Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Etten-Leur klasse 1, een dag met een bijzondere lading

 
Profiel   

Gister was het eindelijk zo ver, na maanden trainen gingen we eindelijk op wedstrijd! Als we deze wedstrijd met succes uit zouden rijden, sloot ik hiermee een boekje van afgelopen jaar. Exact een jaar geleden stonden wij in Utrecht en kregen we de diagnose kissing spines klasse 3 uit 5. Met het juiste management en gerichte training heb ik mijn maatje zodanig op kunnen lappen dat hij pijnvrij in training staat.

De dag begon vroeg, 4:30 ging de wekker. Gelukkig had ik de dag ervoor de trailer ingepakt en alles klaar gezet, dus het was een kwestie van stalletje uitmesten, paard laden en gaan. Om 6:15 zaten we in de auto onderweg naar Etten-Leur.

Rond 8:00 draaiden we het terrein op, ging ik mij aanmelden en hebben mijn grooms Dayem het terrein laten zien. Hij was erg druk en gespannen en keek z'n ogen uit. Hij begon gelukkig vrij snel met gras kanen. Heel rustig richting de voorkeuring gelopen en met lood in m'n schoenen gewacht op zijn hartslag. Fjiew, 52 en de rest helemaal goed, we mochten van start!

[ img ]

[ img ]

Na nog een uurtje te hebben gerelaxt (hoewel Dayem relaxen wat ander intepreteerde...) gezadeld en wat losgestapt. Het terrein was gigantisch nat, dat zou wat beloven voor de route. Nog gauw even Endomondo met de route aangezet zodat mijn grooms me konden volgen en we konden van start.

[ img ]

De eerste 5 kilometer heb ik een gigantische discussie gevoerd met meneertje die het nodig vond als een debiel te draven en zich uit te sloven. Na een paar kilometer kwamen een aantal ruiters achterop waar we een klein stukje mee hebben gereden. Helaas lag dat tempo wat te hoog dus ben ik gaan stappen waarna nog een gigantische discussie volgde >;)

[ img ]

Na een tijdje kreeg hij een lekker steady tempo te pakken en kachelde we vrolijk verder. Helaas was de route gigantisch slecht door het vele water waardoor ik niet heel veel van de route heb gezien. Het was letterlijk beide handen aan het stuur en Dayem zo goed mogelijk door het terrein loodsen. Hij mocht zelf tempo bepalen en daarmee hadden we een fijne samenwerking :)

[ img ]

Onderweg toch nog een kleine glimp op kunnen vangen van dit prachtige gebied toen het pad wat beter werd.

[ img ]

Al snel zaten de 22 km erop en kwam ik met een nog superfit paard over de finish. Na 4 minuten aan kunnen bieden met een hartslag van 40. Na een half uurtje de gevreesde nakeuring. Zou hij nog goed lopen na dit uitdagende parcours waarbij hij soms toch lelijk weg gleed? Maar al gauw kregen we onze vetkaart in handen met een prachtige A voor locomotie :D

[ img ]


[ img ]

Met een snelheid van 10 km/h zijn we uiteindelijk 11e geworden van de 20 deelnemer. Wat ben ik apetrots op mijn vriendje. Dit hadden we een jaar geleden niet durven dromen, toen was ik eigenlijk al afscheid aan het nemen... Dit smaakt naar meer!!

[ img ]


Laatst bijgewerkt door __Nicky op 03-07-16 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 18:32 



 
Profiel   

Leuk zeg, wat fijn dat hij er toch zo bovenop is gekomen mooi verslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 18:36 



 
Profiel   

Leuk verslag!Ik heb ook meegereden.
Helaas was mijn stresskipje weer wat aan het flippen op wat dazen dus ik had een herkeuring.
Ik was nr 125,jij zal dus na mij gestart zijn.
Mijn rijmaatje is 2de geworden,ik vond het terrein reuze meevallen.
Was soms wel ff goed sturen maar we hebben alles in draf kunnen doen.
Heb je al een volgende in de planning?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 22:05 



 
Profiel   

ambre schreef
Leuk verslag!Ik heb ook meegereden.
Helaas was mijn stresskipje weer wat aan het flippen op wat dazen dus ik had een herkeuring.
Ik was nr 125,jij zal dus na mij gestart zijn.
Mijn rijmaatje is 2de geworden,ik vond het terrein reuze meevallen.
Was soms wel ff goed sturen maar we hebben alles in draf kunnen doen.
Heb je al een volgende in de planning?

Ah leuk! Jammer zeg van de afkeuring... Ik vond het vies nat, hoop blub en veel wortels. Maar wij zijn hier ook verwend met het strand.

Hier staan nog KWB, Grolloo en Epe op de planning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-16 22:54 



 
Profiel   

De mijne staat in Renesse dus ik train ook meestal op het strand.
Maar ook wel in de domeinen waar het erg zwaar is.
Ik had een herkeuring,geen afkeur.Wel maar 2 winstpunten dus.
KWB wil ik ook graag rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 06:57 



 
Profiel   

Hey Buurvrouw.. ;)

Super om zo de periode af te sluiten. En wat een knappe man heb je toch van een paard.
Op naar de volgende wedstrijd.. Zie dat je niet naar leersum gaat... Jammer had wel weer naast je willen komen staan was wel gezellig ;)..

Gr. (ook van die oude witte ;))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 13:34 



 
Profiel   

Zeer mooie wedstrijd !

Die foto waar je aan het afzadelen bent, die zwarte band op de schoft, is dat jouw hartslagmeter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 13:44 



 
Profiel   

Relien schreef
Hey Buurvrouw.. ;)

Super om zo de periode af te sluiten. En wat een knappe man heb je toch van een paard.
Op naar de volgende wedstrijd.. Zie dat je niet naar leersum gaat... Jammer had wel weer naast je willen komen staan was wel gezellig ;)..

Gr. (ook van die oude witte ;))

Hi Buuf! Jij met je oude tankie ook lekker gedaan!

Nee helaas geen Leersum. Rij jij nog wel KWB, Grolloo of Epe? :-)


Laatst bijgewerkt door __Nicky op 04-07-16 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 15:22 



 
Profiel   

HiFive5 schreef
Zeer mooie wedstrijd !

Die foto waar je aan het afzadelen bent, die zwarte band op de schoft, is dat jouw hartslagmeter?

Ja klopt, maar die gebruik ik alleen nog bij het aanbieden, voor onder het zadel heb ik losse elektrodes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-16 15:22 



 
Profiel   

__Nicky schreef
Relien schreef
Hey Buurvrouw.. ;)

Super om zo de periode af te sluiten. En wat een knappe man heb je toch van een paard.
Op naar de volgende wedstrijd.. Zie dat je niet naar leersum gaat... Jammer had wel weer naast je willen komen staan was wel gezellig ;)..

Gr. (ook van die oude witte ;))

Hi Buuf! Jij met je oude tankie ook lekker gedaan!

Nee helaas geen Leersum. Rij jij nog wel KWB, Grolloo of Epe? :-)



Ik moet nog even kijken ik zat wel te twijfelen voor wassenaar.. KWB valt waarschijnlijk in onze vakantie.. weet nog niet welke dag we weg gaan.. Grolloo is echt te ver weg bijna 4 uur rijden jammer genoeg.

Epe miss is ook alweer 2.5 uur rijden zonder trailer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-16 12:20 



 
Profiel   

Leuk topic Nicky! Fijn dat jullie er zo bovenop zijn gekomen! En je mag zeker super trots zijn! Hoop ooit met Shaggy ook nog endurance te gaan rijden, vond dat toen ook echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 12:23 



 
Profiel   

Wat een leuk verslagje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 14:28 



 
Profiel   

Wauw wat ontzettend stoer! Van KS naar endurance :)

En wat bijzonder grappig dat zijn HR na finishen zo laag is en bij de nakeuring weer 48 :P
Mijn de pony die ik rijd is dat geheel andersom :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 16:46 



 
Profiel   

MaritB schreef
Wauw wat ontzettend stoer! Van KS naar endurance :)

En wat bijzonder grappig dat zijn HR na finishen zo laag is en bij de nakeuring weer 48 :P
Mijn de pony die ik rijd is dat geheel andersom :P

Ik stond er ook van te kijken.... De hartslagmeters gaf namelijk op moment van aanbieden 57 aan. De student geloofde het ook niet dus twee keer geteld, maar het was echt 40 :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 16:56 



 
Profiel   

Haha, heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 18:24 



 
Profiel   

wat leuk! ik was er ook, ik groomde. heb je zelfs gezien! goed gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 19:26 



 
Profiel   

Leuke foto's, wat is endurance toch leuk!
KS hoeft niet het einde te betekenen, dat zie je maar weer, hoe heb je je training aangepakt? (ik heb zelf ook een KS paard staan, ook 3-5)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-16 23:14 



 
Profiel   

__Nicky schreef
HiFive5 schreef
Zeer mooie wedstrijd !

Die foto waar je aan het afzadelen bent, die zwarte band op de schoft, is dat jouw hartslagmeter?

Ja klopt, maar die gebruik ik alleen nog bij het aanbieden, voor onder het zadel heb ik losse elektrodes!

Hoe bevestig je dit dan ? met het 'bakje' onder de oksels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 06:47 



 
Profiel   

HiFive5 schreef
Hoe bevestig je dit dan ? met het 'bakje' onder de oksels?


Één elektrode op het hart, de ander boven de schouder en dan de band vastmaken met klittenband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 07:40 



 
Profiel   

Bonita_Bon schreef
Leuke foto's, wat is endurance toch leuk!
KS hoeft niet het einde te betekenen, dat zie je maar weer, hoe heb je je training aangepakt? (ik heb zelf ook een KS paard staan, ook 3-5)

Ik heb 4 maanden lang onbelast zijn rug sterk gemaakt met dubbele longe werk en gefietst om de conditie bij te houden. Daarna onder het zadel hiermee verder en zorgen dat die rug goed blijft en de buikspieren het probleem opvangen. Mijn instructrice geeft les volgens de klassieke rijkunst en Bent Banderup wat erg goed bevalt. Zorgen dat je ALTIJD (dus ook buiten) met een losgelaten lange rugspier rijdt. Hoeft niet in de krul, maar gewoon die deining in de rug hebben.

Hij werd in het begin eens in de 6 weken door een chiropractor behandeld, nu preventief nog eens in de 12 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 07:44 



 
Profiel   

Wat fantastisch!!! Helemaal te gek.... inspirerend dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-16 13:29 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wat fantastisch!!! Helemaal te gek.... inspirerend dit!

Leuk om te horen! In het volgende AVS magazine komt een artikel over ons hele verhaal van de diagnose naar deze goed uitgelopen wedstrijd :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-16 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen