TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 19:53

Hoi allemaal!

Gisteren heb ik samen met mijn lieve paard Famke voor het eerst in ons leven een TREC wedstrijd gereden! Dit was in Schoorl, bij de Duinridders.

Het was een onwijs leuke, lange dag! Wel echt enorm warm.

Om 05:30 uur was ik al op. 06:30 op stal om Famke even op stal te zetten met wat hooi en krachtvoer + de spullen alvast klaar te leggen. Om 07:00 heb ik mij aangemeld bij de secretariaat en om 07:30 heb ik het PTV parcours verkend. Rond 08:00 ben ik weer terug naar stal gegaan en heb ik Famke opgehaald. Eenmaal op het terrein heb ik Famke laten keuren door de dierenarts. Alles was goed! Daarna Famke even vastgezet en gewacht.

Om 10:15 moest ik beginnen met de MA. Die ging minder goed dan ik had verwacht/gehoopt. We moesten recht op wat containers/huisjes afrijden en Famke vond dat spannend, waardoor ze steeds terug in draf wilde vallen en ik haar dus echt naar voren moest drijven. Normaal kan ze super goed langzaam galopperen, maar doordat ik haar steeds naar voren moest drijven gingen we redelijk hard. Maar wel in galop gebleven! Stap terug ging prima.

Daarna even moeten wachten en toen de PTV gestart. Bij de start stond ik er al naast, omdat de eerste hindernis een hindernis was waarbij je ernaast moest lopen. Na het startsein rende we naar hindernis 1. Dat was een afsprong aan de hand. Famke deed dat zonder twijfel. Piece of a cake! Daarna weer op haar rug geklommen en op naar hindernis 2. Dat was de waterpassage. Ook zonder moeite! Famke vond het heerlijk, ze wilde het liefst stil blijven staan denk ik en spetteren. Hindernis 3 was het opstijgen binnen een cirkel. Famke bleef braaf staan. Daarna had je hindernis 4, de slalom. Deze deden we in draf en het ging top! Hindernis 5 was het labyrinth. Dat ging goed, helaas tikte ze toch een balkje aan. Dan had je hindernis 6, de laaghangende takken. Die had ik nog nooit met haar gedaan. We gingen er fanatiek op af in draf, maar Famke ging vol in de ankers en tikte de eerste tak eraf. Helaas! Ze weigerde er onderdoor te gaan, maar uiteindelijk toch gegaan! Hindernis 7 was de poort (van touw). Deze ging boven verwachting goed! Op naar hindernis 8, een achtje rijden met 1 hand. Ook deze ging goed. Hindernis 9 was de brug, waar wij al helemaal geen moeite mee hebben. Dan hindernis 10, onbeweeglijk stilstaan in een cirkel en dat los! Famke bleef super braaf staan en wachten! Hindernis 11 vond ik wel redelijk eng, de heg! En ik vond hem pittig qua hoogte. Ook daar gingen we enthousiast op af in draf, maar Famke vond het maar een eng ding en remde. Vanuit stap als een kangaroo eroverheen gesprongen :') But we did it! Hindernis 12 was het onbeweegijk stilstaan onder de man. Helaas liep ze daar wel de cirkel uit :( Dan hadden we hindernis 13, achterwaarts onder de man. Dat ging prima! En als afsluiter hindernis 14, de smalle doorgang. Die deden we vanuit draf omdat hij echt op een ongunstige plaats lag. Finish! :D

Na de PTV hadden we dik 2 en een half uur pauze. Famke lekker op het paddockje met 2 vriendjes. Lekker gras eten. En een extra waterige slobber en bak met water om het vocht op peil te houden.

Om 14:05 hadden we GSM- check en om 14:10 werden we verwacht in de Maproom om de kaart in te tekenen. Daar kregen we een kwartier voor. Het eerste deel deed ik heel precies. Een groot deel liep door bos en duin, dus was vrij lastig in te tekenen vond ik. Maar op een gegeven moment zeiden ze dat we nog drie minuten hadden en ik moest nog een heel deel.. Dus het laatste stukje suuuper snel ingetekend en toen was ik echt stipt op tijd klaar.
Toen ik de kaart zag had ik er niet heel veel vertrouwen in. Ik dacht echt dat we zouden gaan verdwalen haha. Maar het viel allemaal wel mee eigenlijk! Het eerste stuk ging door het bos, daarna duin en toen een klein stukje strand. Daarna weer duin en heide en als laatst polder. We hadden alles goed gereden, soms wel wat twijfel puntjes maar uiteindelijk steeds de goede keuzes gemaakt! *\o/* Ook alle bakens gehaald, terwijl er ééntje door meerdere deelnemers overgeslagen werd omdat die op een ongelukkige plaats stond. Maar wij kwamen daar wel langs :D Het enige was dat we niet heel erg snel waren, want het duinzand is natuurlijk erg zwaar en het was super warm. Ik wilde Famke niet kapot rijden.

Pas rond half 6 waren we weer terug op het terrein. Snel mij afgemeld en daarna Famke naar stal gebracht, gevoerd, afgespoeld en op de wei gezet. Daarna terug geweest naar de uitslag en prijsuitreiking.

Bij de POR had ik 167 punten.
Bij de PTV hadden wij de hoogste punten! *\o/* 111 punten!
Bij de MA had ik 13 punten, dus zoals verwacht niet zoveel punten.
In totaal dus 291 punten! Wat resulteerde in een vierde plaats.


Laat ik nu maar wat foto's laten zien, na zo'n lap tekst :+

1. Wachten in de inrijbak.
Afbeelding

2. Wachten tot we de MA mochten starten.
Afbeelding

3. Inrijden bij de MA
Afbeelding

4. De MA
Afbeelding

5. Nogmaals
http://i68.tinypic.com/mimihc.jpg

6. MA terug
http://i63.tinypic.com/33jtlas.jpg

7. Wachten bij de start van de PTV.
http://i64.tinypic.com/153bn9d.jpg

8. Hindernis 1, afsprong aan de hand.
Afbeelding

9. De waterpassage.
Afbeelding

10. Opstijgen.
Afbeelding

11. Op naar de slalom.
Afbeelding

12. Het labyrinth
Afbeelding

13. De eerste poging van de laaghangende takken. Oops! Noodrem! :+
Afbeelding

14. Tweede poging. Jaa, top paard! :D
Afbeelding

15. Poortje open en dicht doen
Afbeelding

16. Achtje rijden met 1 hand.
Afbeelding

17. Blij paard!
http://i65.tinypic.com/2l9jcjk.jpg

18. De brug
Afbeelding

19. Op naar de volgende hindernissen!
http://i64.tinypic.com/muixle.jpg

20. Onbeweeglijk stilstaan (los) in een cirkel!
Afbeelding




Wat ben ik trots op mijn lieve Famke! :D Wat is het ook een geweldig paard. En wat was dit een leuke dag! Ik ga dit zeker vaker doen! :j

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:57

Ziet er goed uit! Heel goed gedaan alletwee!

DemiHendriks

Berichten: 573
Geregistreerd: 30-11-14

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:13

Super goed!! Mij lijkt een TREC ook leuk om te doen, maar ik durf het niet hahah vanwege de hindernis _O- Yke spring namelijk niet zo goed als Famke ze remt keihard en stapt er over heen _O- _O-

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 20:28

Natalie36: Dankje! :D

yke_lover: Er zit niet altijd een hindernis in het parcours hoor! :) En je mag je bij elke hindernis die je niet durft je afmelden bij de jury en dan mag je door. Dus dat hoeft niet voor problemen te zorgen! :)
Daarbij remde Famke ook voor deze heg, ze vond hem eng haha. Dus ben er vanuit stap/stilstand overheen gesprongen.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:37

Wat ontzettend leuk dat Famke zo veelzijdig is :D

Hele mooie foto's, ziet er goed uit!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 12:09

Dankjewel! :D En jaa, Famke vind alles prima! :)

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:32

Jammer van jullie MA want ik weet dat jullie dat zo goed kunnen maar jullie PTA ging zo goed! Ben trots op jullie. Je doet het maar wel ff! Eerste keer en dan al de hoogste punten! Echt jammer dat het zo bloedheet was anders had je bij de POR ook zeker hoge punten gescoord! Op naar de volgende keer!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:28

Dankje Jess :) <3
Was inderdaad erg jammer van de MA, maar was allang blij dat ik haar in galop kon houden, anders hadden we meteen al 0 punten.
Inderdaad, op naar de volgende keer! :D

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:12

RIJ-ITP -> TEN-ITP

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: TREC debuut met mijn knappe zwarte trots! ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:30

Dankje voor het verplaatsen! Ik vergeet steeds dat er een aparte ITP is voor TREC etc :)