Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:18

Hier zijn wat foto's van ons op SGW Vlietland. Het was echt een supergezellig weekend, en ik heb nu alweer zin in volgend jaar Haha!! De foto's zijn met dank aan: Jazz4ff, Leukopdefoto en TheSandy. Ontzettend bedankt!
Enne, de volgende cross ga ik waarschijnlijk L starten Haha!

Citaat:
Verslagje:
De dressuur ging wel aardig, kon netter, maar het ging niet verkeerd. Ik had 190 punten en stond daarmee gedeeld 6e. Na de dressuur heb ik Vorstin weer op de trailer gezet en heb ik de cross nog een keertje gelopen. Ik was helemaal niet zenuwachtig, en had er zin in, tot een uur voordat ik erop moest. Ik was echt bloednerveus! Het losspringen ging wel fijn, ze trok gewoon goed aan, niet zo overdreven. Toen ik het springparcours inkwam, was Vorstin ineens helemaal knetter. Ze ging echt als een raket door dat parcours heen, en ik was echt al helemaal blij als ik haar voor je juiste sprong kreeg. Twee keer kwam ik niet goed uit, en ik had daardoor 2 balkjes. Ik vond het wel jammer, maar het boeide me eigenlijk niet zo. Als het hoger staat, komt Vorstin vanzelf iets meer terug, en dan is het een stuk beter te doen. Nu werd ze gewoon een beetje onvoorzichtig.
Ik was voor het springen al naar de veterinaire keuring geweest: hartslag 60.
Toen crossen Hyper!
Vorstin wilde eerst even niet richting het starthok, maar dat ging gelukkig goed. Ik kwam precies op tijd erin, waardoor ik vanuit stap gelijk weg kon rijden. Gelukkig werd ik nog aangeschreeuwd door MJ, dat hielp wel om er echt voor te gaan. De eerste twee sprongen gingen goed. Op de derde kwam ze een klein beetje terug. Langs het fietspad heb ik haar niet tegengewerkt, maar pas weer voor de bocht teruggenomen. Ik merkte wel dat als ik te weinig druk gaf, ze een beetje onzeker werd, dus ze heeft wel druk nodig.
Alle hindernissen die volgden gingen ook lekker. Het water kwam ze een kleeein beetje op terug, maar sprong ze gewoon. Ook de heksenogen en haaientanden gingen goed. Het walletje schoot ik bijna langs, Vorstin dacht dat dat ook wel mocht. Ik heb hem vrij schuin gesprongen, maar nog binnen het vlaggetje. De laatste twee hindernissen gingen ook goed, en toen was ik FOUTLOOS Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Veterinaire keuring was goed, hartslag 74.
Uiteindelijk ben ik 5e van de regio geworden, en 12e van iedereen.
Ik heb echt heerlijk gecrosst, en ik vond het twee hele leuke dagen. Heerlijk sfeertje hangt er toch, en dan ook nog zo onwijs veel bekenden tegenkomen is ook leuk!


Net voordat ik de springring in mag:
Afbeelding

Hindernis 1:
Afbeelding

Op naar hindernis 2:
Afbeelding

Onze matchende hindernis Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In slowmotion:
http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 5V9114.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 5V9115.jpg
Afbeelding

In de cross, bij het water:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op naar de volgende hindernis:
Afbeelding

Afbeelding

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:25

woww dat ziet er heel goed uit.
ik moet iets rijtechnisch melden anders word ik verwijderd..
ik vind het nog wel meevallen, maar probeer je handen niet te hoog te doen..
gaat vast goed komen in de L

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:29

Ziet er mooi uit hoor! Gaaf paardje, maar misschien kun je tussen de sprongen door toch even proberen om op je kont te zitten en dan je paardje in te houden. Dan is het plaatje helemaal compleet!

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:44

Ziet erg goed uit shanoek Haha! kicke

zal wel goed gaan het L Knipoog

I_Moondance
Berichten: 1159
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Leende

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:47

Wauw ziet er echt heel goed uit!
Haha die blauwe hindernis, jullie matchen helemaal Pling!
Succes in het L, dat gaat je zeker lukken .

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:49

Ziet er gaaf uit zeg! Haha!
Wat heb je ook een super leuk paard!
Hoe hoog staan die hindernissen in je gewone springparcours, 1 meter zoals gewoon of lager? Lachen

Jasmijn159

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:53

Het lijkt of je met springen iets eerder mee mag gaan, iets eerder verlichte zit mag aannemen. Maar verder netjes! Ziet er heel erg gaaf uit!

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:56

Bedankt voor de reacties!
Lynne8, bedoel je in het springparcours of in de cross? In het springparcours moet ik inderdaad meer op mijn kont blijven zitten, maar in de cross moet je in verlichte zit blijven om het je paard makkelijker te maken.
xSimone, de hindernissen in het parcoursje staan op +- 80 tot 85 cm. Dat is ongeveer even hoog als de sprongen in de cross.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:21

Mooie foto's Shanoek!
Vind jullie outfit ook erg mooi Ja
Fijn dat je zo lekker gereden hebt!!

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:23

Leuk hoor Shanouk, ziet er érg goed uit!! OK dan! Komt wel goed in het L denk ik... Lachen

@ Lynne: Als je het in het springparcours bedoelt, snap ik wat je bedoelt. Maar in de cross blijf je staan en je houdt je paard zo min mogelijk in i.v.m. de 'flow' in je cross. Pas een aantal meters voor de hindernis, breng je je bovenlichaam ietsje terug om wat meer gewicht op het achterbeen te brengen.Vind dat Shanouk die wel goed te pakken heeft.
@ Lotte1990: Klinkt erg gek misschien: maar in de cross kan je altijd beter net ietsje achter de beweging zijn, dan voor i.v.m. het gesloten aanrijden van een hindernis.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Vorstin @ SGW Vlietland (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:03

super leuke foto's en een mooie set Ja