Schouderbrace?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:44

tja ik heb geen last van mijn schouder maar wel van mijn pols , dus ik ben wel erg benieuwd over het hoe en wat van een brace...

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:35

een polsbrace kun je zelfs bij de kruidvad kopen. ik zou het alleen niet te snel doen. ga gewoon even langs een fysiotherapeut!

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:38

of jij het niet gebruikt , of dat je het wel gebruikt maar met brace, word het niet mindergoed of beter van.

enkel wel , houd het beperkt Knipoog!

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:58

nou die dingen van het kruidvat zijn wel even iets heeeeel anders hoor......., ik wil graag een sport brace omdat ik spier atrofie en dystrofie heb.
en beter worden doet mijn pols helaas niet meer.
fysio heb ik al 3 jr lang gehad.
zelfs revalidatie therapie half jr lang 3 keer in de week naar het ziekenhuis.
ik heb nu 2 gips spalken maar die werken niet voor het paard rijden dus vandaar dat ik een echte sport brace wil op maat gemaakt en speciaal voor het rijden omdat ik mijn teugels anders niet goed vast kan houden.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:00

ik heb ook o.a. dystrofie. maar een brace heb ik aan t begin ook gehad voor mijn pols. nu inmiddels al wat groter materiaal, maar zo`n standaard brace van de fysio (ik kon hem via de fysio kopen iig) helpt wel hoor.

btw, atrofie is toch een onderdeel van dystrofie;)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:45

StableEnable : Ik heb daar in principe wel interesse in Ja

Hoe zit dattrouwens bij de mensen die al een brace hebben, werd dat vergoed door de verzekering of dat niet?
Ik ben vandaag bij de fysio geweest die heeft mijn maat opgenomen en verder moest ik voor mezelf even denken of dat ik het bij hun wilde aanschaffen of niet.
Edit: http://www.despil-active.nl/media/Omotrain.jpg
Deze raadde mijn fysio mij aan

winnitou

Berichten: 813
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Zaandam

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:41

Marchador schreef:
StableEnable : Ik heb daar in principe wel interesse in Ja

Hoe zit dattrouwens bij de mensen die al een brace hebben, werd dat vergoed door de verzekering of dat niet?
Ik ben vandaag bij de fysio geweest die heeft mijn maat opgenomen en verder moest ik voor mezelf even denken of dat ik het bij hun wilde aanschaffen of niet.
Edit: http://www.despil-active.nl/media/Omotrain.jpg
Deze raadde mijn fysio mij aan

Je kunt het beste je verzekering bellen/mailen en navragen, iedere verzekering is weer anders.
Heb die van mij via mijn verzekering (deels) vergoed gekregen (schouder en knie) maar dan heb ik het wel over ca. 10 jaar geleden

Angeltjuhhhh

Berichten: 231
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Riel

Re: Schouderbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:50

Sorry voor mijn late reactie mijn internet was sinds maandag middag uitgevallen Huilen Jeetje veel mensen die ook problemen hiermee hebben zeg. Ik ben maandag middag bij de huisarts geweest moet nu via de revalidatie kliniek meer info krijgen over inderdaad ook de speciaal aangemeten braces. Heb hem er eindelijk van kunnen overtuigen dat ik niet zonder rijden kan. Hij zei nu dat als ik hem dan alleen daarvoor gebruik inderdaad niet zo heel erg is. Mijn spier is zowiezo toch al kapot Boos!. Mja heb dus verder nog geen merken of prijzen wacht nog op de brief wanneer ik kan komen.....Ennu ik zou inderdaad ook wel gegevens willen over die arts in arnhem als ze me dan van de revalidatie kliniek niet kunnen of willen helpen ga ik het zeker daar proberen! Ik denk op zich dat ik niet zoveel problemen zou hebben met het rijden met een brace ik rijd echt alleen puur voor mijn plezier dat scheelt natuurlijk ook een hoop. Maar mis het echt zo erg niet meer normaal Boos! Heb mijn paard al 11 jaar 2 x gevallen 1 x keer ruggewervel gebroken en nu dit gedoe met mijn arm doe het wel gelijk 2 keer goed Boos!
X Evelien