Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 20:25

Hallo lieve bokkers!

Vorige week deden Amigo en ik mee aan het Clusius Event bij manege Beukers. Dit was voor ons de eerste cross van dit seizoen en onze 2e echte officiële cross. Ik heb echt een geweldige dag gehad en wil jullie graag mee laten genieten van hoe onze dag is verlopen.

Eerst even voorstellen voor degene die ons niet (goed) kennen:

Amigo is een 11 jarige ruin van No Limit x Landeur. We zijn inmiddels L2 dressuur (nog geen winst), we springen in de klasse L (wat erg lekker gaat!) en dit was dus onze tweede B SGW.

Ik heb een halfjaar geleden een beschadiging opgelopen in mijn oog (op het hoornvlies). Ondanks dat ik met mijn linkeroog dus niet goed kan zien, laat ik mij niet uit het veld slaan en rij ik dus nog steeds gewoon wedstrijden. En nee ik heb er totaal geen last van. Ook totaal geen moeite met afstanden inschatten of iets. Gaat meer op gevoel denk ik :Y) :o Vandaar dat ik zo'n vreemde bril op mijn neus heb B-)

Dus..

We begonnen de dag uiteraard met de dressuur. Ons 'slechtste' onderdeel. Amigo liep een paar dagen de week voor de wedstrijd niet helemaal rad, daarom heb ik niet heel erg veel kunnen trainen. Ik wilde het dan ook rustig aan doen bij de dressuur, want we zouden natuurlijk nog een spring- en crossparcours af moeten leggen. Hij had dus voor mijn gevoel eigenlijk meer gekund, maar toch een redelijk nette 183,5 punt gereden. Goed, ik was tevree. (we zaten hiermee ong in de middenmoot)

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding
En in de ring
Afbeelding

Na de dressuur weer terug naar de trailer. Ik had een uur tussen mijn dressuur en het springen, dus eerst afgezadeld. Heel even wat laten eten en proberen te drinken (meneer dronk dus niet :+ ) Om vervolgens onze spring/cross outfit op te doen. Met een big smile liep ik naar het inspringterrein, ik had er echt zin in!
Afbeelding

Bij het inspringen was hij voor mijn gevoel nog niet helemaal wakker, maar zodra ik de ring in liep ging zijn kop erop en was hij 200% alert. Héérlijk om zo'n paard het parcours door te rijden *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Foutloos *\o/* *\o/* *\o/* En door naar de keuring, alles prima en dus door naar de cross :D

Inrijden voor de cross
Afbeelding

Er zou 20 min tussen het springen en de cross inzitten, maar doordat iemand lelijk gevallen was en de EHBO erbij moest heb ik nog ruim een uur extra moeten wachten.. afijn niks aan te doen. Door naar de startbox. Ik was dus eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor de cross (gek genoeg want ik ben nogal een zenuwpees)
Starten ging prima. Hindernis 1 en 2 waren nog wel erg spannend, maar na de tweede sprong ging het gaspedaal open, oortjes erop en gaan. Heerlijk paard <3
Afbeelding
De berg op naar hindernis 3, een soort oxer
Afbeelding
Afbeelding
Vanuit een andere hoek
Afbeelding

Hindernis 4 was een op sprong en dan een afsprong met hindernis erop. Die vond ik best pittig, kwam ook niet helemaal lekker mee, maar goed we waren er over heen! Hindernis 5, de picknicktafel: prima. En toen 6-7-8: boomstam;water;boomstam. Zonder enige aarzeling zo over de boomstam het water in en er weer uit :D Ook het tweede watercomplex leverde geen enkel probleem op.

Onderweg in het parcours; heerlijk dat koppie van hem
Afbeelding
De ene-laatste hindernis; de schatkist
Afbeelding

En de allerlaatste sprong. Deze vonden heel veel paarden erg eng. Ook Amigo vond hem erg spannend maar zonder weigering overwonnen!
Afbeelding

FINISHHHH! Foutloos de cross rond! Wat was ik blij! We waren 'slechts' 6 sec over de tijd heen. Hier was ik erg blij mee, zeker voor onze tweede cross.

Na de cross nog bij de keuring; hartslag van 52 :+ "Die kan nog wel een rondje" aldus de dierenarts
Afbeelding

En om de dag helemaal af te maken was ik ook nog 5e geworden in mijn ring! :)F

Ik heb echt GENOTEN van deze dag. * Zit nog steeds op een roze wolk*

Anoniem

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:29

Wat een onwijs gave foto's!! :):)

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 20:35

KoudbloedKim schreef:
Wat een onwijs gave foto's!! :):)


Dank je wel! Moet er nog een aantal krijgen. Ga zeker wat nabestellen bij de fotografen!

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:35

gaaf dat je er was ! dit werd georganisserd door mijn school ! ik was zondag aanwezig en was aan het jureren bij het hoefijzer . ziet er gaaf uit !

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:18

Jullie zijn echt een top team <3
Ik baalde zo erg dat ik er niet bij kon zijn om jullie te supporter! (en fotograferen :P ) Maar ja, volgende keer beter.

Volgende keer maar weer net zo hard knallen en net zulk goed weer :D

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 21:22

Wow mooie outfit!! En wat zit je er netjes op zeg!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 22:27

Bedankt allemaal :D

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 12:42

Celine_Famke schreef:
Jullie zijn echt een top team <3
Ik baalde zo erg dat ik er niet bij kon zijn om jullie te supporter! (en fotograferen :P ) Maar ja, volgende keer beter.

Volgende keer maar weer net zo hard knallen en net zulk goed weer :D


Gelukkig waren er nu genoeg fotografen. Hoewel jouw foto's natuurlijk een stuk mooier zijn :Y)

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:47

Wat een gave foto's! Je lijkt me echt een vriendelijke ruiter!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:10

Pharootz schreef:
Wat een gave foto's! Je lijkt me echt een vriendelijke ruiter!


Bedankt voor je mooie compliment! <3

xSari

Berichten: 75
Geregistreerd: 04-04-15

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:03

Hele gave foto's :j _/-\o_

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:07

Die spring- en crossfoto's zijn echt gaaf!!

noor14

Berichten: 747
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:16

Leuke foto's!
Plezier straalt er vanaf :D

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:21

Leuk zeg! :D

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 11:35

Nog een stukje film gekregen van iemand die ik ken en mij gefilmd had! (incl mooie blooper op de afsprong :+ )


evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:14

jesss_amigo schreef:
Nog een stukje film gekregen van iemand die ik ken en mij gefilmd had! (incl mooie blooper op de afsprong :+ )

[ Video ]


wat leuk ! anne peetoom heeft dat vast geflimd :) dan heb ik jou ook door het hoefijzer zien gaan :)

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:48

bontebonte schreef:
jesss_amigo schreef:
Nog een stukje film gekregen van iemand die ik ken en mij gefilmd had! (incl mooie blooper op de afsprong :+ )

[ Video ]


wat leuk ! anne peetoom heeft dat vast geflimd :) dan heb ik jou ook door het hoefijzer zien gaan :)


Klopt! Mijn oude pony staat op de trensehoeve :)

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:22

Ziet er goed uit, mooi over die heuvel!
De reden dat je zo voorover valt op de afsprong is omdat je naar voren mee gaat alsof het een normale sprong is en je onderbeen naar achter vliegt. Probeer de volgende keer je onderbeen naar voren te steken, bovenlichaam terug, handen naar voren en je teugels een beetje door je handen laten glijden (je paard heeft lengte nodig om de afsprong te maken, anders hou jij hem tegen of trekt het paard jou naar voren).

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 11:39

Eef_Bam schreef:
Ziet er goed uit, mooi over die heuvel!
De reden dat je zo voorover valt op de afsprong is omdat je naar voren mee gaat alsof het een normale sprong is en je onderbeen naar achter vliegt. Probeer de volgende keer je onderbeen naar voren te steken, bovenlichaam terug, handen naar voren en je teugels een beetje door je handen laten glijden (je paard heeft lengte nodig om de afsprong te maken, anders hou jij hem tegen of trekt het paard jou naar voren).


Bedankt voor je tip! Dus zodra hij afzet bij de sprong moet ik dus eigenlijk gelijk al een beetje terug zitten? Overigens dacht ik dat hij eerder zou afzetten, vandaar dat ik wat te vroeg naar voren ging zitten :+

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:26

jesss_amigo schreef:
Eef_Bam schreef:
Ziet er goed uit, mooi over die heuvel!
De reden dat je zo voorover valt op de afsprong is omdat je naar voren mee gaat alsof het een normale sprong is en je onderbeen naar achter vliegt. Probeer de volgende keer je onderbeen naar voren te steken, bovenlichaam terug, handen naar voren en je teugels een beetje door je handen laten glijden (je paard heeft lengte nodig om de afsprong te maken, anders hou jij hem tegen of trekt het paard jou naar voren).


Bedankt voor je tip! Dus zodra hij afzet bij de sprong moet ik dus eigenlijk gelijk al een beetje terug zitten? Overigens dacht ik dat hij eerder zou afzetten, vandaar dat ik wat te vroeg naar voren ging zitten :+


Dat klopt, de truc is dat je bij een afsprong helemaal niet naar voren moet gaan zitten, in de afzet blijft je bovenlichaam rechtop en gaat alleen je hand naar voren. Voor je gevoel mag je zelfs een beetje achterover hangen als je paard eenmaal afgezet heeft. Het belangrijkste daarbij is je onderbeen naar voren houden, anders kan je nooit je bovenlichaam naar achter houden.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een TOPDAG op het Clusius event (SGW) met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:37

Amigo is zo'n stoere bok! :D <3 Wat een gave foto's en wat een supermooi resultaat! Zeker omdat het pas je tweede cross is! :D

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:56

Eef_Bam schreef:
Dat klopt, de truc is dat je bij een afsprong helemaal niet naar voren moet gaan zitten, in de afzet blijft je bovenlichaam rechtop en gaat alleen je hand naar voren. Voor je gevoel mag je zelfs een beetje achterover hangen als je paard eenmaal afgezet heeft. Het belangrijkste daarbij is je onderbeen naar voren houden, anders kan je nooit je bovenlichaam naar achter houden.


Ik ga het zeker meenemen als ik de volgende keer een afsprong neem! Heel erg bedankt voor de uitleg :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:57

mooie foto's hoor, stoer hoor!
In de dressuur vind ik het algemeen beeld dat je je teugels te lang houdt, ik denk dat als je die iets meer oppakt het er al heel anders uit ziet.
Veel succes hoor met je brave paard!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 21:06

Knakker schreef:
mooie foto's hoor, stoer hoor!
In de dressuur vind ik het algemeen beeld dat je je teugels te lang houdt, ik denk dat als je die iets meer oppakt het er al heel anders uit ziet.
Veel succes hoor met je brave paard!


Tijdens het inrijden had ik mijn teugels inderdaad nog vrij lang. Met de proef al wat meer opgepakt (Als ik hem te gauw oppak met het inrijden, raakt hij nog te snel 'moe' en heb ik vervolgens in de proef 100 kg in mijn handen hangen :+ ) Maar het is inderdaad wel een kwaaltje van mij 8)7