Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn eerste Klasse 1 met Special is een feit!!

 
Profiel   

Hoi hoi,

Special en ik hebben vandaag samen onze 1ste Klasse 1 20KM gereden in Leersum.
Marlies (Bellatrix) was onze groom en fotograaf. Dit was voor ons beide onze 1ste keer, dus een beste uitdaging. Maar, het is allemaal goed gegaan :P
Voor de mensen die Special nog niet kennen.

Naam: Chey's Special Delivery A.K.A. Special
Ras: Quarter x KWPN
Leeftijd: 9 jaar

Vannochtend begon erg vroeg, door de zenuwen (die ik normaal helemaal niet zo heb) stonden we om 6 uur al naast het bed.
De wekker stond pas om 9 uur dus het duurde heel lang...

Om 10 uur gingen we Spec uit het weiland halen om vervolgens om half 11 te laden. Ik had namelijk al verwacht dat ze er niet in 1x op zou lopen.

En tadaa.. dat deed ze inderdaad niet :+
[ img ]

Na een paar keer vriendelijk vragen stond ze er met 5 minuten toch op :j
[ img ]

Eenmaal aangekomen op het terrein hebben we Spec aan de trailer gezet, (onze chauffeur had de auto weer mee naar huis genomen) en met een net vol hooi vermaakt ze zich wel.
[ img ]

<3
[ img ]

Spannend spannend, de voorkeuring.
Ze had een HR van 32 en de rest was allemaal tip top in orde *\o/*

Na nog even informatie ingewonnen te hebben bij de organisatie, konden we rustig aan gaan opzadelen. Kwart over 12 moesten we starten dus we hadden (zo ingepland) alle tijd.

[ img ]

[ img ]

Nu al trots op mn meisje dat ze zo rustig is en gewoon onwijs lief!
[ img ]

Ready to go :j
[ img ]

Opweg naar de start.
[ img ]

Daar aangekomen was ik even aan het klooien om mijn horloge af te stellen op die van de jury. Ik wist alleen niet zo goed meer hoe dit moest hahaha
[ img ]

Special vond het wel heel raar om te zien dat er zomaar paarden weg galopeerde. Ze wilde erg graag mee maar bleef toch netjes wachten tot wij ook het start sein kregen om te vertrekken.

Na een ruime kilometer bedacht ik "Stom stom stom" mn Endomondo vergeten aan te zetten. Dus in een rustig drafje even de telefoon ingesteld en we konden weer verder. (Uiteindelijk voor niets geweest want hij was heel vaak het signaal kwijt. Heb dus vooral op mn horloge gereden en dit werkte ook super goed)

We zijn de rit gestart met de instelling dat het een oefening voor ons beide is. 1ste of laatste, als we hem maar goed uitrijden en heel thuis komen. Ik wilde wel graag rond de 11 km/u zitten en dit ging super goed de eerste 10 Km. Lange stukken draven, heuvel op in galop en niet veel been hoeven geven, alleen veel duiken voor de stuiken (Spec kan er vaak gewoon onderdoor maar ik niet :n )

We hadden een hele leuke Schimmel voor ons met daar op Amber. Daar hebben we een hele tijd mee samen gereden. Special vond het niet zo geslaagd om er achter te rijden, want elke keer als we dr uit het zicht verloren ging mevrouw toch wel heel hard erachteraan draven. (een puntje om aan te werken)
Toen we besloten om samen verder te rijden ging dit een stuk beter. Special mocht voorop en dit liep super relaxt. (Alleen in de galop kreeg ik een flinke lading blubber over me heen van Calippo)
Aangezien we toch al doorweekt waren van een flinke wolkbreuk kon ik het flesje water ook wel gebruiken om mn gezicht een beetje zandvrij te maken :o

Hier komen we alweer terug bij de eerste oversteek. Nog ongeveer 4 km en we hebben de rit erop zitten :D
[ img ]

[ img ]

Ja, en welke kant moest je toen op hahahahah (die pijlen die je op de foto ziet, die waren me compleet ontgaan)
[ img ]

Aan het einde maakte in een inschattingsfoutje. We gingen op de 2km voor de finish stappen. En dit hadden we eigenlijk moeten draven. We hebben hierdoor heel veel tijd verloren want we gingen echt super netjes boven de 11km/u.

Eenmaal binnen wilde ik de gok wel nemen om direct aan te bieden. (het was de eerste keer dus kan je beter maar een risico nemen om van te leren)
Omdat we aan kwamen in een rustige jog zat dr HR op 69. Helaas, we moesten een 2de keer aanbieden.
Na 10 min rust en koelen had ze HR 44 dus daar was ik echt mega blij mee!! *\%/* Volgende keer dus even koelen voor we aanbieden!!

Toen moesten we een half uur wachten. Ik kon snel even wat eten, en Spec mocht genieten van een bak met appels en wortels :+ Oja, en dr hooi natuurlijk.
Iris kwam ons bij de start al vergezellen, ze zou na ons starten met haar Nilay. Maar onderweg heeft Nilay zichzelf aangetikt en daarbij een slagader geraakt. Met een drukverband en pijnstilling moest hij de dag op stal doorbrengen. Ze waren te voet gekomen en hadden nog 2km te gaan. Wat een pech :(:)
[ img ]

Bij de nakeuring had ze net als bij aankomst HR 32 en ook dr locomotie was een dikke vette A!!

Mijn dag kon niet meer stuk. Braaf paard, goede binnenkomst, goede afsluiting. En ze stond erbij alsof ze zo nog een rondje mee kon, aldus de Vet.

We hebben Special terug naar huis gebracht en zijn direct terug gereden voor de prijs uitreiking. We hebben een mooie 14de plaats van de 15. (de laatste was uitgesloten ivm een te hoge HR dus eigenlijk gewoon laatste) maar wel 2 mooie winstpunten!!
Super blij desondanks, ze heeft het zooo goed gedaan!!
Volgende keer kunnen we ons iets meer focussen op de klassering, maar dan nog, gaat het me om het goed uitrijden en het plezier wat we samen hebben!!

Ik had een grapje gemaakt aan mn moeder vannochtend: Als we laatste worden, dan trakteer ik. Dus we eten zo lekker tompouce :))

Wauw,, ben je echt helemaal tot het einde gekomen?? Dankjewel voor het meeleven in mijn super super dag!! Ik kan niet wachten tot we er weer eentje kunnen rijden. Helaas hebben we alleen een trailer die we kunnen huren maar geen eigen auto die kan trekken. Dus het zal nog even op een laag pitje moeten blijven staan.

Een reactie zou lief zijn. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:11 



 
Profiel   

Ziet eruit als een fijne en geslaagde eerste rit. Jammer van het weer.

Waar ik alleen benieuwd naar ben waarom ze rechts geladen staat? Ging er nog een medepassagier mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:17 



 
Profiel   

Super leuk verslag Marlon!!! +:)+ Jullie hebben het super gedaan en volgende keer gaat het nog veel beter!! Dan snappen we allebei ook meer wat de bedoeling is en neem ik genoeg water mee. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:19 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ziet eruit als een fijne en geslaagde eerste rit. Jammer van het weer.

Waar ik alleen benieuwd naar ben waarom ze rechts geladen staat? Ging er nog een medepassagier mee?


Ja was zeker geslaagd!! En het was heeeeel nat!

Umm, nee ze staat alleen in de trailer. Geen idee eigenlijk, ze staat altijd rechts.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt? Misschien voor een volgende keer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:32 



 

Echt wat supergaaf Marlon :D

Jullie zien er ook echt goed uit en wat moeten jullie hebben genoten van deze dag. Trots op jullie, echt een heel leuk verslag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:36 



 
Profiel   

Tnx Dees!!! Helaas wel heel erg hoofdpijn van mn cap. Dus we gaan even op zoek naar een nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:38 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
Saaams schreef
Ziet eruit als een fijne en geslaagde eerste rit. Jammer van het weer.

Waar ik alleen benieuwd naar ben waarom ze rechts geladen staat? Ging er nog een medepassagier mee?


Ja was zeker geslaagd!! En het was heeeeel nat!

Umm, nee ze staat alleen in de trailer. Geen idee eigenlijk, ze staat altijd rechts.
Mag ik vragen waarom je dat vraagt? Misschien voor een volgende keer :)


Vanwege een enkel paard word er altijd aan de kant van de bestuurder geplaatst ivm het gewicht. Dat is mij altijd geleerd, vanwege dat als je bijv in een berm rijd je geen tegengewicht hebt bij het terugsturen. Maar het gewicht gaat dus met je mee als t ware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:41 



 
Profiel   

Saaams schreef
Vanwege een enkel paard word er altijd aan de kant van de bestuurder geplaatst ivm het gewicht. Dat is mij altijd geleerd, vanwege dat als je bijv in een berm rijd je geen tegengewicht hebt bij het terugsturen. Maar het gewicht gaat dus met je mee als t ware.


Oo okej, ik ga er eens wat meer over lezen :P Tnx

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 21:55 



 
Profiel   

Wauw 120 km respect! Mag ik vragen hoe je op zo iets traint? Rij je ook wel eens zelf zulke afstanden?

Links laden is idd ivm dat de weg afloopt rechts (dit is voor de afwatering) en als ze rechts staan heb je meer kans om te kantelen als je in de berm terecht komt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:01 



 
Profiel   

20 km. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:02 



 
Profiel   

F_inley schreef
Wauw 120 km respect! Mag ik vragen hoe je op zo iets traint? Rij je ook wel eens zelf zulke afstanden?

Links laden is idd ivm dat de weg afloopt rechts (dit is voor de afwatering) en als ze rechts staan heb je meer kans om te kantelen als je in de berm terecht komt ;)


Ik denk dat je verkeerd leest Klasse 1 ( 20 KM)

Het was mn eerste wedstrijd :P

We hebben voor deze klasse vooral veel tempo controle geoefend buiten en conditie opbouwen. Het is maar 2 uur rijden en daar hebben we nog niet echt een trainingsschema aan verbonden.


Laatst bijgewerkt door MarlonNaldo op 30-07-16 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:02 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
20 km. :+




_O- juist ja ik heb de 1 van klasse 1 mee gelezen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:03 



 
Profiel   

Leuk verslag en goed doordacht gereden +:)+

Ik zou je de ginkelse heide in Otterlo aanraden of Kootwijkerbroek.
Allebei mooie ritten en centraal gelegen in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:10 



 
Profiel   

Super gedaan en leuk verslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:23 



 
Profiel   

Leuk hoor! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:37 



 
Profiel   

Dat klinkt als een ontzettend gezellige dag. Jij en je paardje zien er ook super relaxed uit, heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:37 



 
Profiel   

Tnx allemaal voor de leuke reacties

@sandyjorgen, tnx ik zal eens mn ogen en oren open houden of iemand me zou willen brengen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-16 22:57 



 
Profiel   

Leuk joh! Dit staat misschien ook nog op mijn lijstje.

Zag dat je hem rechts laadde, ik heb altijd geleerd 1 paard link te zetten omdat dit vaak de druk beter verdeeld als de weg wat schuin afloopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-16 00:07 



 
Profiel   

Superleuk! Ik was er ook (mijn 2e keer) en het was zwaar! Succes met de aankomende wedstrijdjes, ik rij ook nog niet op klassering, eerst lekker genieten en leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 16:14 



 
Profiel   

MamaMieke schreef
Superleuk! Ik was er ook (mijn 2e keer) en het was zwaar! Succes met de aankomende wedstrijdjes, ik rij ook nog niet op klassering, eerst lekker genieten en leren!


Ja hij was zeker zwaar!! Ik kende de route al een beetje doordat ik Enjoy the ride had meegereden eerder dit jaar. Was wel een goeie, merkte toen al dat het mega heuvelachtig was en dat zijn we niet gewend. Veel in galop naar boven gedaan vanaf het begin en zo spaarde ik dr echt!!

Super leuk, misschien zien we elkaar nog wel eens :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen