paardrijden met autisme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verdad

Berichten: 31
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:14

love_shyboy schreef:
Hallo stefan, ik heb zelf ook PDD-nos, en heb mn eigen pony, eentje die heel erg(goed) reageert op mensen met autisme etc.

Ik weet niet waar je ergens vandaan komt, maar mijn pony staan in Chaam (NB), en als je niet te zwaar/lang bent zou je af en toe wel bij mij mogen rijden? Ook zou k je dan wel les/begeleiding willen geven, ik ben niet gediplomeerd oid, maar heb een paar jaar geholpen/les gegeven bij een gehandicapten stichting, voornamelijk mensen met autisme etc, en heb het zelf ook, dus ik weet hoe ik dingen moet uitleggen etc en waar rekening mee te houden.



Wat lief van jou <3

merryme
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-09-12

Re: paardrijden met autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:20

IK heb ook een nichtje dat paardrijdt met een vorm van autisme

jorislover1
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:26

hoi
opzich zou je op elke manege kunnen vragen of ze aangepaste lessen hebben
de meeste manges hebben dat niet
maar als een manege datwelheeft kan dat een hele grote belangrijke aanvullingkunnen zijn

groetjes jorislover1 /3

stefan1991

Berichten: 505
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:05

joyce83 schreef:
Er is eventueel ook in Echt een manege waarvan een van de instructeurs speciale opleidingen heeft gedaan voor les te geven aan mensen met autisme (tenminste zo heb ik het begrepen). Neefje met autisme lest daar ook.
http://www.manegeopdeberg.nl/modb/


heel erg bedankt voor je reactie.
ik ben hier momenteel aan het informeren wat mogelijk is.


mocht ik niks vinden waar ik kan gaan lessen op een plek wat geschikt voor mij is dan ga ik opzoek naar iemand met paarden waar ik af en toe heen mag ofzo zodat ik er in elk geval mee bezig ben want dat lijkt me ook heel erg leuk.

stefan1991

Berichten: 505
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:49

GeekGirl schreef:
Ben je al bezig met rijden nu Stefan? Ik heb zelf ook een ASS en ik was benieuwd naar jouw ervaringen met paardrijden.

Ik ben zelf begonnen op een reguliere manege, er was daar een lesgeefster die specifiek privélessen gaf aan mensen met een beperking. Na een tijdje vonden ze echter dat ik best in staat moest zijn om in de gewone lessen te rijden. Bij de ene lesgever ging dit vrij goed, maar toen moest ik naar een hogere groep en bij die andere lesgever lukte het helemaal niet. Toen ben ik begonnen met privélessen bij een mevrouw die aan equicoaching en equitherapie doet, en dat ging supergoed.

Inmiddels heb ik zelf een paardje en volg ik ook terug gewone lessen met hem. Ook op de pensionstalling merk ik dat ik geleerd heb om beter met anderen te communiceren, in het begin ging dat enkel over paarden-zaken maar geleidelijk ben ik meer en meer beginnen praten met de mensen op stal... Ook op school merk ik dat de communicatie iets verbeterd is.

Als ik stress heb kan ik ook altijd op de paarden terugvallen, ik kan er echt tot rust komen en ik krijg niet steeds het gevoel dat ik 'minder' ben omdat ik anders ben dan de anderen...

Ik hoop dat paardrijden voor jou een even waardevolle ervaring wordt als voor mij! Veel succes, en geef af en toe even een update hoe het verloopt :)


helaas heb ik nog niet op een paard gezeten al zou ik het heel erg graag willen doen een keertje