Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 11:49

Terug van weggeweest, Kola Light is weer een stukje verder in zijn opleiding tot echte allrounder.

In ons vorige topic heb ik het begin van ons avontuur laten zien. Een korte samenvatting van die periode:

Kola is als vierjarige bij ons gekomen, recht van de fokker en net beleerd. De doorrijperiode was onstuimig. Kola leek in het begin superbraaf en zelfs wat tam, maar bleek juist een hele sensibele binnenvetter. Dit resulteerde in subtiel opgebouwde spanning en flinke ontplofmomenten :wow:
Het eerste jaar hebben we daarom echt rustig aan gedaan en hem vooral veel kennis laten maken met simpele oefeningen, herhaling en verschillende omstandigheden. Met resultaat! Hij liep fijne trainingen en ook de eerste wedstrijdjes waren een succes.

2020 was voor ons een bewogen jaar. Door de corona kwamen alle trainingen en wedstrijden stil te liggen. Wij verhuisden naar ons nieuwbouwhuis waar we alles zelf moesten gaan klussen. De paarden verhuisden ook naar een nieuwe stal. De week voor de verhuizing brak Kola na een trap van een ander paard zijn griffelbeen.... Zijn verhuizing begon dus met 6 weken volledige boxrust. Als klap op de vuurpijl bleek ik zwanger van ons eerste kindje! Dit jaar hebben we dus even een pas op de plaats gemaakt. Na zorgvuldige revalidatie is Kola weer helemaal hersteld en goedgekeurd voor de sport *\o/* Ik beviel in februari 2021 helaas een stuk eerder dan gepland van ons zoontje. Na mijn herstel hebben we de training weer rustig opgepakt!


In de lente van 2021 zijn we dus weer echt begonnen. Kola was een stukje gegroeid en wat uitgezwaard, klaar voor het echte werk. We begonnen met wat lichte oefencrossen om weer een beetje gevoel en ritme te krijgen.

Dit pakte hij supergoed op, dus in de zomer een rondje BB gereden op Oudkarspel.

Daarna mocht hij mee een rondje oefencross op B-niveau in Renswoude. Daar voelde hij zo safe!


Afbeelding



In de herfst was hij dan echt klaar voor zijn B-debuut: eventing Lisse. Hij deed het super en pakte gelijk 2 winstpunten in zijn eerste echte wedstrijd :)F


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hij is inmiddels een stuk braver en we kunnen in ons eentje op pad. Dus de galoptrainingen werden in de herfst verplaatst naar het strand!

Afbeelding



Ondertussen loopt hij ook soms een dressuurproefje. In de zomer haalde hij zijn laatste punten in de B. Afgelopen maand maakte hij zijn debuut in het L1 en won daarbij beide proeven.

Afbeelding



Afgelopen weekend weer een rondje dressuur gereden, hier een impressie! Hij heeft echt nog wat spanning omdat hij pas drie keer in de ring heeft gelopen, maar begint het spelletje steeds meer door te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Al met al zijn we supertrots op zijn vooruitgang en ontwikkeling. Het is een fijn paard wat graag voor je werkt. Nu we zijn gebruiksaanwijzing een beetje uitgevogeld hebben wordt hij steeds een beetje makkelijker. We kijken uit naar het nieuwe eventingseizoen en hopen eind van de zomer de overstap naar het L te maken!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-04-22 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:40

Leuke foto's, heel gaaf om te zien! En wat een leuk paard ook, heel aansprekend dier. :D

Heb je de foto's van Hocus Focus van de website af geknipt? Omdat het watermerk er nog zo groot in staat? :=

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:52

Hij wordt door je foto's heen ook steeds gaver zo!

Ik denk idd ook dat je de eerste fotos niet zo mag plaatsen :o

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 13:19

Oh die komen via Facebook, ik zal er even naar kijken!

update: ik heb al even berichtje gestuurd om de foto's aan te passen :) Ik heb de andere foto's ook maar de verkeerde geupload!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:39

Hij is mooi uitgegroeid. Jullie vormen een fijn setje.
Wat zijn je ambities voor dit jaar?

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 13:50

Dankje! Hij gaat nu eerst een paar B crossen lopen. Als dat goed gaat in de herfst Lisse misschien L starten. Qua dressuur wat wedstrijden in het L1 en dan komende winter naar het L2 :) Springen verder geen ambities haha, dat vinden we beiden niet zo. We rijden wel af en toe wat BB-wedstrijden om het ritme erin te houden tussen de crossen door.

Anoniem

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:16

Wat een verhaal zeg! Maar jeetje ook wat een paard; leuk dier. En toffe foto's! <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:56

Prachtige combi zijn jullie!

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kola Light, eventer in opleiding deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 10:36

Ooh leuk in uitgelicht :D Dankjullie wel voor de lieve berichtjes