Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen rijden met/ na een hernia.

 
Profiel   

Maar je bent nu nog herstellende. Dus langzaam opbouwen. Op een gegeven moment word je lichaam beetje bij beetje sterker en meer belastbaar. En dan kunnen de oefeningen en activiteiten beetje bij beetje ook zwaarder worden.

Ik ben nu bijna 9 maanden geleden geopereerd en op volle sterkte. Dat ging ook met verschillende opbouwfases.
Mijn laatste hernia zat dus links. Af en toe zeurt mijn linkerbeen nog wel. Eigenlijk als ik gespannen ben en bij stress.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 15:10 



 
Profiel   

Fijn dat je nu op volle sterkte bent!
Ik ben benieuwd wat de neuroloog zegt de 13de. M`n fysio zei al ik doe liever rustig aan dan dat we te snel gaan. Hopelijk merk ik dat het over een tijdje echt vooruit gaat, komt vast goed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 15:19 



 
Profiel   

Je moet absoluut niet te veel willen in het begin.
Liever vaker kleinere stukjes bewegen dan direct een dik programma

Ook qua wandelen. Liever 4x 10 Minuten dan 40 Minuten aan 1 stuk.
Je spieren moeten niet compleet moe worden. Dan kunnen ze je skelet niet meer dragen. [ img ]
[ img ]

Dit was toen mijn hernia.
Ik ben vorige jaar 31 januari geopereerd.
5 dagen in het ziekenhuis gebleven ivm vervelende blaas.
28 februari Tm 26 maart in een revalidatie centrum gezeten.
Daar echt flink aan het opbouwen kunnen werken.
Het eerste half jaar ging het qua spieren best vlot qua opbouw.
En nu moet ik dus nadenken, wat kan ik qua oefeningen erbij bedenken dat ik nog op een andere manier train.

En als je fysio nu voorzichtig is, dan wees dat zelf ook nog even.
Geef het tijd, probeer de juiste balans tussen rust en beweging te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 18:01 



 
Profiel   

(ik had een reactie getypt, maar die is verdwenen, excuus als er een dubbel verhaal komt te staan)

Wat heftig Hagelslag, je hebt een lang weg achter de rug..
Heb je de beelden trouwens opgevraagd? Ik heb de röntgenfoto`s en mri beelden nog niet gezien, ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik volg inderdaad de adviezen van de fysio op, ik besef me dat ik voorzichtig moet zijn en dat ik niet te snel moet willen gaan. Misschien de wandeling ook maar wat inkorten, omdat ik steeds zo moe ben.

Trouwens, aan de rest: hadden jullie ook zo`n last van moeheid tijdens het herstel? Ik ben ontzettend moe, ondanks dat ik een stuk meer slaap dan voor dit alles. De moeheid lijkt zelfs erger te worden, ik heb soms bijna het idee dat ik overdag moet slapen om de dag door te komen. Ik kan niet zomaar elk moment gaan liggen vanwege m`n kinderen, maar van de andere kant heb ik geluk met de hulp ik van m`n gezin krijg. Zelfs de jongste van 4 kan ineens heel goed opruimen nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 19:20 



 
Profiel   

In Duitsland krijg je na de mri de cdrom mee met de beelden.

En moe was ik sws, ik moest zo extreem hard werken om weer fit te worden.
Het was echt dagelijks vechten om weer in beweging te komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 19:27 



 
Profiel   

Ik kan nergens in mijn dossier foto’s van de hernia vinden. Wel het verslag.

Gewoon de tijd nemen met het herstellen.
Ik ben midden oktober geopereerd en heb nu alleen last van m’n bil en bij paardrijden van mijn lies.
Als ik alles heb gedaan ( werk, paard , jong gelopen en eten koken) ben ik ook nog erg moe.
Fysio wil nog met de orthopeed contact hebben omdat mijn heup niet echt soepel is. Daar zit slijtage in ( in 2021 op foto geweest)

Wel rustig aan bij de fysio doen hoor, ik heb er een slijmbeurs ontsteking in de heup mee opgelopen omdat ik te snel te veel wou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 20:06 



 
Profiel   

Ik ben woonachtig in Duitsland. Hier krijg je de mri foto's zo mee op de cdrom.

En oktober geopereerd, dan doe jij ook nog maar rustig aan!
Dat zijn slechts 4 maanden.
Mijn "kracht" kwam pas na 8 maanden na de operatie terug.
Toen kon ik echt zonder mijn pauzes/af en toe liggen tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 20:12 



 
Profiel   

Briiet schreef
Ik kan nergens in mijn dossier foto’s van de hernia vinden. Wel het verslag.

Gewoon de tijd nemen met het herstellen.
Ik ben midden oktober geopereerd en heb nu alleen last van m’n bil en bij paardrijden van mijn lies.
Als ik alles heb gedaan ( werk, paard , jong gelopen en eten koken) ben ik ook nog erg moe.
Fysio wil nog met de orthopeed contact hebben omdat mijn heup niet echt soepel is. Daar zit slijtage in ( in 2021 op foto geweest)

Wel rustig aan bij de fysio doen hoor, ik heb er een slijmbeurs ontsteking in de heup mee opgelopen omdat ik te snel te veel wou doen.


Wanneer ben je weer begonnen met paardrijden?
Veel sterkte nog met je verdere herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 21:32 



 
Profiel   

hagelslag schreef
Ik ben woonachtig in Duitsland. Hier krijg je de mri foto's zo mee op de cdrom.

En oktober geopereerd, dan doe jij ook nog maar rustig aan!
Dat zijn slechts 4 maanden.
Mijn "kracht" kwam pas na 8 maanden na de operatie terug.
Toen kon ik echt zonder mijn pauzes/af en toe liggen tussendoor


Wat handig dat ze in Duitsland de beelden meegeven op cdrom, ik denk dat de meesten de beelden graag willen zien. Ik ga er vanuit dat je ze in NL ook zou moeten kunnen krijgen, ga ik toch eens navragen :)* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 21:36 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu steefje ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 07:26 



 
Profiel   

Briiet schreef
Hoe gaat het nu steefje ?


Lief dat je dat vraagt!
Het gaat redelijk. De zenuwblokkade doet z`n werk en de pijn is goed te doen. Het gevoel in m`n rechterbeen is nog niet helemaal terug, het blijft een beetje "hangen" op wat het nu is (rechterdeel van onderbeen en bovenkant van m`n voet een dof gevoel, alsof ik een verdoving heb gekregen). Fietsen op de hometrainer gaat goed, lopen minder. Ik moet heel erg opletten dat ik mijn rechtervoet goed neer zet, ik zwik snel om en ik ben nog snel moe. Mijn onderlijf voelt instabiel, alsof ik op losse schroeven sta.
Verder heb ik vorige week te horen gekregen dat de uitslag van het bloedonderzoek naar HLA-B27 positief is. Dit was aangevraagd ivm mogelijk Bechterew. Nu ben ik in afwachting van een afspraak bij de reumatoloog, maar dit is pas 8 mei. Ondertussen rustig de beweging opbouwen onder begeleiding van de fysio.

Ik heb trouwens de beelden van de mri en de röntgenfoto`s, maar als ik ze in dit topic wil zetten, zijn ze heel klein. Ik moet ff uitvissen hoe ik ze kan plaatsen en dat ze in normaal formaat zichtbaar zijn :=

Hoe gaat het met jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 17:47 



 
Profiel   

Hou je in de gaten dat dit in mijn oren ook richting een klap voet klinkt... en toch wel alarm bellen laat rinkelen...

Mijn man heeft ook meerdere blokkades. En spuiten gehad maar de voet scheef gaan zetten was al not doen ( draaide weg na buiten..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 22:26 



 
Profiel   

Gelukkig dat de pijn nu beter te doen is. Maar wel opletten, dat been klinkt nog niet zo goed.

De fysio heeft contact gehad met de orthopeed en daar moest ik woensdag heen.
Mijn linker heup verdiend geen schoonheidsprijs vertelde ze me. Zag er niet meer mooi rond uit. Had wat haken.
Moet nu onder de ct scan met vloeistof. Nog even afwachten wanneer die is.
Baal dat m’n lies zo’n pijn doet bij het paard rijden.
Heb gister mijn zadelmaker een berichtje gedaan of er misschien wat kleinere wrongen op konden in verband met mijn heup.
Hoop dat dat kan. Zit nu ook geen grote op maar misschien als die nog kleiner word dat de pijn minder word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:47 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Hou je in de gaten dat dit in mijn oren ook richting een klap voet klinkt... en toch wel alarm bellen laat rinkelen...

Mijn man heeft ook meerdere blokkades. En spuiten gehad maar de voet scheef gaan zetten was al not doen ( draaide weg na buiten..)


Wanneer weet je of het een klapvoet is of niet? En kan dat ook "deels" zijn of is het wel/niet een klapvoet?
Afgelopen maandag had ik controle bij de neuroloog, maar hij heeft niks gezegd hierover toen ik een stukje moest lopen. Het was wel vrij vluchtig allemaal, dus ik weet niet of hij het over het hoofd gezien kan hebben ofzo :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 11:46 



 
Profiel   

Briiet schreef
Gelukkig dat de pijn nu beter te doen is. Maar wel opletten, dat been klinkt nog niet zo goed.

De fysio heeft contact gehad met de orthopeed en daar moest ik woensdag heen.
Mijn linker heup verdiend geen schoonheidsprijs vertelde ze me. Zag er niet meer mooi rond uit. Had wat haken.
Moet nu onder de ct scan met vloeistof. Nog even afwachten wanneer die is.
Baal dat m’n lies zo’n pijn doet bij het paard rijden.
Heb gister mijn zadelmaker een berichtje gedaan of er misschien wat kleinere wrongen op konden in verband met mijn heup.
Hoop dat dat kan. Zit nu ook geen grote op maar misschien als die nog kleiner word dat de pijn minder word.


Wat vervelend die pijn in je lies :\ Heb je er alleen met paardrijden last van of ook tijdens andere dingen? Hopelijk kun je snel terecht voor die ct-scan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 11:50 



 
Profiel   

Eindelijk gelukt om de afbeeldingen te uploaden:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 12:09 



 
Profiel   

Er lijken er wel 2 te zitten? Of zit ik dan mis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 13:06 



 
Profiel   

Lous schreef
Er lijken er wel 2 te zitten? Of zit ik dan mis?


Dat idee had ik ook, maar de neuroloog vergelijkte het met een zachte band die uitpuilde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen