Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onze eerste officiële SGW Alphen-Chaam

 
Profiel   

Na 1 jaar lang oefenen, hebben we dan eindelijk een officiële SGW wedstrijd mogen rijden! Met de lessen pakte hij super aan en sprong alles. Maar tijden de oefencross sloot hij zich compleet voor mij af en was alles eng. Daardoor besloot ik het afgelopen jaar alleen maar mee te doen aan oefencrossen. En elke cross was weer een verbetering en meer vertrouwen.

Eindelijk was het zover, ik vond het heel spannend en ben wel de hele week zenuwachtig geweest :'). Zondagochtend 5 uur de wekker, 6 uur paard in de trailer op weg naar Alphen-Chaam. De grond was al aardig opgedroogd, ondanks het slechte weer van die week. Maar de ring was alsnog wat hobbelig. Toch wel een fijne dressuurproef kunnen rijden, met 187,5 punten.

Vervolgens het springparcours. Hij had het tempo er lekker in voor zijn doen en een mooi foutloos rondje.

Als laatste de cross! Hij voelde fijn een vertrouwd aan. Vol snelheid en moed op de eerste hindernis af. Ik dacht hij springt hem, voelde het totaal niet aankomen maar hij besloot toch te weigeren. Daar lag ik, voor het zadel op zijn nek :+. Enige wat ik dacht was blijven zitten anders moet ik de cross verlaten. Kon mezelf gelukkig weer erop duwen en ben weer verder gegaan. Vervolgens nog 1 weigering bij het bankje bij het water, zoals velen hetzelfde hadden. De rest wel goed uitgereden zonder aarzeling.

Wat was ik blij en trots. Op elke foto zie ik ook een grote lach op mijn gezicht :D. Een hele fijne eerste cross en weer ervaring opgedaan, op naar de volgende!

Nog even een aanvulling op mijn springhouding. Hier zullen vast opmerkingen over zijn. Deze is echt bagger, want ik ben dus eigenlijk te groot/lang voor mijn zadel. Ik heb geen steun bij mijn knieën waardoor ik mijn tenen naar buiten duw en mijn been als het ware los komt. Hierdoor ga ik ook te snel naar voren. Ik heb mijn oog al laten vallen op een ander zadel, hopelijk helpt dit! Maar tot dan moet ik het hiermee doen. :* Aan mijn houding probeer ik dus flink te werken! Ik zit op de foto's ook wat rechterop dan normaal, omdat hij dus 2 keer weigerde, wilde ik niet meer zo snel voor verrassingen komen te staan, vandaar. :')

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3. hier is die bagger houding dus goed te zien...... :(
[ img ]

4. Tijdens het inrijden bij de cross.
[ img ]

5. DE beruchte hindernis 1.
[ img ]

6. Hier had ik ook een weigering op.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9. Blij en verbaasd dat hij hier direct doorheen sprong!
[ img ]

10. Deze vond ik zelf nogal spannend
[ img ]

11.
[ img ]

12. De spin
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

En het gopro filmpje van mijn rit!


Bedankt voor het kijken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 13:36 



 
Profiel   

Super leuk Shauni!! en het allerbelangrijkste is: lol met je knol en dat spat ervan af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 13:52 



 
Profiel   

annikavolder schreef
Super leuk Shauni!! en het allerbelangrijkste is: lol met je knol en dat spat ervan af!


Ah dankjewel Annika!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 13:58 



 
Profiel   

Knappe Westie! Je ziet dat jullie beiden enorme lol hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 14:23 



 
Profiel   

liekec schreef
Knappe Westie! Je ziet dat jullie beiden enorme lol hebben.


Jazeker! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 15:50 



 
Profiel   

"Nou dat was een goeie" als reactie op een weigering vind ik geweldig :') Ziet er goed uit verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 15:59 



 
Profiel   

niet over hindernis 1 maar wel over die gevlekte op foto 8... :') <<)

het ziet er uit als een mooie cross, ondanks de weigeringen lekker gereden? en die giga opbouw van die hindernis als spin! mooi opgezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 16:21 



 
Profiel   

Gaaaaf Shauni

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 01:05 



 
Profiel   

Gaaf zeg! Op naar de volgende!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 02:22 



 
Profiel   

Jij bent net als ik, alles gaat goed als er geen druk op staat (les, oefencross), maar zodra het voor eht echie is klap je dicht. Jij bent gelukkig in staat jezelf een schop onder je kont te geven, na je weigering op de eerste was je wakker geschud en wilde je alleen nog maar dóór! Goed gedaan! Let maar op, nu heb je de smaak te pakken, weet je hoe je jezelf en je paard aan moet pakken, en gaat het vanaf nu alleen nog maar beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 04:11 



 
Profiel   

Wat een leuke ruiter ben jij! Die eerste weigering, even een klopje en weer door.

En die oren, zitten daar stokjes in? Wat mooi om te zien, zo steeds naar voren.

Veel succes dit seizoen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 05:51 



 
Profiel   

Heel gaaf, jullie lijken er beide ook ontzettend veel plezier in te hebben! Ik kijk uit naar jullie volgende cross :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 06:02 



 
Profiel   

Stoer! Ik doe het je niet na, ik zou het niet durven. Hindernis 9 ben ik met wandelen in de bossen wel eens tegengekomen en heb me afgevraagd hoe je je paard hier zo maar doorheen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 06:31 



 
Profiel   

En vanaf nu heb je het eventing virus.
Komt goed hoor als je deze instelling houdt.
Samen plezier hebben en genieten dat is wat telt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 06:35 



 
Profiel   

Super prestatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 07:14 



 
Profiel   

Wat een super leuke foto's, echt knap dat je dat allemaal gesprongen hebt. En gaaf om zo mee te kijken met het filmpje. Veel plezier alvast op je volgende cross, die gaat er vast snel weer komen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 07:44 



 
Profiel   

Gaaf Shauni, het plezier bij jullie spat er inderdaad vanaf! Wat is jullie volgende cross?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 07:51 



 
Profiel   

Wat rijdt jij paardvriendelijk zeg! Je paard belonen bij een weigering en tot rust stellen en weer moet in praten en weer in alle rust beginnen ! Dat is heerlijk om na te kijken hoor en ik heb ook genoten van jullie rit en ik wil veel meer van jullie gaan zien hier op Bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:05 



 
Profiel   

Bedankt iedereen voor de ontzettend lieve en leuke reacties! We hadden er samen ook enorm veel plezier in en het viel mij inderdaad op hoe ontzettend hij de oren erop heeft staan. Ik was zo enorm trots op hem! Maar ook zo verbaasd omdat hij de 'makkelijkste' hindernissen weigerde.

Zondag hebben we een oefencross in Bathmen en de volgende officiële is Kronenberg 11 mei. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:22 



 
Profiel   

Echt leuke foto’s en van het filmpje word ik blij van. Zo veel plezier hebben jullie!

Voor het eventing, zouden de beugels echt nog drie gaten korter mogen. Hopelijk vind je snel een passend zadel! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:47 



 
Profiel   

webster543 schreef
Echt leuke foto’s en van het filmpje word ik blij van. Zo veel plezier hebben jullie!

Voor het eventing, zouden de beugels echt nog drie gaten korter mogen. Hopelijk vind je snel een passend zadel! Succes!


Oh echt? Ik heb hier altijd al het gevoel alsof mijn benen in me nek zitten :+. Maar zal ze zondag nog eens korter doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:51 



 
Profiel   

Ziet er echt uit als een heerlijk rondje!
Hij weigert gelukkig ook gewoon 'eerlijk', zonder poespas. En jij rijdt hem ook zo. Fijn!

Mooie locatie voor een cross ook he? Ik ga er regelmatig met de honden lopen als ik ons 'eigen bos' om de hoek weer eens beu ben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 08:59 



 
Profiel   

Knap hoor, respect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 11:05 



 
Profiel   

Waauuw gaaf parcour ook!

Plezier spat er vanaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 11:17 



 
Profiel   

Echt super leuk om te zien!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 13:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen