Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Waar aangepaste zadels of advies?

 
Profiel   

@Rivano daar was ik ook bang voor. Maar in tegendeel. Het helpt mij meer om in balans te blijven.
Happy horse uit Loenen ( Helen van Dijk) verkoopt ze.
De combi van gelzadel en close contact heeft mij echt geholpen.
Ik weet van Helen dat enkele para ruiters dit zadel ook gebruiken. Dit heeft mij toen doen besluiten het zadel eens te proberen. Ik heb Baloun G3, extra diepe zit. omdat mijn paard rondgeribt is past bij hem het G model. Gewoon een zwart zadel met een wit biesje erop. Geen poespas. Maar hij rijd zo fijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 15:30 



 
Profiel   

Ik heb ook even naar die Balou-zadels gekeken, maar ik heb het idee dat het kussenkanaal erg smal is. Misschien verkijkt het op de foto's op de site hoor, maar ik vind dat niet fijn bij zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 21:46 



 
Profiel   

Ik kwam in mijn zoektocht deze beugels tegen: https://horseridersclassics.nl/nl/magnetische-stijgbeugels/ontyte-magnetische-beugels

Dat vind ik ook een mooie aanpassing

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 06:53 



 
Profiel   

Bij een classificatiekeuring hebben ze sowieso tips over diverse hulpmiddelen. Wat je ook zou kunnen doen, is contact opnemen met een manege voor aangepast paardrijden en daar je verhaal voorleggen. Misschien kan je daar wat dingen testen. Bij ons op de manege hebben ze bijv een klittenband zadel, waarbij je met blokken die je op het zadel plakt, een ruiter op alle manieren kunt ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 07:05 



 
Profiel   

ievie schreef
Bij ons op de manege hebben ze bijv een klittenband zadel, waarbij je met blokken die je op het zadel plakt, een ruiter op alle manieren kunt ondersteunen.


Dat zal meteen een zadel zijn voor de meervoudig/zwaardere handicap. Die heb ik ook gezien, en zijn ideaal daarvoor.
Denk dat ze hier (incl mezelf) voornamelijk op zoek zijn naar iets wat iemand die kan stappen/draven/galopperen, maar extra hulp nodig heeft. Iets wat nog een beetje als dressuurzadel door kan gaan zeg maar.


weslyjune schreef


Heb je verschillende soorten in, had je ook met een soort click systeem, en met een ribbel system, maar in beide gevallen moest je dan de bijpassende laarzen erbij kopen. Bij sommige inderdaad met magneet.

Waar ik zelf veel aan had, en veeeele malen goedkoper is, zijn deze:
https://www.agradi.nl/hkm-stijgbeugels- ... -zwart.htm

Dan kun je je hele voet erin zetten, en geeft steun aan de helft van de voet (tenzij je lange voeten hebt) en wiebel je niet op alleen de bal van je voet. Maar met maat 38, was een groot deel ondersteund. Dat gaf stabiliteit. Rijdt echt lekker. Ik verloor mijn beugel ook veel minder vaak, want je voet kan niet door de beugel schieten dus hoef je daar niet speciaal op te letten of steeds te corrigeren, want bij dat corrigeren verloor ik mijn beugel juist. En last but not least, is natuurlijk sowieso veel veiliger. Maar had niet verwacht dat het ook meer stabiliteit zou geven met lichtrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 14:18 



 
Profiel   

De ontyte beugels zijn heel fijn echt een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 19:16 



 

weslyjune schreef
Dit is een oud topic, maar hij kwam op via google en ik zoek (ongeveer?) dezelfde informatie.

Ik zoek voor een ruiter met een lichte handicap een aangepast zadel. Zijn er ondertussen mensen/bedrijven die met je mee kunnen denken over welke aanpassingen passen bij iemands handicap? Bijvoorbeeld wel of juist geen elastieken om iemand in het zadel te houden.

Heb niet het hele topic gelezen en weet dus niet of hij al genoemd is, maar Eric Daaleman uit Empe kan je hierbij helpen.
https://www.daaleman.nl/Specialezadels/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-20 19:32 



 
Profiel   

-.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-20 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen