Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze eerste klasse II! 46km tijdens Endurance Epe!

 
Profiel   

Hallo Bokkers! :wave:

22 oktober hebben wij onze eerste klasse II wedstrijd in Epe gereden. Ik vond het echt vreselijk spannend.
Er was een mega massa start met 50 paarden! Dat was even slikken :P

Mijn moeder en mijn zus waren mee als groom. Super fijn dat zij mee wilden. Ik was echt vreselijk nerveus.
Mijn moeder was helaas haar fototoestel vergeten, dus de foto's zijn kwalitatief niet super..

Inrijden:

[ img ]

Bij de voorkeuring was alles helemaal prima. Mooie hartslag van 44. Wel wat hoger dan normaal.
Locomotie was ook helemaal goed! Good to go! :D

Met de massastart ben ik tussen de grote groep in gaan rijden. Dat ging helemaal perfect. Ondanks dat ik zo nerveus was, bleef Cas er super rustig onder en sleepte mij als het ware erdoor heen.
Ik ben een tijdje met de groep op gereden. Bij het eerste groompunt kwam ik tot de conclusie dat ik sneller reed dan dat ik wilde, dus we zijn alleen verder gegaan.

[ img ]

De eerste ronde ging verder super goed. We kwamen rond de 12 km/h binnen in de vetgate.
De rusttijd was 45 minuten.
Helaas vond de dierenarts de draf niet helemaal lekker en moesten we even gaan stappen en 10 minuten voor ik mocht starten nog een keer weer komen om te keuren. Gelukkig was toen alles goed en mochten we de tweede ronde alsnog rijden!

[ img ]

Vetgate lol met mijn moeder en mijn zus :=

[ img ]

[ img ]

En daar gingen we weer!

[ img ]

[ img ]


Het tweede rondje hebben we lekker rustig aan gedaan. Mijn moeder en zus moesten daarom ook wat langer wachten bij het eerste punt.
Na het eerste punt heb ik het tempo weer wat opgevoerd. Ik merkte dat meneer al weer wat praatjes kreeg onderweg.
Bij de groompunten:

[ img ]

[ img ]

En na 46km goed gefinisht! *\o/* *\o/*
[ img ]

Na de finish een poosje gewacht en rustig aangeboden.
Hij was helemaal goed!
Ik was een beetje zenuwachtig voor de locomotie, maar ook dat was helemaal goed!
Wauw! Wat voelde het fantastisch! Onze eerste goed uitgereden klasse II! *\o/*

Voor nu gaan we deze winter lekker rustig verder trainen voor ons tweede seizoen met klasse II wedstrijden op de planning! :D

Bedankt voor het lezen en wie weet tot ons volgende topic! :evaw:

Helaas heb ik geen foto van ons van de fotograaf kunnen vinden, daarom maar een leuke actiefoto van de Autumn Desert Trail afgelopen weekend als afsluiter :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-16 17:13 



 
Profiel   

Leuk Simone! Goed bezig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 10:33 



 
Profiel   

Thanks :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 10:11 



 
Profiel   

Hey rijmaatje-van-het-laatste-stukje! Ik heb mezelf gespot op de finish foto :Y) Super goed gedaan, op naar volgend jaar! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 11:55 



 
Profiel   

Haay, was wel een gezellig laatste stukje hihi. Volgend jaar maar een tweede poging doen tot samen rijden? Hahaha
Ik weet nu wat voor paard je hebt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 21:42 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag! Ik vraag mij alleen altijd af; zo in oktober daalt de temperatuur al behoorlijk. Is dat koelen met water dan niet een behoorlijke aanslag op het lichaam van je paard? Lijkt me best koud :brr: Of heb ik het helemaal mis? (Heb verder geen verstand van Endurance)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 18:04 



 
Profiel   

Dank je :)
Ik weet zelf ook niet precies hoe dat zit. Ik heb elk rondje mijn grooms op 3 punten (van de 5) gehad. Per punt heb ik maar 1 en soms 2 flessen gebruikt om te koelen. Naar mijn idee was dat wel voldoende.
Ik heb wel meegekregen dat iemand niet verder mocht na de vetgate omdat haar paard een te hoge hartslag had door de kou. Wat daarvan waar was weet ik zo niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 20:53 



 
Profiel   

Als je paard zweet en warm aanvoelt tijdens de rit kan je gemakkelijk 1 of 2 flessen water over z'n hals heen gooien. Realiseer je wel dat je tijdens een wedstrijd zo'n beetje alleen maar draaft en galoppeerd, daar krijgen zowel paard als ruiter het echt wel warm van! Ik heb mensen ook de billen/rug zien koelen, maar dat zou ik never nooit doen als het frisser wordt is. De hartslag kan inderdaad te hoog blijven als je te veel koelt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 21:51 



 
Profiel   

Wat leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 21:54 



 
Profiel   

Leuk verslag zeg. En wat fijn dat alles goed is gegaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 21:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, mooi debuut zeg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen