Crosstraining met Fries Namke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 15:40

Gisteren hebben we een crosstraining gevolgd bij Rob Janssen in Hernen. Ik had ons opgegeven als BB niveau omdat er 2 vriendinnen meegingen die nog nooit hadden gecrosst. We hebben hier moeilijkere dingen gesprongen dus dit was voor ons een eitje.

Mijn vriend natuurlijk meegenomen en achter de camera gezet! Niet veel springfoto's zijn er genomen, maar het was een prachtige dag en wilde ze graag met jullie delen!

Hopelijk kunnen we dit jaar de oefencrossen allemaal rijden (zonder dat ze afgelast worden i.v.m weersomstandigheden) en misschien wel een officiele cross!

1. Losrijden
Afbeelding

2. Klein boomstammetje
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Close-up, serieus gezicht haha
Afbeelding

5. Bomenwagen
Afbeelding

6. Picknicktafeltje
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Lekker spatteren in het water
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Slootje springen
Afbeelding

11. En weer terug.
Afbeelding

Dat was het alweer! Ik moet nog even oefenen met mijn houding, want op sommige foto's is te zien dat mijn bovenlichaam al verder is dan het paard met springen. Ook springen we niet al te vaak, en springt ze soms extreeeeeem, wat lastig uitzitten is.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat, en bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door Shauniraquel op 10-04-16 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:42

Leuke foto's ! Zou inderdaad flink met je houding aan de gang gaan :j

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:48

Lekker kilometers maken ts, ziet er al veelbelovend uit!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:18

Ben het er inderdaad mee eens dat je wel met je houding bezig moet!
Ziet er verder erg leuk uit TS! :D

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:26

Je houding is idd een punt om aan te werken. Daardoor lijkt het als je haar voor te veel tegen houd.

Knappe merrie!

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 07:37

Yenni schreef:
Je houding is idd een punt om aan te werken. Daardoor lijkt het als je haar voor te veel tegen houd.

Knappe merrie!


Denkt dat het inderdaad zo lijkt, want ze krijgt wel genoeg ruimte :). Ik moet zeggen dat mijn houding ook wel tegenviel toen ik de foto's zag! Normaal ziet het er toch wat beter uit, haha. Maar we blijven oefenen

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:06

Wat ik van de foto's lijkt te zien is dat jij je handen afdrukt naar beneden, je bent dan erg dwingend. (waarschijnlijk onbedoeld) Verder lijkt het alsof jij je handen op de schoft drukt tijdens sommige sprongen. Zorg dat je benen op de plek blijven en de tenen naar voren wijzen. Ook je ellebogen aan je lichaam houden. En misschien dat je beugels nog iets korter mogen. Tijdens een cross is het toch wel fijn dat je verlicht kunt zitten en dat lijkt nu nog niet goed te lukken. Bij het buitenrijden in de galop lekker verlicht gaan zitten is een leuke manier om het te oefenen. Jij moet ook de juiste spieren/conditie krijgen om het vol te houden.

Verder vind ik het erg fijne foto's om naar te kijken. Jullie lijken het namelijk allebei erg leuk te vinden.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 17:21

Ik ben het met je eens. Ik heb twee keer een halfjaar op deze plek stage gelopen, dus weet wel hoe het in elkaar steekt :+ .

Ook zijn het een beetje ongelukkige momenten want bij andere foto's van het springen/crossen, is mijn houding veel beter. Ik rij ook met een dressuurzadel wat ook natuurlijk niet echt meewerkt :P.

Het lijkt inderdaad alsof ik steun en haar begrens op haar schoft. Ik leun hier niet op en zoals je ziet kan ze heeft erg als een "Fries" springen. Hoofd hoog en gekruld, voor mij erg lastig inschatten om mee te geven. Maar je ziet de teugels niet strak staan.

Maar niettemin, ik ga natuurlijk aan de slag met jullie feedback! :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:59

Een fries die crosst! Zie je niet vaak :) wb je houding waar iedereen het over heeft, ik zie vooral dat je "last" heb van je dressuurzadel. Daarbij duwt paard z'n hoofd wat omhoog waardoor jij "klem" zit met je hand. Als hij zou bukken zou het er al anders uitzien maar door de bouw van de Fries is dat al een stuk moeilijker! Ik denk dat jij daar vrij weinig aan kan doen.
Dat je je armen wijd doet boven het greppeltje snap ik ook, waarschijnlijk ben je iets onzeker hoe hij er overheen gaat waardoor je je breed maakt waardoor je denkt je balans beter te kunnen bewaren.
Enige tip is dat je je teugels misschien iets korter kan pakken zodat je je handen langs zijn nek kan houden zonder dat je hem losgooit.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 13:30

vibabu schreef:
Een fries die crosst! Zie je niet vaak :) wb je houding waar iedereen het over heeft, ik zie vooral dat je "last" heb van je dressuurzadel. Daarbij duwt paard z'n hoofd wat omhoog waardoor jij "klem" zit met je hand. Als hij zou bukken zou het er al anders uitzien maar door de bouw van de Fries is dat al een stuk moeilijker! Ik denk dat jij daar vrij weinig aan kan doen.
Dat je je armen wijd doet boven het greppeltje snap ik ook, waarschijnlijk ben je iets onzeker hoe hij er overheen gaat waardoor je je breed maakt waardoor je denkt je balans beter te kunnen bewaren.
Enige tip is dat je je teugels misschien iets korter kan pakken zodat je je handen langs zijn nek kan houden zonder dat je hem losgooit.



Ik kan niks anders zeggen dan dat ik me zeker vindt in dit antwoord! Fijn dat iemand dat inziet hihi :o

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:35

Super leuk! Ik heb jullie nog gezien :j
Ik sta daar op stal.

Commentaar is hierboven wel gegeven :j Lekker zo doorgaan en meters maken!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Crosstraining met Fries Namke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:55

En mijn naam herken je vast ook :) leuke foto's!