Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het crossen verder ontdekken met Bowlers Baby

 
Profiel   

Na [SGW-ITP] Bowlers Baby & mijn kennismakin met crosshindernissen! zijn we beetje bij beetje verder aan het groeien in het hele crossgebeuren.
Ik blijft het vooralsnog ontzettend spannend vinden, maar ook erg leuk!
9 van de 10 keer mag ik wel rekenen op een bodeminspectie :') maar gelukkig uit joligheid en enthousiasme van Baby. Zeker niet door gemenigheid!

Onze 1e BB cross in Leende vorige zomer. Bij het springparcours lag ik er al een keer af doordat Baby bij het verlaten van de ring besloot dat ze nog niet genoeg gesprongen had en ineens nog een hindernis nam :Y)
Foto onderweg tijdens de cross.
[ img ]
Vlak hierna lag ik eraf omdat doordat de hindernisjurys vonden dat je vanuit galop moest aanrijden en het nodig vonden om ondanks duidelijk geroep van mij om niet aan te jagen ze toch vonden dat ze dat wel moesten doen ik en dus op een ongeleid projectiel over de hindernis vloog..
Maar verder was het gelukkig wel erg leuk en Baby deed het ongelooflijk goed! Alles in 1 x gesprongen. *\o/*

Daarna hebben we begin september een crosstraining in Ysselstyn gedaan bij Gerald Arts. Was erg leuk! Hele fijne manier van lesgeven. Baby was weer goed stuiterig. Deze keer er wel (net) op blijven zitten haha.
Veel geleerd en de eerste echte op- en afsprongetjes gedaan.

[ img ]


Ook nog met een andere oefencross mee gereden in september. Het springparcours ging daar zo ontzettend beroerd en niet onder controle dat ik nog hard getwijfeld heb om wel de cross in te gaan. Toch besloten het te doen en als ik het gaande weg niet meer onder controle kreeg te stoppen.
Gelukkig kreeg ik haar steeds wat beter onder controle tijdens de cross! Super leuk om ook complimenten van toeschouwers te krijgen over mijn manier van rijden en het de tijd nemen voor alles ipv er doorheen te jagen.



[ img ]

Daarna in oktober een BB rondje in Ysselstyn. Bij het losrijden voor het springen lag ik er weer af toen Baby schrok en een andere kant dan de richting die we op gingen begon te hupsen/bokken terwijl we net landde van een sprong _O-
Baby vond het bos erg spannend met alle mensen overal onderweg waardoor ze erg voorzichtig werd. Hier moest ik haar juist aanduwen ipv tegen houden. Behalve bij de dubbel, daar vond ze dat ze er tussenuit kon peren :+. In 2 x wel gedaan uiteindelijk en door.
[ img ]

In december zijn we nog gaan trainen bij de indoorcross bij de Mortel onder leiding van Fried van Stiphout. Voor de verandering wel een keer blijven zitten :P.


[ img ]

& foto's van de crosstraining afgelopen zondag onder leiding van Suzanne Bouten.
Waar ik ook weer een bodeminspectie gedaan heb met al haar gekke bokjes en hupsjes incl. hoofd/hals schuin naar een kant naar beneden wegdraaien waardoor je geen paard meer voor je hebt :'). Ze was érg enthousiast.
Meer meegeven dan ik op de foto's doe is dan ook meestal niet verstandig. Als het voelt alsof het wel kan probeer ik dit zeker wel te doen :).


Eskimo coming :')
[ img ]

[ img ]

Onze 1e x het water in springen ipv eruit of al in het water.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op naar meer! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 23:02 



 
Profiel   

Mooi paard hoor. Neem vooral de tijd om samen vertrouwen te krijgen.
Nog een tip, doe tijdens het crossen je haar in een knot. Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 11:22 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard, heerlijk die enthousiasme :D
Misschien ook handig om zonder sjaal te rijden als ze zo druk is. Onbewust kan ze daar toch "last" van hebben (en heel veilig is het ook niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:03 



 
Profiel   

Geloof dat jij een über vrolijk paard onder je hebt of niet?
Voor nu vooral zo lekker doorgaan.

Jullie zijn een leuk stel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:05 



 

Leuk om je zo te volgen Patty en wat heb jij (weer) een leuke dieren onder je kont!
Je hebt je ding wel gevonden he? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:10 



 
Profiel   

oh wauw wat een paard! wat mooi dat je, ondanks het vallen, lekker doorrijd met de cross-en enzo. ik kan mij trouwens goed voorstellen dat je uberhaupt daar snel af vliegt, zo compact als ze is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:14 



 
Profiel   

Baby <3

Ik vind jullie zo leuk! En jullie maken echt mooie vorderingen.
Kan heel erg genieten van jouw topics :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:18 



 
Profiel   

Leuk om jullie zo te zien Patty! Jullie gaan super samen *\o/* Lekker je tijd nemen om alles goed op te bouwen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:22 



 
Profiel   

Jeetje.. Wat een respect dat je zo vol goede moed en enthousiasme blijft rijden als je er zo vaak naast ligt := Je doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig! Lijkt me een pittige tante onder je kont! :D Wel echt een ontzettend gaaf paard en hele mooie foto's. Jullie komen er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:35 



 
Profiel   

Vind het erg knap dat je er zo weer opstapt, als je er zo vaak afligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 12:50 



 
Profiel   

Leuke foto's :-) Ze is inderdaad erg enthousiast :-) Ik snap dat je er dan regelmatig naast ligt als ze uit enthousiasme wat rare sprongen heeft :=

Misschien ook met de crosstrainingen niet zo'n grote sjaal om doen, als je dan valt loop je geen kans dat je per abuis gewurgd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 13:34 



 
Profiel   

Negerzoen schreef
Jeetje.. Wat een respect dat je zo vol goede moed en enthousiasme blijft rijden als je er zo vaak naast ligt := Je doorzettingsvermogen is bewonderenswaardig! Lijkt me een pittige tante onder je kont! :D Wel echt een ontzettend gaaf paard en hele mooie foto's. Jullie komen er wel!


Helemaal mee eens! Dat je iedere keer toch weer vol goede moed ervoor gaat en het rustig aanpakt, is zeker bewonderswaardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 01:41 



 
Profiel   

Knap dat je zo door blijft rijden, en een erg gaaf paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 09:37 



 
Profiel   

Gaaf beest en het enthousiasme straalt er vanaf!

ps. misschien is een buff iets voor je? Lekker warm en veilig ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:03 



 
Profiel   

Hahaha dankjullie! :o :D De eerste keer dat ik eraf lag (3e x dat ik erop zat) heeft ze op 4 plekken op mij gestaan en had ik mijn kruis op 2 plekken gescheurd :+ . Het vallen met crossen heeft me wel geleerd om niet bang te zijn om te vallen! Gelukkig daar altijd nog goed mee weg gekomen.

Het is ook dat ze absoluut niet het gevoel geeft dat ze me eraf wil hebben als zoiets gebeurt gelukkig. Ze wordt gewoon zo enthousiast dat ze vergeet dat ik ook nog op mij plek moet blijven haha. Doordat ze zo compact is, en mijn balans ook niet alles is, is het best lastig om te blijven zitten ook al doet ze niet heel veel. Tis echt een van de liefste en meest vergevingsgezinde paarden die ik ken!
Dat maakt ook dat ik niet schrik als ik er weer eens af lig :) Je voelt gewoon dat ze het echt niet zo bedoeld. Dan is het doorgaan ook een stuk makkelijker. Ondanks dat ik echt wel wat spanning heb als ze zo'n pretbui heeft hoor. Blijf er uiteraard toch liever gewoon rustig op :P.
Maar zij vindt het gewoon zó ontzettend leuk. Dat kan ik haar echt niet ontnemen.

Haren in een knot is lastig met mijn haar, bijna niets houd het en als ik zo'n butsding krijg dan schrikt Baby daar steeds van hihi. Kan ze wel makkelijk onder mijn jasje/trui/bodyprotector doen, even aan denken de volgende keer.
Buff is een goede tip! Ga ik eens naar kijken. Ivm slechte weerstand 'moet' ik altijd minstens 1 ding om mijn keel hebben. Maar zoiets zal wel een stuk veiliger zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 16:02 



 
Profiel   

Jouw snoet op de 13e :D
Je paard lijkt er lol in te hebben, dapper dat jij dat ook nog steeds hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 21:28 



 
Profiel   

Leuke combinatie. Ergens wel heerlijk dat ze zo enthousiast is, ondanks de vele bodeminspecties dan ;) vooral zo doorgaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 22:40 



 
Profiel   

Haha idd Hoppit :+ :D
Zeker, blijft evengoed genieten met dat enthousiasme!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 17:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen