alle fotografen! :D

Aangezien mijn cross-seizoen vroegtijdig (gebroken voet) is gestopt heb ik nu mooi tijd om een overzichtje van dit jaar te maken. Heb eind 2014 een aantal cross-lessen gevolgd en een oefencross gereden. Dit ging opzich prima, dus in 2015 maar gelijk officieel gestart.
Een jaar vol met up’s en down’s, met vooral de nadruk op down’s…
Het water is en blijft een probleempje bij ons maar dit gaat de laatste tijd gelukkig al wat beter!

*

Eerste stop was Winterswijk. Wat was ik zenuwachtig! Mijn eerste cross ooit! Ik had me uiteraard goed ingelezen maar toch was het even spannend. Kon ik alles wel vinden? Wist ik wel wanneer ik naar de dierenarts moest? Hoeveel tijd heb ik overal voor nodig?
Ik heb gewoon alles over me heen laten komen en vooral genoten. Het springparcours ging niet lekker.. we hebben hier nog wel eens wat probleempjes mee en in Winterswijk stond het aardig aan de maat wat het niet makkelijker maakte. Helaas te veel strafpunten om nog een winstpunt te rijden maar we mochten wel de cross in. Deze was wél foutloos! Wauw, wat was ik trots!

Afbeelding

*

Stop 2 was Alphen-Chaam. Wat een weer!! Verschrikkelijk! Dressuur prima voor ons gereden, springen nog steeds met wat up’s en down’s maar het crossen ging echt weer lekker! Hij trok mooi aan en kon hem mooi overal naartoe sturen. Tot aan het water. Daar heb ik zo’n 2 minuten stil gestaan en ben toen achter de volgende aangereden.. Baalde wel maar daarna toch doorgereden en de rest weer mooi foutloos. Aangezien het water een verplichtige doorgang was (en geen hindernis) daar geen strafpunten op ontvangen en dus gewoon 2 winstpunten in de wacht gesleept!
Helmcamera filmpje: https://youtu.be/kBBTJwFMofU

Afbeelding

*

Daarna kwam stop 3; Renswoude! Het springen was aanzienlijk verbeterd, zelfs een waterbak springen was geen probleem! De cross ging daar in tegen niet zo lekker. Wat problemen op hindernis 1, weigering op hindernis 2 en tussendoor nog een aantal twijfelingen van hem. Niet zoals ik van hem gewend was, dus baalde wel een beetje. Bij het water probeerde ik het insprongetje (omdat hij het terrein kent) maar dat had ik niet moeten doen. Waren we zeker nog niet klaar voor. Toch nog 1 winstpunt in de wacht gesleept dus niet met een al te slecht gevoel naar huis!
Helmcamera filmpje: https://youtu.be/xPA-8fssVss

Afbeelding

Afbeelding

*

Stop 4; Castenray! Dressuur weer prima, springen kon weer beter (hij was heeeeel heet). Cross ging echt zó lekker. Hij trok geweldig aan en keek nergens naar! Tot aan het water… alleen maar steigeren. Na 3 weigeringen het parcours moeten verlaten…

Afbeelding

Afbeelding


*

Stop 5; Markelo Snorrewind! Springen mooi foutloos dus met een super gevoel de cross in. Stond technisch gezien nog best een uitdaging daar… maar alles foutloos gesprongen! Tot weer bij de waterbak.. 2 weigeringen, toen maar gewacht op de volgende. Cross wel uit kunnen rijden maar niet zoals ik het wou..

Afbeelding

Afbeelding


*

Stop 6; Maarsbergen. Wat een prachtige omgeving!! Springen ging weer prima (foutloos!) en de cross zelf; wow, hij deed het weer hoor. Lekker tempo en sprong alles! Wel wat haperingen bij het water maar hij is er wél ingegaan! Daarna moest hij nog een keer.. een afsprong het water in.. maar hij deed het! Ik was zo trots! Nog even naar het secretariaat geweest ivm weigering die me is aangerekend bij het water maar deze is teruggedraaid. Dus gewoon een foutloze ronde!!
Helmcamera filmpje: https://youtu.be/b0x46nmK_MY

Afbeelding

*

Daarna stop 7; Schaijk. Springen ging heel moeizaam, hij was ook al bij het inspringen over de zeik (iets met een waterfonteintje naast de bak…). Toch rond kunnen komen, daarna maar de cross in. Wat een lekker begin, hij deed het super! Tot aan de hindernis voor de waterbak.. hij sprong hem en zag toen het water en hup… een spin van 180 graden en ik lag op grond. Wat een domper..

Afbeelding

*

Vol goede moed naar stop 8; Ede-Putten! Wat was hij heet! Niet normaal! Tijdens het springparcours ook flink moeten werken.. Cross was om het springen heen, dus wat problemen daar (hij trok erg naar de andere paarden) maar wel rond kunnen komen dat stuk. Wel helaas later in de cross een weigering (lag een plasje water voor een hindernis)… Helaas maar had het wel zien aankomen. Meneer is dit keer wel weer het water in gegaan! Wel voorzichting maar hij deed het! Finishen was mijn doel en dat ik gelukt! Helaas wel erg lage stijlpunten bij het water dus geen winstpunt maar was al zo blij dat ik kon finishen!

Afbeelding

*

Daarna kwam Lisse, stop 9. Dressuur prima gereden, springen helaas niet zoals ik wou maar kapot gereden gras voor een hindernis is ook wel erg spannend natuurlijk… Helaas echt niet fijn kunnen losrijden voor de cross (was niet echt gelegenheid toe..) en 3 weigeringen op hindernis 1. Geen idee wat daar gebeurde… Alleen maar steigeren en naar start rennen… Wat baalde ik…

Afbeelding

*

Tussendoor nog een oefencross in Nijkerk gedaan na de domper van Lisse. Eerste rondje ging nog niet helemaal lekker.. daarna toch maar besloten om daar nog een rondje te doen en deze was wel foutloos!
Helmcamera filmpje (helaas alleen het eerste rondje): https://youtu.be/qUr-7yz442o
Dat gaf wel weer even een boost voor de volgende stop;

*

10 – Ysselsteyn. Dressuur minder dan we kunnen. Bij het inspringen was hij wat mat dus moest er af en toe flink aan werken. In de springring moest ik ook flink werken maar niet omdat hij mat was. Wat een bonk energie! Hij wou alleen maar hard, harder, hardst. Resultaat; 1 weigering en 1 balk. Helaas maar we hebben wel eens slechter gedaan. Toen met héél veel spanning de cross in. Ik wou niet weer gelijk naar huis… Eerste hindernis was erg vriendelijk en mooi “opgesloten” dus hij sprong hem gelukkig! Tweede ging ook goed en toen waren mijn zenuwen weg; ik ging gewoon genieten! Het water was weer even moeilijk maar na 1x gesteigerd te hebben is hij er meteen ingelopen, jeeej! Helaas nog wel op 1 hindernis een weigering (totaal eigen schuld) en helaas te weinig stijlpunten voor een winstpunt. Maar wat een top gevoel weer! Ge-wel-dig!
Helmcamera filmpje: https://youtu.be/iD7hK9CJbpg

Afbeelding
Erg enge hindernis

*

Daarna nog een rondje Boscross Broekelo gedaan. Vorig jaar ook gedaan en toen problemen op het water. Helaas dit jaar weer alleen dan anders; hij ging er prima in (afsprong water), in 1x gewoon! WAUW!! Alleen schrok hij en sprong hij opzij… KRAK. Voet gebroken… einde seizoen..
Helmcamera filmpje: https://youtu.be/i3r99CuYheM

Afbeelding

Afbeelding

*

Hoop eind dit jaar weer te kunnen rijden en in het winterseizoen voornamelijk weer dressuur- en springwedstrijden te rijden om dat weer op te krikken. Het springen moet echt beter namelijk! Helaas zijn er maar weinig springwedstrijden hier in de buurt, maar we komen er wel! :D

Op naar 2016! *\o/*

BimAsSpi

Berichten: 152
Geregistreerd: 27-05-09
Woonplaats: Zoelen

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:23

Mooi overzicht en op naar 2016!!!! *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:48

Moet je even de rivier oversteken richting Rhenen en iets er voorbij. Hier in de buurt zijn heel veel springwedstrijden :j ook (of soms juist) in het winterseizoen. Eerst maar even zorgen dat je voet het weer goed doet denk ik. Vind je wel een doorzetter hoor, ik had het denk ik allang op gegeven :o

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:17

Mooi overzicht! Lage stijl in ede kan in over mee praten. Haal normaal zevens en achten maar had daar ook niet voldoende voor winstpunten. Terwijl ik wel foutloos was :')
En inderdaad, wat een doorzetter ben je! Respect hoor!

Veel beterschap met je voet en succes (en plezier natuurlijk) voor volgend jaar gewenst :D

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:54

Thanks voor de tip, ga ik daar even kijken! Werk erg onregelmatig dus 9 v/d 10 keer kan ik niet. :(

Dankje wel beide! Met me voet gaat het vast en zeker goedkomen en dan gaan we er gewoon weer tegenaan. Ooit komt het wel goed! :D

Martinemid

Berichten: 183
Geregistreerd: 24-04-14

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:17

Mooie foto's! Sterkte en succes volgend jaar!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:45

je hebt in ieder geval een paard en overduidelijk geen goudvis :n
af en toe lijkt het wat onbesuisd nog,
maar heel duidelijk wel allebei plezier erin..

volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen..

en hij heeft nu een hele winter om het issue water te overpeinzen.
je zult zien dat hij er dan ineens volgend jaar gewoon overheen is.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 21:25

elenaMM77 schreef:
je hebt in ieder geval een paard en overduidelijk geen goudvis :n
af en toe lijkt het wat onbesuisd nog,
maar heel duidelijk wel allebei plezier erin..

volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen..

en hij heeft nu een hele winter om het issue water te overpeinzen.
je zult zien dat hij er dan ineens volgend jaar gewoon overheen is.


Nee dat is inderdaad wel 1 ding wat duidelijk is. Krijg er af en toe hoofdpijn van haha.

Pff ik hoop het! Zal al zo veel stress afnemen!

En inderdaad, volgend jaar gewoon weer nieuwe kansen! :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:03

leuk verslag, jammer van je voet!

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:18

Knakker schreef:
leuk verslag, jammer van je voet!


Thanks!

Ja me voet deed wel ff behoorlijk pijn:

Afbeelding

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:11

Wauw, lefgozer! :D Ziet er gaaf uit!!
Sterkte met je voet en succes met het komende seizoen!

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:27

Gaaf verslagje! Jammer van je voet :o

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:38

Oh jeetje, dat ziet er inderdaad niet echt lekker uit... Wel knap dat je toch de cross hebt afgemaakt het laatste stukje. En toen? Meteen door naar het ziekenhuis ?

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:43

Shauniraquel schreef:
Oh jeetje, dat ziet er inderdaad niet echt lekker uit... Wel knap dat je toch de cross hebt afgemaakt het laatste stukje. En toen? Meteen door naar het ziekenhuis ?


Ja ben toch nog 7de geworden hahahaha

Ja klopt, daar gelijk gips gekregen en toen een paar dagen erna geopereerd..

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:44

Prisjee91 schreef:
Shauniraquel schreef:
Oh jeetje, dat ziet er inderdaad niet echt lekker uit... Wel knap dat je toch de cross hebt afgemaakt het laatste stukje. En toen? Meteen door naar het ziekenhuis ?


Ja ben toch nog 7de geworden hahahaha

Ja klopt, daar gelijk gips gekregen en toen een paar dagen erna geopereerd..



Jeetje wat een avontuur haha! Achja, heb je weer eens wat te vertellen en terug te kijken voor later :(:)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:49

Ik vind jullie echt een onwijs leuke combinatie!

Knap dat je bent doorgereden ondanks je voet... en sterkte met her herstel!

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:01

Leuk verslag heb je gemaakt!
Goed herstel van met je voet!
En hopelijk dat je volgend jaar weer lekker mee kunt doen.
Super leuke kleur outfit heb je!

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:09

Thanks!!! :D

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:04

Leuk overzicht, van de winter lekker een beetje oefenen en dan volgend seizoen weer genieten.. Maar eerst beterschap met je voet! :)

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:52

ElineThera schreef:
Leuk overzicht, van de winter lekker een beetje oefenen en dan volgend seizoen weer genieten.. Maar eerst beterschap met je voet! :)


Dankje! :)

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:06

Lekker van de winter oefenen op water en dan gaan jullie volgend jaar vast nog lekkerder.

heel veel beterschap met je voet