Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:40

Wat leuk dit topic! Ik ben ook sinds twee jaar weer aan de slag als vrijwilliger bij de Prins Willem Alexander Manege in Amsterdam zuid-oost. Doe het met veel plezier en liefde. Vind het prachtig om (we werken voornamelijk met de heel ernstig gehandicapte kids, die fysiek en geestelijk een beperking hebben) te zien hoe kids in de loop van de tijd toch steeds beter zelfstandig kunnen zitten en plezier beleven aan de paarden. Het merendeel van deze kids zullen waarschijnlijk nooit zelfstandig kunnen rijden, maar het is toch mooi om ze deze ervaring mee te geven en op deze manier met ze bezig te zijn!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:20

sabrina85 schreef:
Ik heb op de site van de manege foto's van hem gezien en hoewel alle fjorden op elkaar lijken kan je zijn koppie eruit halen! Knap en leuk is hij zeker! Hij heeft in zijn veulen tijd behoorlijk wat streken uitgehaald, heerlijk!!!


En nog is hij ondeugend haha, maar wel erg lief!!
Ga het liefst lekker zonder zadel met hem buitenritje maken. :D Pas geleden nog gedaan.

xVultures
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:51

Wat een leuk topic! zelf doe ik al 5 jaar vrijwilligers werk bij "Stichting 't Winnende Paard" in Denekamp.
't Winnende Paard is een stichting waar paardgereden kan worden door mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking.
Elke maandag wordt er van 18:00 tot 21:00 fanatiek gereden in Manege de Zonnebeek.
Alle paarden die bij ons elke week meelopen worden aangeboden door verschillende eigenaren uit de buurt.
het is altijd super gezellig! en er zitten ook zeker een paar talentjes tussen :D !
helaas zijn er laatst een aantal paarden weggegaan (overleden, volledig pensioen etc) en weer nieuwe bij gekomen waardoor de ruiters weer opnieuw een band moeten opbouwen met hun paard/pony. Voor een aantal ruiters was dat erg lastig :( . maar zo langzamerhand gaat dat de goede kant op :D .
Een van de nieuwe paarden is Jacco. Jacco heeft bij Mark Weusthof in de vierspan gelopen. Nu Jacco met pensioen is stelt Mark hem ter beschikking aan onze stichting! *\o/*
Ik vind het gaaf dat er zelfs vanuit de topsport aan ons gedacht wordt!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:53

xnatalie95 schreef:
Wat een leuk topic! zelf doe ik al 5 jaar vrijwilligers werk bij "Stichting 't Winnende Paard" in Denekamp.
't Winnende Paard is een stichting waar paardgereden kan worden door mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking.
Elke maandag wordt er van 18:00 tot 21:00 fanatiek gereden in Manege de Zonnebeek.
Alle paarden die bij ons elke week meelopen worden aangeboden door verschillende eigenaren uit de buurt.
het is altijd super gezellig! en er zitten ook zeker een paar talentjes tussen :D !
helaas zijn er laatst een aantal paarden weggegaan (overleden, volledig pensioen etc) en weer nieuwe bij gekomen waardoor de ruiters weer opnieuw een band moeten opbouwen met hun paard/pony. Voor een aantal ruiters was dat erg lastig :( . maar zo langzamerhand gaat dat de goede kant op :D .
Een van de nieuwe paarden is Jacco. Jacco heeft bij Mark Weusthof in de vierspan gelopen. Nu Jacco met pensioen is stelt Mark hem ter beschikking aan onze stichting! *\o/*
Ik vind het gaaf dat er zelfs vanuit de topsport aan ons gedacht wordt!



Goh, wat leuk zeg :D! Dan ben jij er misschien ook wel op de landdag in Enter dit jaar?
Hebben jullie dus helemaal geen paarden van jullie zelf?
Wat fijn dat er paarden beschikbaar worden gesteld

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:56

wij gaan dit jaar niet naar enter

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:57

Ik werk niet echt op een manege.. maar mijn verzorgpony is van een gehandicapte jongen. Samen met hem verzorg ik 3 dagen in de week zijn lieve pony en de andere paarden bij hem op stal. Mag ik me hier melden?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:57

lemanthia schreef:
wij gaan dit jaar niet naar enter



Ooh, wat jammer -O- .
Waarom niet? Het is best dichtbij voor jullie toch?

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:03

Super leuk topic! Super leuk om te lezen dat mensen hun tijd nuttig invullen en ik waardeer de vrijwilliger ook altijd ontzettend in mijn werk! Ik ga ook mee praten/lezen :D
Ik ben geen vrijwilliger op een manege met beperkten maar ik doe de opleiding ondernemer zorgbedrijf dierenhouderij, dus mag er straks wel een starten haha. Maar op mijn stages werk ik ook heel veel met paarden en beperkten, heb zelf ook les gegeven vorig jaar!

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:13

wij gaan dit jaar misschien wel naar Enter. eerst kijken of er genoeg animo voor is :j

Lomy
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:14

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen.
In het verleden heb ik wel eens paard gereden met school, maar erg veel ervaring met paarden heb ik niet.
Wel lijkt het me ontzetten leuk, dus morgenavond ga ik bij een manege die paardrijden met gehandicapten doet. Hopelijk mag ik dan vrijwilligster worden. Ik ben heel erg benieuwd :) .

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:20

Dat mag vast Lomy! Ervaring met paarden is wel handig maar bij ons niet absoluut noodzakelijk, in het begin word je dan gewoon geholpen en dan leer je het vanzelf. Alleen als je ook echt bang bent voor de paarden wordt het lastiger.
(En welkom trouwens! :) )

Lomy
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:21

Dank je Shadow, ik kom ook zo maar binnen vallen :9 .
Ik ben niet zo heel snel bang, dus hopelijk komt dat goed.

xVultures
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:03

Mjetterd schreef:
Goh, wat leuk zeg :D! Dan ben jij er misschien ook wel op de landdag in Enter dit jaar?
Hebben jullie dus helemaal geen paarden van jullie zelf?
Wat fijn dat er paarden beschikbaar worden gesteld


Ja, wij zijn er bij in Enter :D Vorig jaar ging het niet door, gelukkig dit jaar wel.
Ja, de paarden komen elke avond met de trailer naar de manege.. opzich geen probleem.
Ze zijn elke week van de partij. Alleen kan het dus gebeuren dat ze een keer weggaan enzovoort,
Maarja, dat kan ook op een manege met eigen pony's..
Van welke vereniging zijn jullie dan? :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:07

xnatalie95 schreef:
Mjetterd schreef:
Goh, wat leuk zeg :D! Dan ben jij er misschien ook wel op de landdag in Enter dit jaar?
Hebben jullie dus helemaal geen paarden van jullie zelf?
Wat fijn dat er paarden beschikbaar worden gesteld


Ja, wij zijn er bij in Enter :D Vorig jaar ging het niet door, gelukkig dit jaar wel.
Ja, de paarden komen elke avond met de trailer naar de manege.. opzich geen probleem.
Ze zijn elke week van de partij. Alleen kan het dus gebeuren dat ze een keer weggaan enzovoort,
Maarja, dat kan ook op een manege met eigen pony's..
Van welke vereniging zijn jullie dan? :D



Dus elke avond brengen de eigenaren de pony's naar jullie toe :D?

Bij ons komen en gaan er ook pony's, elke keer weer :).
Op dit moment hebben wij 12 eigen paarden/pony's en sinds vandaag 1 op proef.
Leuk dat jullie ook in Enter zijn dit jaar! Wij zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
Ik bij vrijwilliger en bestuurslid in ijsselmuiden.
Dit is onze website: http://www.spgij.nl
Daar staan onze pony's ook op, voor als iemand dat leuk vind.

xVultures
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:59

Mjetterd schreef:
Dus elke avond brengen de eigenaren de pony's naar jullie toe :D?

Bij ons komen en gaan er ook pony's, elke keer weer :).
Op dit moment hebben wij 12 eigen paarden/pony's en sinds vandaag 1 op proef.
Leuk dat jullie ook in Enter zijn dit jaar! Wij zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
Ik bij vrijwilliger en bestuurslid in ijsselmuiden.
Dit is onze website: http://www.spgij.nl
Daar staan onze pony's ook op, voor als iemand dat leuk vind.


Ja, lieve eigenaren hè?! :D
Oh die vereniging ken ik nog wel van voorgaande jaren!
Was de landdag ook niet een keer in ijsselmuiden?
In 2010 was het bij ons in Denekamp,
ontzettend leuke ervaring om zo'n landdag te organiseren met de vereniging!
Wij zijn inmiddels ook begonnen met de voorbereidingen.
Doen jullie ook weer mee aan het viertal?
Wat een leuk dit topic, zo kom je nog eens in contact met andere verenigingen :D

Edit: onze site is helaas niet up to date.. maar ik ben samen met een andere vrijwilliger vlak voor pasen een facebookpagina begonnen, feel free to like :D https://www.facebook.com/twinnendepaard momenteel staat er nog niet zoveel op omdat de les nu 2 weken niet doorgaat (meivakantie en vorige week 2e paasdag) maar we hopen dat we er binnenkort wat leuke foto's op kunnen zetten!

xVultures
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:04

Wat een ontzettende leuke site & manege trouwens! jullie vereniging is volgends mij wel wat groter dan de onze :P .

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:28

Klopt, wij hebben 2 jaar geleden de landdag georganiseerd :D.
Ik ga nu al zo ongeveer 8 jaar mee op landdagen, en ben volgens mij al 2 keer in Denekamp geweest.
Wij doen ook mee met het viertal ja. Volgens mij zelfs met ruiters van een van de groepen wanneer ik vrijwilliger ben, dus ik zal wel meelopen tijdens het viertal.

Wij hebben inderdaad een grote manege, we hebben 180 ruiters (gedeeltelijk paardrijders en gedeeltelijk huifbedrijders).
Ik heb de fb geliked. Wij hebben ook fb, voor wie dat leuk vind om te liken
https://www.facebook.com/SPGIJ?fref=ts

xVultures
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-03-12

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:12

@Mjetterd thanks voor het liken :D onze manege heeft ongeveer 20 ruiters, dat is wel een heel groot verschil haha. ik zal jullie pagina ook liken :D

littletash

Berichten: 79
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:37

Ik heb zelf ook een tijdje vrijwilligerswerk gedaan op manege De Hazelaar in Rotterdam. Ik vond het echt geweldig om te doen. Het is enorm dankbaar werk. Elke week was het weer genieten. Helaas raakte ik vorig jaar geblesseerd waardoor ik niet meer verder kon. Ik was namelijk ook verhuisd en de reistijd was te lang geworden waardoor ik besloot te stoppen.

OudProfiel

Berichten: 48
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:13

Wauw wat leuk! Wist niet eens dat zo iets bestond. Als ik ooit nog eens vrijwilligerswerk ga doen gaat dit het zeker worden!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:25

Ik zat er toevallig vandaag aan te denken dat me dit ontzettend leuk lijkt om te doen, maar weet niet goed hoe ik dat kan regelen. Hoe zijn jullie bij zo'n manege terecht gekomen? :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:41

xIrlijn schreef:
Ik zat er toevallig vandaag aan te denken dat me dit ontzettend leuk lijkt om te doen, maar weet niet goed hoe ik dat kan regelen. Hoe zijn jullie bij zo'n manege terecht gekomen? :)



Ik was 11 jaar, en ben daar binnen gelopen met de vraag of ik de paarden mocht poetsen :Y).
Gewoon een keer bellen of binnen lopen bij een manege in de buurt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:52

xIrlijn schreef:
Ik zat er toevallig vandaag aan te denken dat me dit ontzettend leuk lijkt om te doen, maar weet niet goed hoe ik dat kan regelen. Hoe zijn jullie bij zo'n manege terecht gekomen? :)


Gewoon binnenlopen ja, vaak zijn ze alleen maar blij dat je wilt komen helpen!
Toevallig reed ik op een manege die werkte met gehandicapte ruiters en de manege waar ik nu rij ook, dus voor mij was de stap naar vrijwilligerswerk was niet zo groot :)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:56

Gewoon binnenlopen of een mailtje sturen werkt meestal prima :) Ik kwam er toevallig toen ik een manege zocht om te gaan rijden nadat ik verhuisd was. Ik dacht 'dat lijkt me wel wat' en toen was het snel geregeld :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:08

Ik doe alleen in de zomer vrijwilligerswerk, telt dat ook? :P Is een weekje ponykamp voor gehandicapten en ik doe dan vooral de paarden verzorgen, er langs lopen et cetera maar de rest van de dag ook met de gehandicapten dingen doen. Ben vorig jaar voor het eerst geweest en wil dit jaar weer gaan. :)