Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance Zeeland: Groningerpaard Flint wint de Impuls

 
Profiel   

Na vier jaar twijfelen of ik wel mee zou doen aan de Endurance, heb ik dit jaar besloten om het te doen. Ter voorbereiding heb ik een Equi Viad test laten nemen om te kijken of Flint zijn conditie toereikend genoeg was om de impulsrubriek te starten. Zie hiervoor mijn andere topic: nickynicole @ [RIJ-ITP] Afname EQUI VIAD test bij Groninger Paard

In de weken die volgde, kreeg ik de hartslagmeter van Eduard te leen (http://www.EduardVroomen.nl) om data te verzamelen voor zijn onderzoek naar conditie en conditietraining bij paarden. Ik heb er veel mee gereden zodat ik meer inzicht kreeg in de belasting die ik van Flint vraag.

Flint is een Groningerpaard, ruin van 13 jaar. Hij loopt momenteel M2 +12 dressuur, om de week springles (en af en toe een fnrs wedstrijdje) en rijden we graag buiten. Dit was onze eerste kennismaking met Endurance.

Bovenaanzicht. Man wat een wind.
[ img ]

Na een kilometer of 6
[ img ]

Op deze foto is het duidelijk te zien dat Flint last had van de tegenwind
[ img ]

Tijd voor een versnelling hoger
[ img ]

[ img ]

Na het keerpunt op het strand, hadden we 10 km wind mee, dat was heel fijn!

[ img ]

[ img ]

Eenmaal aangekomen op de locatie, gelijk even de hartslagmeter via mijn app uitgelezen

[ img ]

[ img ]

Na alle controles, Flint lekker op de trailer gezet en het wachten op de uitreiking kon beginnen. Niet dat ik had verwacht dat ik zou winnen (ik had tenslotte een gemiddelde snelheid van 9,27 km/u) maar ik wilde wel graag mijn veterinaire kaart mee naar huis nemen. Een totale verassing dat we naar voren werden geroepen om de eerste prijs op te halen :D .

Elke keer als ik naar de foto's kijk, krijg ik weer een big smile op mijn gezicht! Wat een ervaring was het, erg leuk om op deze manier kennis te maken met deze tak van sport.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:15 



 
Profiel   

Je hebt echt een super leuk veelzijdig paard. Mooie ervaring en geweldige foto's waar plezier van afstraalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:23 



 
Profiel   

Mooie foto's! Was een flinke strijd de heenweg he! Ik heb ook meegereden (ons debuut in de klasse 1). De heenweg op het strand vond mijn paard ook pittig met al die tegenwind, maar de terugweg was heerlijk! Gefeliciteerd met de winst! Nu op naar klasse 1?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:27 



 
Profiel   

Gave foto's en knap gedaan! Reed je alleen? Stoer paard zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:32 



 
Profiel   

Wat is Flint toch een topper! En wat een mooie foto's! Mooi jullie zo te zien genieten, en wat Groningers toch allemaal kunnen! super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:32 



 
Profiel   

Dank je wel Marjolein!

Melis86; het was inderdaad pittig, maar op de terugweg ging Flint als een kanon. Voor mij was dit meer een bucketlist- dingetje. Ondanks dat ik het een super leuke ervaring vond, denk ik niet voor het echie te gaan starten. Maar wie weet....

Reusje; ja ik reed alleen. Ik ben wel een klein stukje aangesloten bij een groepje maar ik bepaal liever mijn eigen tempo :o . Ik was bang Flint over de kop te rijden :) Dank je wel voor je compliment!

Nancy; dank je wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 14:33 



 
Profiel   

Leuke foto's en gefeliciteerd met je eerste prijs!
Gelijk aangeboden en direct een hartslag onder 60? Goed gereden hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 19:43 



 
Profiel   

Dank je Bliksem! Jep, mooie hartslag van 52 bij binnenkomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 19:58 



 
Profiel   

Ik herkende jullie meteen op de VP! Wat gaef Samantha, en wat is de Flint toch een waanzinnig veelzijdig paard. Is er iets wat hij níet leuk vindt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 07:50 



 
Profiel   

Super leuk debuut Sam! Flint is heerlijk veelzijdig!

Maar wat een weer he... Normaal doen zus en ik hier ieder jaar vrijwilligerswerk, maar dit jaar konden we niet, geloof dat ik het achteraf niet erg vond :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:12 



 
Profiel   

Goed gedaan gefeliciteerd
Maar was het bijna alleen over het strand? Vind je dat niet saai?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:26 



 
Profiel   

Wat is Flint toch een geweldig en veelzijdig paard! <3
Jullie zijn echt een top team samen, noem het en jullie kunnen het! :D

Super leuke foto's van een geweldige ervaring! En wat ziet Flint er goed uit! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:37 



 
Profiel   

Het strand verveeld nooit 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:38 



 
Profiel   

Wat doe je toch leuke dingen met Flint!

En een goede voorbereiding op de zandpaden van Kootwijkerbroek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:47 



 
Profiel   

Mooie foto's en gefeliciteerd met je eerste plaats. De resultaten van de hartslag zien er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 09:56 



 
Profiel   

wat jammer dat ik niet wist dat het in burg was, anders had ik komen kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 10:02 



 
Profiel   

Wat leuk!!! Wat een veelzijdig paard heb je toch zeg Samantha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 11:14 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
Ik herkende jullie meteen op de VP! Wat gaef Samantha, en wat is de Flint toch een waanzinnig veelzijdig paard. Is er iets wat hij níet leuk vindt? :D


Jaaaaa een kar achter zijn kont :7 Voor dat hij van mij was hebben ze hem geprobeerd in te spannen... dat heeft de kar niet overleefd.

Dank je wel he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 12:07 



 
Profiel   

Letizia; dank je wel :) het was echt bikkelen hoor voor de vrijwilligers. Gelukkig was het wel droog maar die wind.... super koud als je zomaar stil staat bij een punt, rijdend was het wel te doen.

Esther; Dank je! Saai? Nee hoor helemaal niet saai. Het is juist een prachtig stuk daar om te rijden. Bijna geen paalhoofden en echt fantastische brede stroken vlak zand. Ook de omgeving langs de duinen is steeds weer anders.

Nathalie; dank je wel! Flint gaat heel lekker op het moment.

Ineke; zeker weten! Hoop dat je er ook weer bij bent?

Evelien; thanx! ja super he, hij herstelde ook mooi. Ik was toch wel bang dat ik hem zo overrijden, maar hij was top fit ook de dagen erna. En dat zie je inderdaad terug op de meter!

Kwita; volgend jaar beter ;)

Anja: dank je wel! Ben je er ook weer in september?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 12:15 



 
Profiel   

Wat een lekker robuust en toch edel paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 18:10 



 
Profiel   

Die omschrijving van Flint heb ik nog nooit gehoord hahaha origineel EvelienKiss

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 21:22 



 
Profiel   

fliam schreef
Anja: dank je wel! Ben je er ook weer in september?



Ik hoop het wel. Maar dan moet er wel elke keer een plekje op een koets zijn met de tochten. Heb in september nog geen eigen paard dus afhankelijk van andere ;) Als je gaat wil je natuurlijk wel mee kunnen genieten op de tochten. Afgelopen jaar over geslagen vanwege de kosten van de bruiloft. Maar hoop aankomend jaar wel weer mee te kunnen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen