Tips voor zwakke nek en rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieuwke10
Berichten: 42
Geregistreerd: 21-03-10

Tips voor zwakke nek en rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:51

Ik heb een neuromusculaire aandoening waardoor ik spierzwakte heb in mijn romp- en skeletspieren en erg weinig uithoudingsvermogen. Mijn spieren zijn niet verder trainbaar. Ik woon in een bergachtig gebied en ben in het gelukkige bezit van de liefste merrie van de wereld, waarmee ik wekelijks lekker erop uit trek. Dat gaat bovenverwachting goed, alleen heb ik het probleem dat ik na een half uurtje al last krijg van mijn nek en rug. Ik kan maar met moeite mijn hoofd ophoog houden en rechtop zitten is er al helemaal niet bij. Ik heb een fijn, goed steundend western zadel, ik denk niet dat ik daar nog veel zou kunnen verbeteren. Heeft iemand van jullie misschien een idee wat ik er nog aan zou kunnen doen?

ievie

Berichten: 2240
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:59

Hoi!
Misschien kan je eens met een fysiotherapeut of revalidatiearts in gesprek gaan om te kijken of zij adviezen voor je hebben? Wel fijn dat je regelmatig met je paardje er op uit kunt..
USucces!

sofietje0802

Berichten: 55
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: Pippi-land

Re: Tips voor zwakke nek en rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:17

Als er niks verbeterd kan worden, intens genieten van dat half uur. Misschien wat vaker erop uit (half uur). Knap dat je dat zo kan met je merrie!!

92Michelle

Berichten: 101
Geregistreerd: 25-07-11
Woonplaats: Enschede

Re: Tips voor zwakke nek en rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:05

Misschien iets van een brace voor je rug waarmee je wel gewoon kan rijden. Kan je altijd met de fysio overleggen lijkt mij.
Wel fijn dat je er op uit kunt met je paard!

nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Tips voor zwakke nek en rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:37

je hebt al wel speciale banden/gordels volgens mij die je als ondersteuning voor je rug kan gebruiken.
je kunt misschien ook denken aan bodyprotectors en nekbeschermers, die geven denk ik ook wel wat steun

xxx_manon_pp

Berichten: 185
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:16

ik gebruik zelf vaak een brace met rijden
het helpt mijn rug ondersteunen
misschien moet je dat een keer proberen