Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance in Zweden

 
Profiel   

Hej hej!

Sinds kort rijd ik bij een endurance ruiter, en werd ik gevraagd of ik mee wou om te kijken en groomen bij een kleine, lokale endurance wedstrijd. Ik heb al jaren een ontzettende interesse in de endurance sport, dus daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd :D Ik had m'n camera mee en tussendoor wat plaatjes geschoten voor de ruiters en ook leuk om hier te posten om jullie mee te nemen naar de sport in een ander land :)

Note: Veel ruiters rijden met een rendier-vel onder hun zadel. Rendieren in Zweden zijn géén wilde dieren en worden door de noordelijke stammen gehouden voor hun vlees, vacht en melk. Het is dus ook absoluut niet 'zielig' of iets in die trant dat er met dierenvellen onder het zadel gereden wordt.

01. De grooming area, ik was verbaasd geen prikweitjes te zien maar dat iedereen gewoon lekker z'n paard bij de hand hield!
[ img ]

02. Ons team vlak voor de start
[ img ]

03. De dierenartsen nadat de pre-ride check voorbij was
[ img ]

04. De ruiters maken zich klaar om in groepjes elke 5 minuten te vertrekken
[ img ]

05.
[ img ]

06.
[ img ]

07. Schattig klein meisje :D
[ img ]

08. En onderweg op het groom-punt
[ img ]

09.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12. De enige pony naast een boel Arabs en dravers (erg populair in Zweden). De combinatie kwam langs getölt, dat moet een comfortabele rit zijn geweest voor de ruiter!
https://farm1.staticflickr.com/947/2695 ... d143_b.jpg

13. Het mooie van de sport: Elk type ruiter en elk type paard kan meedoen
[ img ]

14. De finish is in zicht voor de laatste twee ruiters
[ img ]

15. En weer terug op het wedstrijdveld na de rit
[ img ]

Het was een lange, maar zeer geslaagde dag en ik hoop nog veel vaker mee te kunnen gaan groomen!

:wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 12:00 



 
Profiel   

Leuke impressie! Grappig dat ze dat vel dan ook niet bijsnijden oid =)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 12:11 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk!! Heel gaaf, ik heb endurance wedstrijden in Australië gezien, wat leuk om het in een kouder land ook te zien! Ik vind het ook zo leuk om te zien dat er dierenhuiden onder het zadel liggen, wat super comfortabel (voor paard en ruiter)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 12:12 



 
Profiel   

Ja wel bizar he Hoppit! 't is gewoon een groot stuk huid en nogeneens in zadel-vorm oid :)) En Aight ze lijken inderdaad erg fijn, door het leer blijft het zadel droog en de vacht neemt alles op vh paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-18 20:32 



 
Profiel   

Leuk om zo eens een kijkje te hebben in een ander land. Zo hetzelfde en toch weer anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-18 12:07 



 
Profiel   

Piekosjj schreef
door het leer blijft het zadel droog en de vacht neemt alles op vh paard!


Slim xD Als er hier vellen op een paard gaan dan is het fluffy naar boven toe ter decoratie :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 17:03 



 
Profiel   

Ja leuk he Fangio! Vind 't ook altijd leuk om dingen te vergelijken en hoe anders het hier gaat dan in NL of waar dan ook, en welke dingen juist hetzelfde blijven :D
Haha Gaelle, ja zo'n huid ziet er van onder niet zo heel mooi uit :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-18 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen