Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zocht springpaard, kocht dressuurpaard, bleek eventer

 
Profiel   

Ik zocht dus oorspronkelijk een goed springpaard voor in de fokkerij. Toevallig kwam er een prachtig dressuurpaard op mijn pad, ik kon niet anders dan haar kopen. Toen ik haar kocht wist ik al dat ze speciaal was, maar nooit had ik durven dromen om ooit een eventing met haar te rijden. We begonnen met een springparcours 60 cm en dat deed ze top, dan de 80cm ging nog beter. Omdat ze de 80 cm zo goed deed toch besloten om haar eens een A cross te starten. Uiteindelijk hebben we 1 A cross gelopen wat ze foutloos deed, vervolgens hebben we 3x de B gestart wat ook telkens foutloos werd afgewerkt en nu zijn we al 2x L (1m in belgie) gestart en dit heeft ze al 2x foutloos afgewerkt op de ideale tijd. Daarbij komt nog dat ze nog maar sinds februari zadelmak is en nog maar 5 jaar is.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Laatst bijgewerkt door Apple op 21-10-21 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

niet betaalde foto's verwijderd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:56 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! En heerlijk zo’n veelzijdig dier! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:01 



 
Profiel   

Jij bent in Grobbendonk gestart :))
Ik herken de hindernissen van het springparcours.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:02 



 
Profiel   

Sommige ruiters hebben ook gewoon een gave om uit elk paard het beste te halen, en jij behoort ook onder die categorie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:06 



 
Profiel   

Waar springt jouw paard nou overheen op foto 3?
En ik moest stiekem wel lachen om je hoofd op foto 4 :=
Leuk dat je dan onverwacht de eventing bent ingegaan met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:09 



 
Profiel   

Ik keek ook even vreemd naar foto 3, neem aan dat er een brede waterbak ligt :D

Wat tof om zo'n veelzijdigheid in elkaar te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 21:13 



 
Profiel   

Volgens mij springt ze over een greppel?
Maar wat super knap, heerlijk dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 05:18 



 
Profiel   

@roosjenat: Het was inderdaad een greppel
@selina: Ze sprong op foto 4 nog net iets te enthousiast het water in, zeker nog een werkpuntje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 06:01 



 
Profiel   

Leuk paard!

Ik vind het wel behoorlijk asociaal om onbetaalde foto's te plaatsen eigenlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 06:56 



 
Profiel   

Sorry, maar het enige wat ik kan denken als ik naar je foto's kijk is dat ik het rete onbeschoft vindt dat je te beroerd bent om foto's te betalen maar wel te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 07:20 



 
Profiel   

Als ik elke mooie foto die ik van dit paard tegenkom moet betalen ben ik failliet :$ Tuurlijk koop ik wel regelmatig foto's, overlaatst nog 3 paarden gestart en van elk paard een foto gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:20 



 
Profiel   

Heb dan het fatsoen om de onbetaalde niet te gebruiken. Simpel zat, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:20 



 
Profiel   

Even iets anders:
Stel dat een ruiter zijn paard wil verkopen en de fotograaf trekt zonder toestemming een foto terwijl die ruiter van zijn paard valt of het paard een hindernis weigerd, vervolgens plaatst deze fotograaf de foto op fb. Uiteraard gaan mensen de ruiter taggen in deze foto's. Wel heel vervelend voor de verkopende partij want bijna iedere koper zoekt foto's en filmpjes van dat paard online en zal die foto zien. Dus als een fotograaf ongevraagd een foto van mij of mijn paard, goed of slecht, online plaatst vind ik dat ik die foto ook wel mag gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:48 



 
Profiel   

Zo werkt dat niet onbetaalde foto's mag je niet gebruiken. Dat is niet voor niks. Als je geen foto's van jezelf wiltkun je de fotograaf vragen je foto's te verwijderen...

Maar zo onbetaalde foto's plaatsen is zeer onfatsoenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:52 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
Even iets anders:
Stel dat een ruiter zijn paard wil verkopen en de fotograaf trekt zonder toestemming een foto terwijl die ruiter van zijn paard valt of het paard een hindernis weigerd, vervolgens plaatst deze fotograaf de foto op fb. Uiteraard gaan mensen de ruiter taggen in deze foto's. Wel heel vervelend voor de verkopende partij want bijna iedere koper zoekt foto's en filmpjes van dat paard online en zal die foto zien. Dus als een fotograaf ongevraagd een foto van mij of mijn paard, goed of slecht, online plaatst vind ik dat ik die foto ook wel mag gebruiken

Wat jij vindt en wat rechtmatig juist is zijn twee verschillende dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:22 



 
Profiel   

Ik vond het een leuk verhaal om te lezen, tot ik bij de laatste 2 zinnen las en de onbetaalde foto's zag.
Wel willen profiteren van de foto's die iemand gemaakt heeft, maar niet het fatsoen hebben die te betalen. Foto's die je gebruikt, betaal je, punt.

Maar waar ik nog veel meer kromme tenen van krijg is dat jij met een paard van 5 dat amper 8 maanden onder het zadel is, al 5 officiële SGW's hebt gereden, waarvan 2 in de L, + een oefencross. Dat het dier het aanbiedt, wil niet zeggen dat het ook fair is naar het dier om daar zo intensief gebruik van te maken. Dit is gewoon vragen om straks met allerlei peesblessures te staan. Het paard zal het crossen ongetwijfeld leuk vinden en er vol voor gaan, maar het is aan jou als ruiter/eigenaar om ervoor te zorgen dat het paard zichzelf niet stuk loopt in zijn enthousiasme, om te doseren. Een paard kan niet nadenken over opbouw, dat moet jij voor hem doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:34 



 
Profiel   

Ik vind het heel gaaf dat ze zich zo werkwillig opstelt en goede resultaten met je boekt, maar jeetje, ik vind 5 ook echt wel heel erg jong om zo intensief mee te concoursen (laat staan springen).
En die onbetaalde foto’s… daar krijg ik als fotografe echt kriebels van. Dat is niet netjes. Op evenementen mogen nou eenmaal fotografen komen en je bent niet verplicht alle foto’s te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:42 



 
Profiel   

Leuk paard en heerlijk veelzijdig ook. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:43 



 
Profiel   

Ik herken wel wat locaties volgens mij en zeker die van Grobbendonk (was er immers zelf ook, wel in een andere klasse).

Op zich vind ik het ook heel snel gaan, van een aspiranten (80cm) naar L (1m?) op zulke korte tijd voor een paard wat nog maar begin dit jaar zadelmak werd gemaakt. Maar daar tegenover staat dat dit wel faire locaties zijn. Geen te zware bodem, vaak vlakke terreinen, mooi ruimte tussen de hindernissen, geen topscherpe ideale tijd of snelheden.

Daarnaast zijn bijna alle crossen dit jaar met aardig wat weken tussen georganiseerd en is het seizoen nu op nog 2 weekends na ten einde.
Niemand zegt dat TS die ook gaat rijden. Niemand weet of dat paard hierna een welverdiende winterstop krijgt. Of wat de plannen voor volgend jaar zijn. Kan perfect dat het paard dan rustig wordt opgepakt in het springen, of blijft cross lopen op L-niveau maar meer gespreid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:51 



 
Profiel   

Alles gebeurt in samenspraak met mijn trainers die ook, net al ik, echt wel weten wat ze doen en wat het paard aan kan. Zo heeft ze in augustus een hele maand rust gehad en krijgt ze vanaf november tot januari ook rust. Bedoeling is om volgend jaar bk 6 jarigen te starten. Lukt dat niet of is ze niet klaar is dat maar zo, dan blijven we nog even een klasse lager

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:55 



 
Profiel   

Mooie foto's TS! Leuk paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:56 



 
Profiel   

Leuk paard :) heeft duidelijk potentieel!
Ik zou er ook wel zuinig op zijn aangezien ze nog zo jong is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:00 



 
Profiel   

Helaas gebeurd dit niet alleen op bokt, maar ook op Facebook en Instagram. Het plaatsen van foto's waar gewoon notabene doorheen staat dat er niet voor betaald is. Is ook helaas de reden dat ik niet alle eventing wedstrijden af ga, ik heb er gewoon meer kosten dan lol aan. Dus ja, ik vind dit ook hondsbrutaal. En nee, jouw beredenering gaat hier niet op. Daarnaast heb je het over foto's die je in negatief in het daglicht zouden zetten.. die zie ik hier niet, en toch plaats je die onbetaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:09 



 
Profiel   

Het plaatsen van foto's die niet betaald zijn, is inderdaad niet netjes richting de fotograaf. Afgezien van de redenen die hierboven al genoemd zijn, kan het voor jou wel degelijk gevolgen hebben. En niet alleen het feit dat de fotograaf in kwestie met financiële claims achter je aan kan gaan... Het kan er ook voor zorgen dat fotografen die op zulke evenementen aanwezig zijn, geen foto's meer van jou maken.

Je hebt een leuk paard onder je, gezien de leeftijd zou ik het zelf wel wat rustiger aan doen om ervoor te zorgen dat ze het rijden en crossen over 10 jaar nog steeds leuk vindt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:34 



 
Profiel   

Daarbij zijn de foto's van deze fotograaf ook niet gewoon te downloaden met dit watermerk erdoor... Dat is geblokkeerd dus je moet dan actief zelf een screenshot maken en uitsnijden om het te plaatsen.

Dat vind ik wel ver gaan eigenlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen