Mijn eerste ODE !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Mijn eerste ODE !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 20:50

Sinds mijn allereerste paardrijles droom ik ervan, een SGW rijden. En daar bleef het bij, ... dromen. Geen paard, geen geld, geen tijd. Tot vorige zomer ik gevraagd werd om een grote , "wilde" volbloed te rijden waar de eigenaar geen tijd voor had.
En daar stond ie dan, de dikste volbloed die ik ooit had gezien , zo mak als een lammetje. Ooit als vijfjarige ingereden door voormalig Olympier Ian Stark, daarna een kleine carriere in point-to-point, maar door blessure gestopt. Sindsdien stond hij zijn tijd in de wei te slijten met af en to een buitenrit met de eigenaar.

Vorig jaar Augusts begonnen, en Peterman (ja dat is zijn naam), blijkt een mega werkwillig, goedaardig lief paard te zijn.

Fast forward 8 maanden later. Zaterdag was t zover, mijn eerste ODE - One Day Event (unaffilliated = onofficieel maar wel onder auspiciƫn van British Eventing). We reden in de rubriek ROR - racehorses retrained, in de beginnersklasse van 80-85 cm.

Dressuur begon met een echte B proef, draven, grote volte, hand veranderen, galop, grote volte, draf hand veranderen , nog een keer galop, nog een volte en afgroeten. Maar wel uit t hoofd! En dus reed ik ineens verkeerd... 3.5 extra strafpunten, maar niet onaardige score van 39.8 (vijfde na de dressuur)

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding

Proef
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door naar het springen. In de winter had ik al een paar indoor springwedstrijden met hem opgepakt, maar outdoor past Peterman veel beter.
Een balk, doordat mijn cap voor mijn ogen zakte en ik hem niet kon helpen, zodat we te dicht op de hindenris kwamen..... 43.8, ik stond vooralsnog 7e.

Afbeelding

Door naar de cross. Wat een super gave knol is t ook. Gas erop en alles waar je op aanstuurt trekt ie op aan en wordt met zo'n gemak en zoveel lol gespringen. Oren staan naar voren vastgelijmd. Optmale tijd was 4.58 en we waren met 5.02 binnen, 2 tijdfouten,

Inspringen
Afbeelding

Cross
Afbeelding

Afbeelding
Uiteindelijke score 45.8, goed voor een 4e plaats (van de 21) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* en dat voor de eerste keer!!! *D
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 03-05-16 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt.

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn eerste ODE !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:46

Gefeliciteerd!! Gaaf hoor. Je cap zit idd wel heel laag :') hihi. Maar ziet er netjes uit!

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:55

Wat een ontzettend leuk paard om te zien, en zo te lezen ook in de omgang :).
Heel knap wat je allemaal hebt bereikt in deze paar maanden.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:01

Mooie droom en wat gaaf dat je hem hebt laten uitkomen.
Peterman, leuke naam voor een leuk paard.
Smaakt zeker wel naar meer zo een fijne eerste keer?

Kimmb
Berichten: 529
Geregistreerd: 16-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 23:46

Smaakt zeker naar meer, volgende maand weer een poging. Kijken of we dressuur wat beter kunnen. 8-)
En ja, wat een paard, ik ben altijd kwpners gewend, nooit gedacht dat ik zo'n band zou hebben met een volbloed. Ze zijn zo veel meer sensibeler :o

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:07

Ja volbloeden zijn vaak heel anders.
Sensibeler maar niet onbereikbaar.
Veel succes alvast.