Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kennismakingsclinic TREC

 
Profiel   

Ik heb wedstrijden gereden met een paard met engels zadel en met Alwin met westernzadel. Je wordt er vanzelf handig in. Nu echt geen last meer van de knop en je kunt als je je balans zou verliezen zelfs je been makkelijker achter de cantle slaan bij een westernzadel, vind ik. Maar je moet idd meer opzij hangen en komt niet weg met naar voren. De tip is toch echt om flink vaart te maken als de ptv je daar de ruimte voor geeft (afhankelijk van de volgende hindernis - bij een technisch parcours soms een rustige hindernis vlot erna).

En een tweedaagse is echt héél erg veel relaxter. Vind ik na al die jaren echt nog steeds. Je sleept enorm veel spullen mee, het is best wat gedoe. Slapen is vaak primitief dus je hebt veel voor je paard én veel voor jezelf. Plus reizen, enz.
Bijna iedereen vreest de eerste keer voor een paard in een paddock maar de meeste paarden verrassen de eigenaars, in positieve zin. :D Na de por zijn ze vaak ook wel 'moe' en dan staan ze wel lekker. Een heel enkele keer gaat het wel eens mis maar de sfeer is dan zo goed dat het zich altijd wel regelt.
En ja, ik heb wel eens in het pikkedonker midden in de nacht in mijn pyjama en regenlaarzen een paard staan vangen. Wat best uitdagend was zonder lenzen in. :D Is echt uitzondering.

Gewoon een keer starten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-16 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen