Owen @ training renswoude

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 14:48

Iets aan de late kant maar het is nooit te laat om na te genieten.

Dit was onze derde training en hij liep weer over van de nieuwe dingen en grenzen verleggen.

Eerst een rondje over de renbaan. Voor ons bijna 'normale kost' omdat ik vlak bij een lang zandpad bij een kanaal zit.

Daarna losspringen.
Afbeelding

Afbeelding

Opsprong.
Hier hebben we nog wat moeite mee. De meeste sprongen rijden we fijner aan uit galop maar hier wil hij dan ineens gaan draven voor de opsprong. Ook wordt hij wat heet dus gesloten galopperen resulteerd van ik slinger de slanger neigingen. Hij doet het verder wel gewoon braaf en we komen wel gewoon boven.
Afbeelding

Afsprong
Bij voorkeur inspecteerd hij het gat even en spring er dan in.
Afbeelding

Skyjump:
natuurlijk eerst een paar weigeringen omdat ik zelf niet zo goed durfde. Toen achter een ander paard aan en eraf gekukeld na de sprong (de omstanders waren zo lief om me het excuus te geven dat hij hem ook wel erg hoog sprong).
Gelukkig wilde ik hem toen nog een keer doen. ik ken mijn paard goed genoeg om te weten dat hij het nu zelf ook iets minder eng zou vinden. We hebben hem nog twee keer gedaan. Beide keren niet vloeiend gesprongen en na de sprong mijn balans helemaal kwijt. Ik lig beide keren bijna op zijn hals. Als iemand nuttige tips heeft?
Ben wel erg blij dat ik hem gedaan heb. Dan is de drempel de volgende keer minder hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna door naar het volgende gat:
Slootje.
Eerst iedere keer een weigering maar uiteindelijk met hooguit een kleine aarzeling erover.
Afbeelding

Nog een flimpje van het slootje met een bergjes erachteraan.
http://nl.youtube.com/watch?v=Sc8RsjWWUqI

Conclusie: veel met de plassen spelen buiten helpt. Hij was al een stuk braver op de waterbak.
Mijn paard houdt niet van gaten.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 04-06-08 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:54

Fijn dat het al een stuk beter gaat. Bij sommige foto's lijk je niet goed mee te geven, ik weet dus niet of het een momentopname is maar probeer er op te letten als het niet zo is. (Poeh hee lange zin Bloos ) Voor de rest vind ik het wel netjes Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:40

hey
ziet er leuk uit! Lachen
Bij die sprong waar je zelf aangeeft dat je niet goed kon uitzitten, denk ik dat je bij de afzet al je benen niet zo ver naar achter moet doen, maar ze juist onder je houden, zodat je je evenwicht behoudt. Bij die eerste foto zie je dat je bij het begin van de afzet eigenlijk al voor bent op je paard.
Dus meer wachten en zeker bij sprongen waar een afsprong is, boven de sprong rechtop gaan zitten en bij de landing achterover hangen. Je mag nog meer dan wat je nu doet Ja
Veel succes verder!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:14

Ik zou me er niet te druk over maken. Vind die foto's van de skyjump er niet verkeerd uitzien. Tis altijd ff wennen hoe je op zo'n 'nieuwe' hindernis moet zitten. Je zult zien dat je je volgende keer al veel meer op je houding kunt concentreren nu je weet dat je het kan!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:22

Aan mij advies heb je niet veel: ogen dicht en martingaal vasthouden!

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:25

Jammer genoeg heb ik die niet eens....
Ogen dicht??? Ik zet altijd mega grote ogen op als ik zoiets moet doen. Hebt ook nog kans dat mijn mond open staat. Wow!

Even voor het idee:
Dit wil ik graag voorkomen.
Afbeelding

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:37

Dan moet je zorgen dan je genoeg terugzit bij een sprong als de skyjump.
Is ook moeilijk, het is een sprong die je in de verlichte zit wilt/moet nemen en meteen daarna zal je de druk op je beugels moeten geven om niet voorover er af te donderen.
Vergeet hierbij ook niet, om je paard te ondersteunen in de voorhand, dus contact met de mond houden....
Verder ben ik het eens met SGWuppie eens, het ziet er prima uit!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:57

Fijn dat het zo goed met jullie gaat op de trainingen.
Je moet bij die afsprongen inderdaad goed je benen lang maken.

Verder lijkt het alsof je soms wat ver voorover zit bij de afzet. Op die manier kan je paard ook minder goed met de schoft omhoog komen zeg maar. Ik herken dit omdat ik het zelf ook doe Boos!

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:26

Bij die skyjump zei gert altijd tegen mij dat ik zooo vel mogelijk naar achtere moest leunen terwijlmijn pony sprong omdat iik ook altijd naar vore dook dat helpt echt heel goed!!!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:15

Ziet er goed uit, ik vind jouw beenligging zo mooi!

Wb de skyjump, al in de afzet meer terugblijven in je schouders, handen meer voor je houden en je voeten ook wat naar voren steken. Maar vooral een kwestie van veel doen.

Escada

Berichten: 3860
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:09

Leuk paardje! De foto van de afsprong vind ik wel iets hebben, vind hem erg gaaf Tong uitsteken

xannemijn

Berichten: 1444
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Leusden

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:45

goed dat het beter gaat
ik vind jullie een leuk stel

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Owen @ training renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 16:39

Nu moeten mijn benen nog zo braaf worden met de dressuur Hamer (wat vind ik dat een heerlijke smiley)

Oke, druk op mijn beugels, schouders terug (maakt mentale notitie)

Scum: dat kan best ja, moet nog de balans vinden tussen 'springhouding' en 'crosshouding'