Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

CEI** 120 km; Een overwinning en een kers op de taart!

 
Profiel   

Endurance, een fantastische maar lastige sport. Alles moet kloppen tijdens de voorbereidingen en tijdens de wedstrijd.
Maar als alle punten op het goede moment samenvallen kan het alleen maar super gaan.

Afgelopen weekend tijdens de CEI** 120 km in Vinderup (Denemarken) was daar het perfecte voorbeeld van. Tijdens de voorbereidingen voor de wedstrijd liep Nashan al helemaal top. Mooie steady, ontspannen (galop)traingen en een snel herstel. Nashan was klaar voor de eerste wedstrijd van het seizoen.

Tijdens de voorkeuring werden allebei mijn paarden fit bevonden om te mogen starten. Valesco zou met Alison van Gilst ook deelnemen op de CEI** 120 km.

De eerste ronde zouden wij samen rijden. Deze ronde was 39 kilometer lang en met een snelheid van 16,2 km/h was deze ronde zo voorbij. Nashan en Valesco konden allebei snel aangeboden worden en met een ’super!’ van de dierenartsen konden we door naar de tweede ronde.
Nashan en ik mochten iets eerder vertrekken dan de rest dus ik besloot om het tempo iets op te voeren. Valesco en Alison zouden op hun eigen tempo verder rijden en vonden aansluiting bij twee Nederlandse jeugdruiters, Imke Lamsma en Puck van de Lugt. De tweede ronde van 30 kilometer ging ook soepel en met 16,8 km/h verliep alles volgens plan. Tijdens de keuring ook geen op of aanmerkingen op Nashan dus wij mochten na de verplichte rustpauze onze weg vervolgen. Valesco en Alison reden ook een mooie constante ronde met 15.3 km/h en de dierenartsen spraken met lovende woorden over Valesco.

Tijdens de derde ronde haakten twee Noorse deelnemers bij mij aan. Dit werkte voor Nashan erg motiverend. Waar hij in de tweede ronde in z’n eentje al erg voorwaarts was, werd dit in de derde ronde alleen maar erger. Helaas voor Nashan moest hij toch rustiger aan doen dan hij zou willen. Met een snelheid van 16.1 km/h iets langzamer gereden van de vorige twee rondes. Weer snel kunnen aanbieden na binnenkomst en de dierenartsen waren erg tevreden. Nog één ronde te gaan! 21 kilometer en een eerste plaats lag binnen handbereik. Alison schroefde in de derde ronde het tempo ook een beetje op en Valesco kwam met twee hoeven in z’n neus de veterinaire keuring door. Met een snel herstel en super waardes, kon deze wedstrijd niet meer fout gaan, toch?!

De laatste ronde. Samen met de overgebleven Noor van start. Lekker galopperen over de eindeloos lange paden van de bossen rondom Feldborg. Met een gelijke cadans en de oortjes naar voren genoten de paarden zichtbaar. Nashan was nog lang niet moe. Hij bleef maar trekken en harder willen. Nashan en ik kwamen als eerste over de finish één seconde voor de Noorse deelnemer. Met 18,8 km/h vloog deze laatste ronde voorbij. Maar nu het beslissende moment. De keuring. Nashan’s hartslag was al snel onder de 64, nog even wachten en gaan. De dierenarts meet Nashan’s hartslag en deze is goed, 60! Dan moeten wij wachten op de locomotie van het Noorse paard. Deze wordt goedgekeurd. Als Nashan nu goedgekeurd wordt betekent dit dat het onze eerste internationale overwinning zal worden. Ik begin te rennen en Nashan loopt enthousiast mee. Dit ziet er goed uit zie ik vanuit mijn ooghoek. En jawel hoor! De dierenartsen zijn tevreden en keuren Nashan helemaal goed! Onze eerste overwinning is een feit! Nashan is een topper en dat weet hij ook! Met een tevreden blik begint hij te eten in z’n paddock.

Nu is het wachten op Valesco. Hij zal zo finishen met Alison. Als Valesco door de bocht komt gieren de zenuwen door mijn lijf. Hoe zal Valesco herstellen, hij ziet er in ieder geval fit uit! Met z’n drieën komen de dames over de finish. Valesco’s hartslag wordt gemeten. 61… 61??? Dat kan niet, nog een keer meten, het is echt zo! Valesco aangeboden voor de keuring en hij slaagt met vlag en wimpel! Tijdens de prijsuitreiking blijkt dan ook dat Valesco de prijs voor ‘Best Condition’ heeft gewonnen. Wie had dit durven dromen. Wij allemaal niet in ieder geval. Dit is de kers op de taart.

Een prachtige overwinning voor Nashan en de best condition voor Valesco. Mooier had deze wedstrijd niet kunnen eindigen! De paarden staan thuis fit bij, klaar voor de volgende stap. Voor allebei de paarden is dit een CEI*** 160 km. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in.

Ik wil heel erg graag mijn grooms bedanken, David, Ab en Sofie! Zonder jullie hulp was dit resultaat niet gelukt.

Daarnaast wil ik ook Dorus van Hidez Benelux bedanken voor de ‘active suit’ van Valesco. Dat Valesco een best condition prijs zou winnen tijdens een internationale wedstrijd had ik niet durven dromen! Nashan krijgt al een hele poos de supplementen van Kaval.nl en heeft daar zichtbaar baat bij! Hij herstelt snel, zit erg goed in z’n vel en is soepeler dan ooit!



[ img ]
Warmrijden voor de start.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Finish na 120 kilometer.


Laatst bijgewerkt door F3nn3 op 27-03-17 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 09:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, Fenne en Alison. Super prestatie. Op naar de 160km. Staat die al gepland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 09:59 



 
Profiel   

Jazeker! Met Nashan in Ermelo en Valesco in Dwingeloo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Fenne!

Fijn als alles klopt in je wedstrijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:02 



 
Profiel   

Knap hoor 120 km!
Gefeliciteerd met beide mooie overwinningen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:19 



 
Profiel   

Dat is met recht een kersT op jullie taart _O-

Congrats :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:22 



 
Profiel   

Oeps :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:25 



 
Profiel   

Ik volg je al een tijdje op instagram en geniet elke keer weer van de prachtige plaatjes van jouw ontzettend fitte paard. Wat een prachtsport is de endurance toch ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 10:36 



 
Profiel   

Super, wat fijn als al het gepuzzel zo wordt beloond :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 12:52 



 
Profiel   

Heel leuk verhaal om te lezen.

Je mag terecht trots zijn op Nashan en Valesco. Het zijn beiden leuke paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 13:45 



 
Profiel   

Indrukwekkende prestatie! Gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 13:47 



 
Profiel   

Knappe Nasi! Gefeliciteerd met deze mooie winst! Heel erg knap +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:03 



 
Profiel   

Top, gefeliciteerd Fenne *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Je kunt zo in een reclame voor groene (zwevende) ijsthee :+
Succes met de 160km. Pfoeh wat een afstanden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:19 



 
Profiel   

Wow, wat gaaf! Helemaal gaaf als je niet met 1 maar met 2 paarden zo succesvol bent. En niet alleen jij, maar een heel team.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:20 



 
Profiel   

Wat gaaf en gefeliciteerd met het supermooie resultaat !
Succes met de 160 +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 14:29 



 
Profiel   

Super gefeliciteerd aan jullie beide!
En wat een gave foto's heb je er aan over gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 15:30 



 
Profiel   

Wauw wat een prestatie, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 15:30 



 
Profiel   

Heel erg bedankt iedereen! Ik zit nog steeds op m'n roze wolk. Duurt nog wel even voor ik er weer af kom denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 17:45 



 
Profiel   

gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 19:23 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Fenne en Alison, echt een topprestatie!
Roze wolk is verdiend! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 19:26 



 
Profiel   

Lekker begin van het seizoen! Nogmaals gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 21:11 



 
Profiel   

Mooi verslag Fenne en ik vind die laatste foto zo gaaf! Oortjes erop en gaan.. blij ei.. Gefeliciteeeeeeerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 09:24 



 
Profiel   

Wow, wat zal jij trots zijn Fenne! Gewoon 2 van je paarden zo'n top prestatie...echt mega cool!!! Op naar de 160 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 09:33 



 
Profiel   

Wauw wat een gaaf verslag zeg!! Onwijs gefeliciteerd met deze top prestatie van beide!! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen