Ergotherapie in de hippotherapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Ergotherapie in de hippotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 18:02

Na een uur zoeken op het net, heb ik toch besloten om hier ook eens rond te vragen.

Sinds dit jaar doe ik dus een opleiding ergotherapie, welke ik wil laten volgen met een opleiding hippotherapie.
En nu dus mijn vragen:
- Heeft hier iemand ervaring mee? (dus ervaring met ergo in de hippo/equitherapie)
- Kent iemand een ergotherapeut die ook hippotherapie doet?
- Weet iemand plaatsen (in Belgiƫ limburg of daarbij in de buurt) waar men hippotherapie doet, zodat ik die eventueel kan bellen (over eventuele stage, indien ze werken met ergotherapeuten)..

Ik heb al een uur gezocht en de enige instellingen die ik kan vinden zijn in Gent of Oostende ed, wat dus niet bepaald bij de deur is..

Ik zou het echt super vinden als ik dit jaar stage kan doen bij paarden, aangezien dit het enige jaar is dat je nog zelf mag kiezien.
En andere info is natuurlijk ook welkom (bv ervaringen), want ik vind het echt intressant om er zoveel mogelijk over te weten!

Alvast bedankt!

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Re: Ergotherapie in de hippotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:30

Zijn er geen ergotherapeuten op bokt?
Ik dacht toch dat ik dat al eerder had gelezen...

Zijn er anders misschien mensen met ervaring over hippotherapie?
Ik heb er al veel over gelezen en veel site's praten over 'therapeutisch' rijden maar volgens mij is dit iets anders.. Ik ben namelijk van mening dat ergotherapie ook de verzorging, aanraking en vertrouwensband kan betekenen..

famkewiske
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:50

Hay,

Ik ben bezig met afstuderen voor de opleiding ergotherapie. Mijn afstudeerproject gaat over ergotherapie en therapeutisch paardrijden. Ik ben net als jij op zoek naar ergotherapeuten die verder zijn gegaan in de hippotherapie en/of het therapeutisch paardrijden die ik zou mogen interviewen voor mijn scriptie. Weet jij waar ik die kan vinden.

Groetjes