Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn endurance-archief; opwarmertje seizoen 2020!

 
Profiel   

Omdat het seizoen helaas maar 1 wedstrijd heeft mogen duren tot nu, leek het me wel leuk om mijn archief eens door te spitten en het een en ander te laten zien om zo de kriebels voor later dit jaar nog een beetje op te hogen... O:)

Door de jaren heen heb ik al heel wat wedstrijden mogen fotograferen, dus bij deze een kleine greep uit het archief!

Hopelijk wordt er niet teveel van het seizoen afgesnoept en kunnen de wedstrijden later dit jaar gewoon doorgaan! *\o/* *\o/*


2013:
1. [ img ]
Endurance Grolloo

2014:

2. [ img ]
Kootwijkerbroek I

3. [ img ]
Endurance Grolloo

2015:

4. [ img ]
NK endurance

5.
[ img ]
Endurance Ysselsteyn

2016:

6.
[ img ]
Endurance Grolloo

7.
[ img ]
Hippiade Ermelo

2017:

8.
[ img ]
Endurance Ermelo

9.
[ img ]
Endurance Ommen

10.
[ img ]
CEI Ermelo

11.
[ img ]
Hippiade Endurance

12.
[ img ]
Veluwe Marathon

2018:

13.
[ img ]
Endurance Drenthe Grolloo


2019:

14.
[ img ]
CEI Ermelo

15.
[ img ]
Endurance Zuid Veluwe


Mooi om te zien dat ik zelf ook wel wat heb bijgeleerd de afgelopen jaren :)) Heb geen van de foto's opnieuw bewerkt, misschien bij sommigen de moeite waard.
Ik heb echt nog wel meer gefotografeerd, maar er staat een max op van 15 foto's :)

Hopelijk tot snel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 20:50 



 
Profiel   

Mooi overzichtje Muur! Ik ben en blijf fan van jouw foto’s! Je legt Nashan en Valesco altijd perfect vast op de gevoelige plaat. Thuis en op wedstrijd <3! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:10 



 
Profiel   

Leuk! Idd altijd mooie foto's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:23 



 
Profiel   

Prachtig!!! Ik mis nog wel één hele mooie haha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:40 



 
Profiel   

Michelle_S schreef
Prachtig!!! Ik mis nog wel één hele mooie haha :+


Die van jullie in Grolloo? :))

Dankjulliewel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:44 



 
Profiel   

Muurp schreef
Michelle_S schreef
Prachtig!!! Ik mis nog wel één hele mooie haha :+


Die van jullie in Grolloo? :))

Dankjulliewel! :D


haha ja <3 :o Die vind ik zoooo mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 21:55 



 

Heel gaaf om zo eens een collectie van door de jaren heen op de foto te zien <3

Blijven fantastische foto's die je maakt, Muur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 22:06 



 
Profiel   

*vind ik leuk*!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 22:27 



 
Profiel   

Super leuke foto's!

Ik heb wel een vraag want ik ben totaal niet thuis in de endurance,
Wat heeft je paard in verschillende foto's om zijn hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 00:35 



 
Profiel   

Op veel foto's een martingaal, maar ik denk dat je de dunne zwarte bandjes bedoelt? Dat zijn chips, waarmee ruiters hun tijden moeten laten registreren. Dus hoe laat ze de vetgate in komen, hoe laat ze aanbieden en ook hoe laat ze over de finish komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 05:57 



 
Profiel   

Mooie foto's <3

Hilli schreef
Op veel foto's een martingaal, maar ik denk dat je de dunne zwarte bandjes bedoelt? Dat zijn chips, waarmee ruiters hun tijden moeten laten registreren. Dus hoe laat ze de vetgate in komen, hoe laat ze aanbieden en ook hoe laat ze over de finish komen.


Ik ben wel nieuwsgierig naar waarom er in de endurance relatief vaak met martingaal gereden wordt?
Of is dat niet het geval en vallen ze alleen meer op door de gezellige kleurtjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 06:06 



 

Prachtige plaatjes! Ik heb dan juist een vraag over de opvallende knalkleuren: heeft dit nog een functie of is het alleen voor 'de leuk'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 08:08 



 
Profiel   

Adelaide71 schreef
Prachtige plaatjes! Ik heb dan juist een vraag over de opvallende knalkleuren: heeft dit nog een functie of is het alleen voor 'de leuk'?


Opzich is het heel handig voor je groomteam :D en voor het groomteam dat je kan focussen op 1 kleur in een menigte van paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 09:20 



 
Profiel   

Heerlijk sfeertje! <3
Op de volgende pagina kan nog wel wat meer vind ik! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 12:25 



 
Profiel   

Dankjulliewel allemaal! :D

Ik zag dat het topic in uitgelicht staat *\o/*

En wat betreft de martingaal; veel paarden hebben veel 'go' (ze hebben ook een enorme conditie natuurlijk) en een martingaal helpt dan wel om hun hoofd wat lager te houden. Resultaat; meer controle, minder adrenaline en het paard loopt in een betere houding voor zowel ruiter als paard. Je kunt je voorstellen dat 80km op een halve lama niet heel relaxed rijdt :+ Maar dat het ook niet goed is voor je paard.
Tenminste, dat is wat ik denk. Vul me vooral aan als het anders zit!

Wat betreft de kleuren; ik herken ruiters/paarden aan hun kleurencombinatie tijdens het fotograferen, dit zal ook gelden voor grooms :j Als je van ver al kan zien dat je ruiter er aan komt kun je alvast klaar gaan staan. En het is gewoon mooi :D

MirandaFuego schreef
Heerlijk sfeertje! <3
Op de volgende pagina kan nog wel wat meer vind ik! :))


:)) Zal er eens over nadenken. }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-20 18:08 



 
Profiel   

Dan moeten we daar maar eens aan gaan werken met veel reacties!

Geniet altijd van je foto’s :)

Idd martingaal ter voorkoming van een bloedneus bij jezelf. Soms ook fijn als je beide teugels nat zijn, je paard een snuk geeft dat je teugels niet gelijk rond z’n benen vliegen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-20 11:58 



 
Profiel   

Voor mij persoonlijk is dat ik met een martingaal rij omdat mijn paard (foto 4) als hij blij is nogal met zijn hoofd opzij kan slingeren en er dan wel eens een teugel over zijn hoofd wappert :+ Hoofd omhoog gooien doet hij eigenlijk nooit.

In bergachtig gebied wordt de martingaal nogal eens vervangen door een borsttuig om te voorkomen dat op de steilere hellingen het zadel per ongeluk naar achteren glijdt.

De kleurtjes zijn voor de leuk en inderdaad erg handig voor herkenbaarheid voor de grooms, of de herkenbaarheid vd landenteams op kampioenschappen. Ik reed eerst met paars en turquoise, maar viel in Tjechië niet erg op in een groep van ruim 15 andere schimmels die donker- en/of lichtblauw tuig hadden :')
Dus toen riep 1 van mijn grooms dat ik toch echt ook maar met oranje moest gaan rijden. En vandaar mijn switch van paars + turquoise naar paars + fel oranje :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-20 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen