Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

WK voorbereiding: CEI* Camprieu, veni vidi vici!

 
Profiel   

[ img ]

Als voorbereiding op het WK 7 jarigen endurance paarden ben ik met mijn AV ruin Nashan naar Zuid-Frankrijk gereisd. In Camprieu hebben wij afgelopen zondag de CEI*80 km gereden als training. Ik wilde graag weten hoe Nashan zou lopen in de heuvels/bergen met hogere temperaturen. Nou die test is geslaagd.

Na een lange reis woensdagmiddag gearriveerd in Camprieu. Nashan reist gelukkig prima en hij kwam dan ook fit de trailer af! Woensdag heeft hij de rest van de dag in z'n paddock kunnen uitrusten.

Donderdagochtend een beetje gestapt en gedraafd met Nashan. Genieten in zo'n prachtig landschap!

[ img ]

[ img ]

Nashan was erg op z'n gemak. Maar naar mate de wedstrijd dichterbij kwam merkte hij mijn spanning ook. Het gebied is toch wel anders dan de Ardennen of de Eifel. Vooral erg imponerend. Soms sloegen mijn twijfels toe. Is dit niet teveel van het goede? Maar ik dacht we gaan lekker rustig rijden. Dit is een training en to finish is to win!

[ img ]
Uitzicht vanaf Mont Aigoual.

Zaterdag was de voorkeuring. Nashan liep als een trein en de rest van z'n waardes waren ook prima. De lange reis was niet voor niets! We mochten van start!

Zondagochtend. 5 uur de wekker om Nashan te voeren. Half 7 wandelen met Nashan, 7 uur zadelen, opstappen en losrijden. Nashan was druk. Erg druk. Na aardig wat bokkesprongen toch de ontspanning weer terug weten te krijgen en om 7.30 gingen we met een groepje van zo'n 15 ruiters van start.

[ img ]

[ img ]

In een rustig drafje de eerste 8 kilometer bergop gedraaft. Van 1100 meter naar 1400 meter hoogte. Voor het eerste groompunt de kopgroep laten gaan. En geprobeerd op ons eigen tempo verder te rijden.. :Y)

[ img ]
Bij het eerste groompunt aangekomen. Nog behoorlijk mistig. Helaas dus weinig van het prachtige uitzicht kunnen genieten.

Bij aankomst in de eerste vetgate rustig de tijd genomen maar na 2.12 minuten kunnen aanbieden met een hartslag van 52/52. Verder ook alles goed. Met een gemiddelde snelheid van 18,399 meer dan tevreden!

[ img ]
<3

Op naar de tweede ronde.

[ img ]

De tweede ronde had een betere bodem. Hard en met stenen maar gelukkig door de zooltjes en widiapuntjes in Nashan's ijzers hadden wij er weinig moeite mee. Bergop rustig in draf, soms een stukje stap en bergaf een 'rustig' galopje. Tweede ronde ook veel alleen gereden. Dat beviel goed want Nashan werd erg druk zodra hij paarden voor zich had die wél bergop galoppeerden.


[ img ]
Nu wel van het uitzicht kunnen genieten!

Deze ronde iets harder gereden 18,589 km/h en een aanbiedtijd van 1.33 min. Hij liep als een trein dus op naar de laatste ronde! Nu bleek ik volgens de uitslagen verrassend eerste te liggen met 32 seconde voorsprong op de nr.2! Wie had dat gedacht? Mijn plan veranderde niet. Gewoon verstandig rijden, zorgen dat Nashan heel aan de finish komt maar we geven niks cadeau.

De laatste ronde was 20 km en ging bijna helemaal bergafwaarts. Nashan vond dat hij dit allemaal prima heel hard kon galopperen en ik had mijn handen nog vol aan hem! De technische stukken liet hij zich gelukkig wel erg goed rijden en deden we dan ook in stap. Het bordje 1km tot de finish kwam al snel in zicht en de toejuichende toeristen en stewards langs de kant van de route gaven zo'n kick! In galop naar de finishlijn. Kippenvel...!


[ img ]
Als 2e over de finish!

Dan volgt het spannendste moment.. De nakeuring. Nashan's hartslag was al snel onder de 64 maar we namen geen risico. Nashan was erg druk namelijk.


[ img ]


Na 7 minuten aangeboden met een hartslag van 50/50. Toen het draven. Vanuit m'n ooghoek zag het er prima uit. Maar nu wachten op de uitslag van de dierenartsen...

GOED! Nashan en ik zijn 2e geworden op de CEI* in Camprieu! Met een gemiddelde snelheid van meer dan 19 km/h! Wat een gave wedstrijd en wat een mooie voorbereiding op het WK jonge paarden.


[ img ]


Trots op Nashan die wij als 1,5 jarige gekocht hebben en die zich heeft ontwikkeld als een getalenteerd endurance paard!


Laatst bijgewerkt door F3nn3 op 02-08-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 09:51 



 
Profiel   

Wat een gááf verslag zeg! Gefeliciteerd met je tweede positie! Wat een omgeving ook om in te rijden, waanzinnig gewoon :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 09:56 



 
Profiel   

RIJ-ITP --> TEN-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:02 



 
Profiel   

Mooi verslag Fenne! Wat een mooie omgeving :) Dat vond ik bij Florac ook en dit is denk ik dezelfde omgeving?
En nogmaals gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:11 



 
Profiel   

Waanzinnig zeg! Gefeliciteerd!!! Wat moet jij trots zijn op je mannetje, en wat een snelheden ook! Ben eigenlijk wel blij dat ik nog in de max 13 km/h klasse zit.

Ik vind je zadel dekje er erg comfortabel uitzien, welke is dat als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:12 



 
Profiel   

Super Nashan echt super gedaan! :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:26 



 
Profiel   

Super gedaan! Dankjewel voor dit prachtige verslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:39 



 
Profiel   

ik, die helemaal niets weet van endurance ,, zit hier gewoon mee te genieten! Prachtig verslag. En gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 10:47 



 
Profiel   

Dankjulliewel!

@Djilan. Het ligt niet heel ver bij Florac vandaan. Maar na elke berg verandert het landschap enorm.

@xxVon dat dekje is van Philip Archer. Australisch merk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 11:00 



 
Profiel   

Super gaaf Fenne! Echt goed gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 17:46 



 
Profiel   

Jeej! Knappe prestatie van jou en Nasi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 17:47 



 
Profiel   

Geweldig verslag van een geweldige rit! Je hebt ook mij meegenomen op endurance :)
Gefeliciteerd met deze toffe prestatie.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 17:53 



 
Profiel   

Geweldig gedaan Fenne met je knappe Nasi!!! Ik ben fan van jullie!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 18:07 



 
Profiel   

Aaah thanks Michelle <3 Ik ben vooral fan van Nasi haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 18:07 



 
Profiel   

Wat stoer! Gefeliciteerd met deze prestatie, echt heel knap :D Mooie foto's ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 18:28 



 
Profiel   

Wat een mooie uitslag en een erg leuk verslag! Vind het knap dat endurance ruiters en paarden over zon lange afstand zulke gemiddelde snelheden hebben. Helemaal als ik de bodem zie op de derde foto :oo Heeft een slechte bodem nog veel invloed op de snelheid?
Veel succes met het WK!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 18:55 



 
Profiel   

@Bernoe, jazeker. Wanneer er veel losse stenen zijn, diepe modder of wanneer het glad is rij ik rustig en vaak zelfs gewoon rustig in stap. Dus dan zakt je snelheid ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :D super goed gedaan, hebt getemd voor uitgelicht *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:05 



 
Profiel   

rox_en_wilvy schreef
Gefeliciteerd :D super goed gedaan, hebt getemd voor uitgelicht *D


Ik ook!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:14 



 
Profiel   

Michelle_S schreef
rox_en_wilvy schreef
Gefeliciteerd :D super goed gedaan, hebt getemd voor uitgelicht *D


Ik ook!! :)


Goed bezig *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:17 



 
Profiel   

Thanks Rox en Michelle :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:22 



 
Profiel   

Hoe haal je dan gemiddelde snelheden van 18 kmh als je ook nog stapt denk ik dan hahaha
Het zal er wel mee te maken heb dat ik een super onefficient paard heb :+ Een hoop beweging maar snelheid, nee hoor... Ben al blij als ik een rit van 20 km gemiddeld 10.5 kmh rij :=
Naja nu moet ik ook niet klagen aangezien dat dan wel lukt met artrose en verbening bij mn paard

Maar nogmaals, echt heel knap

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:34 



 
Profiel   

Leuk verslag heb je ervan gemaakt Fenne!
Gefeliciteerd met je 2e plaats!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 19:58 



 
Profiel   

Wat een mooi verslag !!

Gefeliciteerd en alvast succes voor het WK

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 20:03 



 
Profiel   

Mooi verslag met prachtige foto's!
En top gedaan zeg! Gefeliciteerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 20:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen