Eerste cross ervaring met Elimar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_vD

Berichten: 132
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 14:28

Even geleden tijdens de warme dagen had ik mijn eerste crosstraining met Elimar. Elimar is springgefokt en kant ontzettend goed springen alleen is niet zo dapper dus dit was mooi om eens te kijken hoe hij het zou doen (Meneer is 1,85 hoog maar heeft zo'n klein hartje <3 ). Zelf vind ik springen ook heel leuk maar ben er nog niet super handig in dus wij zijn een heerlijke combinatie :))
Voor mij was dit de eerste dag dat ik weer echt met zadel mocht rijden na mijn enkel operatie (Handig om dan te crossen :') ). Eerder had ik het rijden met zadel wel wat opgepakt maar wel netjes mijn brace omgehouden. Voor de zekerheid toch mijn enkel volledig ingetaped en dat was maar goed ook := .

Elimar vond het heel erg spannend en is dus ook meerdere malen over de staanders heen gesprongen dus kwa hoogte 0,0 problemen. Ik weet niet hoe maar ik ben er gewoon niet af gekletterd en dat was ook het doel. Mijn houding was hier echt alles behalve netjes en daar ben ik mij zeker van bewust maar deze clinic was voor mij vooral holding on for dear life XD . Wel echt super trots op mijn mannetje en zeker richting het einde begon ik ook echt plezier te krijgen omdat het steeds fijner liep. Vooral Elimar zijn blije koppie is echt goud waard, hij had er zoveel plezier in (Uhm Elimar rem knopje 8)7 )!

Er zijn door verschillende mensen foto's gemaakt dus kijk en geniet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beide moe maar zeer voldaan! Hopelijk kunnen wij dit vaker doen en dan ook nog denken om mijn houding :=

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:31

Wat ziet dat er leuk uit! Hij vindt het zo te zien wel heel erg leuk, ondanks wat spanning!

Als tip voor je houding: als je je teugels korter pakt en je hand verder naar voren zet, geef je makkelijker mee. Nu beweeg je je elleboog naar buiten (en denken je hersenen: we bewegen mee). Als je je hand verder naar voor hebt, bewegen ze ook naar voren mee, ipv opzij. Heeft mij in elk geval heel veel geholpen

BlaBlaBla76
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-07-23

Re: Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:19

Wauw wat een knoepert! En inderdaad (nog) niet het grootste hart hahaha. Maar superleuk om dit zo spelenderwijs samen verder op te pakken. Daar groeit hij innerlijk ook van. Veel succes en plezier samen!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:13

Geweldig, vooral dat golfballen hindernisje.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:18

Wat een leuk paard heb je! Grappig dat bij springfoto's vaak de tip komt om niet naar de hindernis te kijken boven de sprong, die tip kunnen we nu aan je paard geven :D

Wat tof dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

Mariska_vD

Berichten: 132
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Re: Eerste cross ervaring met Elimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 22:38

Dankjulliewel voor de reacties!

Houding let ik in de springles wel altijd zo veel mogelijk op alleen nu met alle noodsprongen van hem was het ook wel heel fijn om mijn handen in de buurt van het borsttuig te hebben := (lifesafer).

De hindernissen hadden ze ook echt heel leuk opgesteld en verzonnen zodat ze ook makkelijk te verstellen waren in hoogte! Zo was het voor iedereen toegankelijk.