Mijn springangst en ik...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 14:21

Of is de angst nu wel voorbij? Wat ben ik onwijs trots op wat ik heb bereikt met mijn paard in de afgelopen 2jaar.

Eerst waren wij voornamelijk te zien in de dressuurring. Mijn paard ging af en toe wel eens mee naar school en we gingen naar het bos maar veel meer als daar kwamen we niet. Balken vond ik voornamelijk erg eng, wie had er nu ooit verzonnen om met je paard ergens over heen te springen? :')

Tot ik een weddenschap verloor... Een klasgenootje twijfelde al erg lang om op een bepaald schoolpaard te stappen. Maar omdat ze daar zo lang tegen aan liep had ik gezegd; 'Als jij op dat paard stapt, spring ik vandaag met mijn paard over een kruisje'. Nooit gedacht, maar dat meisje stapte op dat paard en belofte maakt schuld.. Dus ook wij moesten er aan geloven! Eigenlijk wilde ik het wel eens proberen, dat springen maar ik vond het ook eigenlijk heel erg eng. Met tranen in mijn ogen en knikkende knieƫn heb ik de docent gevraagd die ik het meest vertrouw om mij te helpen.

En die weddenschap had ik nooit willen missen. Na 2 sprongen merkte ik dat ik het wel leuk vond, en daar begon het avontuur.....

Ik ben gaan lessen bij een Eventing amazone die mij zowel in de dressuur als in het springen zoveel goede adviezen kon geven. Ik vertrouw haar volledig dus ik wilde die boomstammen ook wel eens proberen. Mijn paard dacht daar anders over. De eerste les hebben we 3x gesprongen over een boomstam en ik dacht dat het nooit niks zou worden. Hij stopte bij bijna alles, hoe kon dat toch?? Nu weet ik dat het destijds echt aan mij lag. Hij doet namelijk alles voor mij maar als ik het spannend vind neemt hij die spanning over wat logisch is.
Maargoed, na een paar lessen kregen we meer vertrouwen en werd het steeds leuker en leuker.

2 weken geleden is er een fotograve bij ons langs geweest (Joeluna) en die heeft wat foto's van ons gemaakt!

Foto's staan niet op volgorde! Ik ben mijzelf bewust van mijn voeten hiervoor loop ik sinds kort bij een fysiotherapeut. En natuurlijk weet ik dat mijn houding op veel foto's nog veel beter kan maar ik ben al heel blij met wat ik in het afgelopen jaar bereikt heb! Van super onzeker en angstig naar dit!! :):)

Afbeelding
Zie je die boomstam daar? Die heb ik ff gesprongen he! <<)

Afbeelding
Wat?? Zeg je nu dat ik een dressuurpaard ben, dan zal ik jou wel eens even laten zien wat ik kan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op en af sprongen vind hij geweldig! <3


Afbeelding
Waterbakje *\o/*


Afbeelding



Afbeelding

En de laatste, de heg! Deze hadden we nog nooit gedaan, vandaar mijn verbaasde gezicht :')

Op bijna iedere foto staat er een lach op mijn gezicht. Ik vind het geweldig om dit te kunnen doen!
Onze eerste SGW staat in de agenda, een penny droom die uit gaat komen. Het duurt nog even maar zo hebben we alle tijd om te trainen. Waarschijnlijk zijn wij dit jaar ook weer op Horse Event te vinden! *D

Respect als je de hele OP gelezen hebt! +:)+

Ps. Dat meisje vd weddenschap is gewoon een vriendin van mij, het was meer om haar over te halen maar ik had nooit gedacht dat ze het echt zou doen!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:26

Heel gaaf! Staat jullie goed dat springen! :))

Ik heb het idee dat je af en toe de teugels nog wat strak houdt, wellicht om jezelf wat steun te geven?
Misschien een idee om daar iets meer ruimte te geven en daar zelf dan een pluk manen vast te pakken of tijdens de sprong je handen iets op de hals te leggen totdat je zelf meer in balans bent boven de sprong. :)

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:28

Wauwwww!! Wat ontzettend knap van je dat je die stap genomen hebt. Vind het echt heel erg stoer! :j

Ergens wilde ik ook altijd SGW doen. Maar inderdaad, dat kruisje of 50 cm vond ik al een overwinning. Nu rij ik helemaal niet meer (Geen paardjes meer).
Maar dat SGW zou ik altijd nog een keer willen doen. Het lijkt me zo ontzettend gaaf!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:29

Wauw heel gaaf! En wat een mooi paard heb je!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:30

Super knap hoor van angst hierheen! Mooie foto's het plezier straalt er vanaf!

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:30

Wat enorm knap van je zeg! Ik herken het heel goed hoor eenmaal de smaak te pakken ga je ineens heel snel. :D

Welk crossterrein is dit? Wat ga je doen op HE met je paard?

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:32

Geweldig!!! Dat is toch het mooiste dat er is, jezelf uitdagen om iets te doen, ondanks je angst! Leuke foto's ook.
Ik moest wel lachen bij die eerste foto over die boomstam.. Jouw paard kan nog wel wat hoger springen zeg! Hij kijkt echt als een die wel voor hetere vuren heeft gestaan :7 echt prachtig! +:)+

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 15:34

Wow, bedankt voor de leuke reacties! :):)

Dit is het crosterrein in Baarle Nassau.

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:38

Wat ontzettend fijn dat je het nu zo leuk vindt :D

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:01

RIJ-ITP -> SGW-ITP

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:40

Wat superknap dat je je angst overwonnen hebt! Succes op je 1e SGW! :D

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:44

Gaaf hoor! Goed dat je je angst hebt overwonnen! Waar een weddenschap wel niet goed voor kan zijn :D

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:19

Super gereden! Leuk paard ook! Heel veel succes en plezier, met hem!

melody7

Berichten: 13688
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:59

Ziet er gaaf uit, knap dat je ermee verder bent gegaan! Waar weddenschappen wel niet goed voor zijn :D

neocoon
Berichten: 92
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:53

Knap hoor! Hij doet het erg goed.
Maar, als je je bewust bent van je voeten, waarom heb je dan sporen aan?

grijzemuis
Berichten: 168
Geregistreerd: 12-08-09

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:11

Wat knap zeg! Ik doe het je liever niet na :o

Anoniem

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:19

Super leuke foto's , en daarom ook de vraag : bij wie les je?

Tijdens mijn eerste serieuze cross training ben ik erg gevallen en daarna er niet meer aan begonnen, maar als ik jouw fotos zie, krijg ik er wel weer zin in.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Mijn springangst en ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:24

Leuk topic! :D
Het was erg leuk om foto's te komen maken :j