Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trots op Win. 3de in zijn eerste k3

 
Profiel   

[RIJ-ITP] what doesn't kill you makes you stronger
Na dit topic moest er natuurlijk een vervolg komen. Win en ik hebben na mijn terug komst niet stil gezeten en de longen en spieren weer getraind voor een lange adem van wel 83 kilometer!

Vrijdag vertrokken met tent, slaap matten, slaapzakken en kleding voor een heel Afrikaans drop richting het verre Drenthe. Onderweg genoten van de heerlijke cake met een maaltijd salade en heerlijke foute muziek tot aan de top 40 van dit moment. Win stond lekker rustig in zijn trailer af en toe drukt hij zo is zijn neus door het raampje naar buiten of knabbelt wat aan zijn hooi. Eenmaal in Grolloo aangekomen werd het al lichtelijk donker dus Win even gewandeld en daarna met een bult hooi in zijn stal gezet. De vetgate bouwde wij in het laatste beetje licht op om daarna naar het overnachting’s / parkeer terrein te gaan aan de overkant van de weg. Om de bocht te maken moesten wij de trailer afkoppelen en om duwen in het gras, na wat strubbelingen een mooi plekje kunnen vinden en de tent opgezet. Om half 10 waren wij dan eindelijk gesetteld en even een belletje naar het thuis front gedaan of groom Aquaviv al bij ons thuis was en mijn vergeten spullen even door te geven (hehehe oeps).



[ img ]

De nacht was vooral koud, maar met een boel dierengeluiden. In de ochtend voor de wekker wakker (5,15), dus maar aan gaan kleden, alle spullen in de auto gedaan en hop de weg over naar Win om zijn ontbijt te verzorgen en te gaan wandelen. Tegen de tijd dat de voorkeuring was rustig aan nog wat gestapt en met een vrolijke Win de keuring gelopen. Net na de keuring kwamen Mama, Lars en Vivian aan met de nieuwe polo’s. Wij zijn dus vanaf nu te herkenen aan paarse polo’s met op de ene mouw Alphaletterstudio en op de andere EMS paardensport op de rug staat mijn website vermeld.

[ img ]

Tijd voor de start, we waren met 5 mensen die heerlijk rustig vertrokken tempo lag op een lekker warm loop drafje de 35 km volgde. Op het eerste groompunt besloten om de pessoa op normale stand te klikken omdat Win niet zo vreselijk liep te stuiteren en lekker mee dieselde met de andere ruitersen. Naarmate de route volgde koppelde 2 ruiters af om een net wat hoger draf tempo aan te nemen en ik twijfelde serieus wat ik zou gaan doen maar koos ervoor om bij de andere te blijven. Net iets voor de Vetgate koppelde nog 1 ruiter af om met een drafje op de Vetgate aan te komen en wij kozen voor stap. Win met 3 minuten aan kunnen bieden met een hs van 60. In de Vetgate was het grappig om te zien dat Win van emmer naar emmer ging om te eten, dan nam hij een hap slobber, dan wat muesli dan wat luzerne dan wat hooi een hapje gras en dan begon hij van voor af aan weer opnieuw.

[ img ]

De 2de ronde helemaal alleen gereden, mijn mede ‘vetgater’ startte 2 min later en Win was zo lekker blij en actief dat ik lekker mijn eigen gangetje ben gegaan en wel keek wie ik tegen kwam. De toon voor deze ronde was gezet door vrij in het begin van de route een ambulance tegen te komen van een mede wedstrijd deelnemer (Heel veel sterkte toegewenst). Het gebied waar ik reed was prachtig, doordat het een storingsvrije zone was hoorde je helemaal niks. Iets later reden wij langs een akker waar een sproeier aan stond. Links van mij had ik dichte bebossing, rechts van mij een diepe (droge) sloot. Het pas was zo’n 5 meter breed en een gras ondergrond. Ik hoorde het al wat soppen maar dacht “Ach die sproeier zal wel lang aan staan” Niets was minder waar. Ik had net de pech dat ik onder de sproeier reed. En daar komt geen nevel van af… Nee een volle plaatselijke stort bui. Lekker voor Win die koelde af, maar dit rondje was erg benauwd en ik had 2 shirts aan… Doordat het zo warm was en ik niet helemaal goed gegeten had in de ochtend kreeg ik vreselijke maagkrampen en voelde mij behoorlijk beroerd. Dit rondje lag in een storingsvrije zonde, dus ik kwam ook niet heel veel mijn grooms tegen. Stonden wel water punten voor Win waar hij heel braaf uit dronk. Win heeft mij echt door deze ronde heen gesleept en gesleurd met zoveel energie. WAUW. Iets verderop in de route een vrachtwagen tegen gekomen die boomstammen aan het ophalen was, en Win loopt er langs aslof het de normaalste zaak van de wereld is. In de vetgate 7 minuten de tijd genomen om hem aan te bieden, liepen allemaal wat te hannesen en duurde dus even, maar met een HS van 36 top knol.

[ img ]

In de vetgate even tot rust gekomen en energie verzameld om die laatste 20 km door te gaan! Wat een power had Win laten zien deze wedstrijd met het plakkerige benauwde Nederlandse weer. Op de finish was het een volledig kippenvel moment zoveel mensen die stonden te juichen (oke oke er was net een prijsuitreiking aan de gang en er kon wel een juich voor mij vanaf ) wat ben ik trots op Win. Op de locomotie met een dikke A goedgekeurd.

[ img ]

Ik ben helemaal happy met mijn paard, mijn groom team van deze dag en mijn sponsors! Als derde gefinisht met 12,959 gemiddeld!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-16 19:49 



 
Profiel   

Leuk verslag, lijkt me super zwaar zo lang op een paard te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-16 20:07 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag! Aansprekend paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-16 20:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie knappe prestatie, gaaf hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-16 06:16 



 
Profiel   

Bedankt!
@desi
In het begin dacht ik dat ook, maar naarmate je langer traint vliegen die km voorbij!

Ik zie nu dat hij mijn video niet laad, zal een linkje plaatsen

https://vimeo.com/183140994

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-16 20:15 



 
Profiel   

Gaaf zeg TS! Lange rit zo, heb ik veel respect voor! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-16 23:06 



 
Profiel   

Bedankt marlinde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-16 07:39 



 
Profiel   

Mooie foto's en filmpje, goede impressie van deze tak van de paardensport, erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 08:09 



 
Profiel   

Leuk verslag gemaakt.
En een goede wedstrijd gereden.
Jullie zijn een goed team samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 08:27 



 
Profiel   

Superleuk! Wil graag ooit me ook eens wagen aan endurance, dus dit soort verslagen zijn naast leuk te lezen over een fijne paardebeest ook super interessant!
Lekker genieten van je paardje en vooral doorgaan met posten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 08:29 



 
Profiel   

Wauw! Netjes hoor!! Neem je nooit een koekje of iets mee voor onderweg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 09:28 



 
Profiel   

Super leuk verslag, van harte gefeliciteerd! En dat er doorheen slepen ken ik, wat is dat mooi <3 En binnen 7 minuten 36 +:)+ top hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 11:11 



 
Profiel   

@hoppit
De mendurance lijkt mij ook leuk om eens te proberen, volgens mij gaar dat nóg anders in z'n werk
@no_no
Sochtends ben ik een slechte eter en had wel wat op maar natuurlijk niet genoeg. Onderweg eet ik wel wat maar voornamelijk in de vetgates (rust pauzes) maar ben dan meer bezig met paard laten eten dan dat ik zelf eet, dat moet ik nog veranderen hihi
@aileen
Hij verbaast mij steeds weer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 19:31 



 
Profiel   

Lol je ergens aan wagen = het zelf ook eens willen doen ;) Maar mendurance is vast ook heel interessant idd ^^

Succes met de volgende kilometers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 19:45 



 
Profiel   

gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 19:46 



 
Profiel   

Hoppit schreef
Lol je ergens aan wagen = het zelf ook eens willen doen ;) Maar mendurance is vast ook heel interessant idd ^^

Succes met de volgende kilometers!

Oeps :') vond de zin al zo raar hihihi :')

@lauriann
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 20:24 



 
Profiel   

super gaaf verslag! erg leuk paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 20:30 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf!!! Wat een pracht paard en een super leuk sport!
Hopelijk kan ik dit ooit met mijn volbloed bereiken, top _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 21:03 



 
Profiel   

leuk verslag en vond het filmpje ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-16 21:15 



 
Profiel   

Bedankt weidemaatje en knuffeldier!
@woepsie dat gaat zeker lukken! Met de juiste training en een gezond paard moet het goed gaan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-16 15:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen