Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance Grolloo: Super trots op mijn knappe Casanova!

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Afgelopen zaterdag deden wij mee aan de endurance wedstrijd in Grolloo. Het was voor ons de eerste keer dat wij daar zouden gaan starten.
Voor wie ons nog niet kent: Ik heb Casanova vorig jaar oktober gekocht met de ambitie om te gaan starten met endurance. Ik wil niet overdrijven, maar het was liefde op het eerste gezicht toen ik hem zag staan <3 :+
In maart hebben wij onze eerste wedstrijd gereden in Epe en inmiddels hebben we er 7 opzitten. Daarvan zijn we twee keer te snel binnen gekomen, een keer kalm aan gedaan en drie keer derde geworden. We hebben alleen nog maar lange klasse I wedstrijden gereden.

Casanova is een 7 jarige Draver ruin. In zijn vorige carrière gekoerst en mag nu verder als endurancepaard. Het is voor ons allebei nieuw, dus we beleven het samen helemaal vanaf 0.

Het was nog spannend of ik überhaupt wel mee kon doen, want vrijdagavond werd mijn vader gebeld dat ik de trailer niet mee kon. (even in het kort: de trailer is van mijn oom(zwager vader) en ik gebruik hem samen met een andere oom(broer vader). Mijn oom verhuurt aanhangwagens en de meiden die voor hem werken hadden er een dubbel verhuurt, dus die trailer moest terug. We hadden hem al opgehaald die middag bij mijn andere oom.
Ik helemaal in tranen, want ik had goed getraind voor de wedstrijd en wij waren er helemaal klaar voor.
Ik mocht de trailer van een vriendin lenen, maar de stekker van haar trailer paste niet in die van de auto en we hadden niet de goede verloop stekker. Op het laatste moment konden we nog de trailer van een nichtje van mijn vader ophalen. Ik was zo opgelucht. Eenmaal thuis (22.30 :+ ) ben ik meteen naar bed gegaan.

Zaterdagochtend ging de wekker om half zes. Meteen klaar wakker sprong ik uit bed, liet ik de hond uit, ontbijtje erin en onderweg naar mijn vader. Daar de laatste spulletjes gepakt, hooinet gevuld en opgehangen, paard ingeladen: helemaal klaar voor vertrek! 8-)

Het was voor het eerst dat ik een wedstrijd alleen zou gaan rijden. Zonder rijmaatjes en zonder grooms. Dat vond ik best spannend.
Eenmaal daar had ik eerst een paddock gemaakt voor Casanova en hem daarna gelijk in de paddock gezet. Daarna had ik alle tijd om mij te melden en om met Cas naar de voorkeuring te gaan.

Gelukkig helemaal goedgekeurd om van start te gaan! Om 10:10 uur mochten wij starten.
Ik had nog even snel opgezocht hoe laat we binnen mochten komen. Dat had ik al wel gedaan, maar dat stond op mijn telefoon die helaas dood gegaan was die week daarvoor.

Vandaag kwam ik leuke foto's van ons tegen die gemaakt zijn door een vrijwilligster van de wedstrijd. Ik heb toestemming om deze te plaatsen.

Langs de controlepost
[ img ]
[ img ]

De zandafgraving.
[ img ]

Deze foto vind ik zo gaaf. Ik wilde eigenlijk een galopje trekken, maar ik zag de fotograaf en was daardoor mijn hulp daarvoor vergeten denk ik. Hij ging hier (bijna helemaal) voluit in draf :))
[ img ]
Foto gemaakt door en besteld bij Muriëlle Mulder

Poging tot oortjes foto in draf :+
[ img ]

Weer langs dezelfde controlepost, de laatste loodjes!
[ img ]
[ img ]

Bij de finish de gok genomen om hem weer gelijk aan te bieden. Hij zit meestal rond de 60 of precies 60. Dit keer ook precies 60! Oh man! Ik was zo opgelucht! *\o/*

De nakeuring
Nog even wachten...
[ img ]

Hartslag meten
[ img ]

En de rest even checken
[ img ]

Helemaal goed! Alleen nog even voordraven
[ img ]

Even wachten tot we er een baan vrij is
Trots op mijn knappie <3
[ img ]

Locomotie ook helemaal goed!
[ img ]

De prijsuitreiking zou nog spannend worden. Er waren er een aantal die dicht bij hun ideale tijd binnen zijn gekomen.
Wij zijn ongeveer 40 seconden na de ideale tijd binnen gekomen. Daarmee zijn we eerste geworden! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik was zo blij! Dit hadden wij toch maar mooi even geflikt, voor het eerst zonder groom!

Dit was onze laatste klasse I van het seizoen. In oktober gaan wij het seizoen afsluiten in Epe met een poging tot de korte klasse II. Ik ben heel benieuwd hoe ons dat gaat bevallen.

Bedankt voor het bekijken van mijn topic! En wie weet tot onze eerste klasse II topic! :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:10 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je prachtige resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:16 



 
Profiel   

Mooi topic Simone, jullie zijn een leuk stel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd en leuk verslag!! Succes in Epe! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties!

Bedankt voor het compliment Marlinde <3
Ik ben nog steeds zo blij met hem. Hij zal Mata nooit vervangen, maar hij is een waardige opvolger <3

Bedankt Chouchou! Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:45 



 
Profiel   

Gave foto's! Zie jou ook trots en blij kijken bij de nakeuring :)
Superleuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Leuk verslag en zeker lekker gaan genieten van je mooie nieuwe topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:48 



 
Profiel   

Noukie schreef
Gave foto's! Zie jou ook trots en blij kijken bij de nakeuring :)
Superleuk om te zien!


Bedankt! Op de actiefoto bij de zandafgraving na, is de een na laatste foto ook mijn favoriet <3
Hoe blij en fit hij nog uitkijkt en hoe trots ik naar hem kijk, heerlijk gewoon. <3

Dat doen we al bijna een jaar Elmars_Floor. En er komen vast nog vele jaren genieten bij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:57 



 
Profiel   

Leuk verslagje en een mooie prestatie, gefeliciteerd! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 08:36 



 
Profiel   

Mooi verslagje! Gefeliciteerd met je 1e prijs, echt leuk dat jullie het zo goed doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 11:52 



 
Profiel   

Bedankt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 15:54 



 
Profiel   

Super leuk om te zien Simone, jullie gaan goed! En die nabestelde foto is echt tof :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 07:05 



 
Profiel   

Leuk verslag Simone. Jullie doen het zo goed smen. Die klasse 2 gaat helemaal goed komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 10:24 



 
Profiel   

Thanks meiden voor de lieve reacties :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 10:30 



 
Profiel   

Super leuk Simone! Nog gefeliciteerd met de eerste plek.

Je hebt de dag leuk beschreven! Veel plezier in de hogere klasse!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-16 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen