Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wouter82

Berichten: 557
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:50

Dat is inderdaad een lekker rustig dagje.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 22:01

Ja :) Mjaah morgen zal weer een druk dagje worden!
Dan ben ik er weer vanaf 8 uur :P
Hoop dat het weer meezit, en het droog blijft. Vandaag was het weer echt perfect!

Wouter82

Berichten: 557
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:16

het zal ongetwijfeld wel weer een drukke dag zijn. maar goed, zolang er genoeg mensen zijn is dat niet erg.
ik hoop ook dat het weer meezit. de voorspellingen zijn vooralsnog positief.

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:19

Ik doe ook vrijwilligerswerk bij een stichting voor kinderen met adhd en het autisme spectrum stoornis.
Ik vind het heel leuk om te doen en het is ook erg gezellig bij ons. Ik geef les, loop naast een pony als we naar buiten gaan, help met uitmesten, poetsen en opzadelen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 19:16

Leuk! Das ook weer interessant! :) Weer anders dan bij deze manege waar ik nu vrijwilligerswerk doe. Daar heb je echt allerlei soorten beperkingen.
Zelf wil ik later ook met autistische kinderen gaan werken (therapie mbv paarden), dat vind ik toch een stuk fijner om mee te werken *D

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:04

Nou zijn iedere ochtend alle lessen afgelast :')
Tis ook veelste koud om te rijden voor die kinderen! :=
Gaan bij de andere gehandicapten maneges de lessen ook niet door?

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:49

Bij ons zijn de lessen gisteren ook afgezegd. Wij lessen in de avond, dus ook op een koud tijdstip haha. Het ging namelijk richting de -10. Dat is toch wel echt te koud, voor de gene die meeloopt, maar ook voor de ruiter.

Nickas

Berichten: 1176
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Heiloo

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:10

En ik ben zojuist ook afgebeld dat ik niet hoef te komen :P Het is toch een beetje glad op de weg met al die sneeuw en de vrijwilligers die de clienten brengen gaan ook de weg niet op...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:19

ik hoefde dinsdag vanwege de kou ook niet te komen, we rijden in een niet geisoleerde rijhal, dus het is daar altijd berekoud. en dat is geen goede combinatie met de ruiters, aangezien er een aantal last hebben van spierspasmes.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 18:37

Bij ons was er vandaag maar 1 les doorgegaan, derest is afgebeld.
Omdat het 's ochtends te koud was en rond 12 uur ging het sneeuwen en toen was het uiteindelijk niet meer te doen. Aangezien 90% van de ruiters via het opstap-perron moeten opstappen en die ook veel te glad was, en ook de weg naar de bak was veel te glad, ondanks het zout strooien en wegscheppen van de sneeuw.
De paarden gleden half uit.
Maargoed, vandaag was mijn laatste dagje vrijwilligerswerk, dus is niet echt een leuk einde _O- hahah
achjaah xD Ben wel blij dat ik het gedaan heb! :D

bokken123

Berichten: 468
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:41

ik doe ook vrijwilligers werk met de gehandicapten.
De paarden bij ons zijn allemaal van mensen die hun paard beschikbaar stellen.
Ik stel zelf ook mijn a pony beschikbaar. Ik loop elke maandag van 18.15 tot 20.15 mee. :)
We hebben ongeveer 20 ruiters en zijn een heel hecht clubje bij elkaar. Er is elke maandag wel een gezellig sfeertje!
Af en toe gaan we ook iets anders doen bijv. dagje uit, spelletjesmiddag te paard of met de huifkar weg.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:08

Ik rij zelf op een manege voor AP. Heb gelukkig gister gewoon kunnen rijden, maar brr! Koud!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:59

Rijd je daar als ruiter? :)

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:22

ja :) (heb dus een beperking..)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:09

Ik ben al 10,5 jaar vrijwilliger op een manege voor gehandicapten.
Super leuk als je er al zo lang rond loopt, ik ken bijna iedereen, help mee met organisatie van grote evenementen etc.
Ben er op dinsdag avond altijd, dan hebben we 3 lessen met kinderen en jongeren.
Woensdag avond is er geen les, maar dan zet ik ons veulen altijd los.
Vrijdag avond is er ook geen les, maar dan zet ik weer het veulen los.
Zaterdag ben ik er de hele dag, dan is er ook geen les en is de manege gesloten. Ik heb zelf een sleutel van de manege. Op zaterdag mesten we de paarden/pony's en geven we ze een dag vrij in het weiland of in de bak.
Zondag ben ik er weer, dan zet ik weer het veulen los.

Soms is het net mijn 2de huis :P.
We verhuren de manege ook wel eens, dat zijn dan mooi extra inkomsten. Dan verzorg ik de catering, of dan mogen de kinderen die er zijn een rondje op de paarden rijden.

We hebben 12 paarden/pony's en een veulen. Naast de gewone paardrijlessen hebben we ook huifbed rijden.

marijedublin

Berichten: 358
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:21

ik help nu al 3/4 (?) jaar op een manege voor gehandicapten, in Zwolle! (:
en vind het echt heel leuk om te doen. elke zaterdag van 9 tot 1!
ik ben nu 15, en we hebben echt een hele leuke groep vrijwilligers van allemaal leeftijd van 13-18 en nog paar wat ouder.
laatst hebben we ook een onderscheiding van de burgemeester gekregen! erg leuk! hier de advertentie ! ; http://www.weblogzwolle.nl/content/view/26631/55/

de manege is in septemeber2011 ook nog voor een deel in de brand gestoken. (de kantine) heel erg natuurlijk, maar nu is de kantine al weer bijna klaar! ;D

ik loop ook altijd naast een vast jongetje, met autisme! en het is leuk om te zien dat hij elke week weer blij is als ik er ben! :)

Cupcake112
Berichten: 42
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:24

Ik doe ook vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten!
Erg leuk om te doen!
Vooral door de mensen zelf en het team waarmee we werken. Jammer genoeg alleen op de woensdagavond wegens tijdgebrek.

Hoop dat meer mensen dit werk gaan aangezien we op sommige dagen het maar net rond krijgen qua hulp..

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:42

Leuk! :)
Ben net weer bij die manege langsgeweest, moest nog ff formuliertje in laten vullen xD
(krijg studiepunten voor school, voor het vrijwilligerswerk) Kon k meteen zegmaar bedanken voor die drie weken :P K hoop dat k later nog eens terug kan gaan :) Zij hoopten wel dat k nog eens langs kwam :D

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:51

Leuk zeg al die vrijwilligers! Ga vooral zo door allemaal!
Ik ben al 7 jaar vrijwilliger bij stichting dupla, is huifbed paardrijden voor meervoudig gehandicapte mensen.erg gaaf om te doen.
Ik rijd zelf rond met het huifbed ik begeleid via mn werk(heb van mn hobby mn werk kunnen maken :D) de deelnemers.ook zit ik sinds 3 jaar in het bestuur van de stichting ik ben daar secretaris en doe wat bijkomende werkzaamheden.(zorgen voor paarden/tuig/etc.).
Erg leuk werk om te doen met een hele leuke groep mensen!

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:27

Ik ben ook vrijwilliger. Alleen dan op de manege waar ik zelf ook les heb. Wij hebben op woensdag avond 1 speciale les. Bij ons in de les zijn het vooral jongeren en kinderen. Er is geen tillift ofzo, dus we hebben geen mensen met hele ernstige dingen.. Ik doe het nog niet zo super lang, maar vind het wel echt super leuk. Is trouwens van stichting De Brug. ;)

jultje12345

Berichten: 18
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:05

Ik ben in contact gekomen met zorgmanege's toen ik een stage moest lopen op de middelbare school.
Ik heb toen mijn stage gelopen bij de zorgmanege in Steenwijk, daar ben ik uiteindelijk blijven hangen. Ik heb dat een jaar lang gedaan, totdat het i.v.m mijn vervolgopleiding niet meer mogelijk was, jammer genoeg.
Nou loop ik 5 maanden stage bij PGM in Meppel, waar ik het heel erg naar mijn zin heb.
Mijn werkzaamheden bij de paarden:
- Paarden in de wei zetten en weer op stal
- Paarden poetsen en klaarzetten
- Gangpaden netjes en schoon houden
- Meelopen met de lessen, naast het paard of naast de ruiter
- Helpen met het huifbedrijden
- Paarden rijden(de nieuwe paarden leren voor het opstapparron te staan, te blijven draven tijdens doorzitten etc.)
- Paarden voeren

lovehorses4

Berichten: 251
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:52

Ik doe nu 5 jaar vrijwilligerswerk bij aangepaste manege in Rotterdam. Als vrijwilliger help je mee met het verzorgen de paaden en stallen (voeren, naar paddock brengen, stal schoonmaken, opzadelen). Ook loop ik mee in de lessen met kinderen of volwassenen met een lichamelijke, zintuigelijke of geestelijke beperking. Het is geweldig om te doen!

isaenjelte
Berichten: 63
Geregistreerd: 29-04-12
Woonplaats: Ergens in Teteringen/Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:33

Hoi! Bij ons op de pensionstalling, doet jet van dam met haar drie fjorden Doris, marco en edgar, lessen voor kinderen met een beperking of handicap! Echt heel erg leuk om te zien :j

Kirov
Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:23

Mijn vader doet al bijna 40 jaar vrijwilligerswerk. Op deze manier ben ik er als klein kind al ingerold. Wij zijn actief voor het sasv (stichting aangepaste sport en vrijetijdsbesteding www.sasv.nl). Deze stichting heeft meerdere afdelingen; voetbal, handbal, zwemmen. Ze draaien volledig op vrijwilligers en komen voornamelijk rond van subsidie en schenkingen.
Mijn vader is coördinator van de afdeling paardrijden. De paardrijlessen bij ons zijn op dinsdagavond; het zijn 3 lessen van 3 kwartier. De deelnemers zitten allemaal op een paard. Sommigen rijden zelfstandig, sommigen hebben alleen een begeleider bij het paard nodig en sommigen hebben een begeleider bij het paard en bij zichzelf nodig (vasthouden). Bij ons is het wel wat actiever dan rondjes wandelen. We draven veel (ong. 4-8 rondjes per keer) en in de tweede les wordt er ook door iedereen gegalopeerd. En ja, dat betekent meerennen voor de begeleiding, want het paard moet dan vastgehouden worden (we galoperen ong. 2-4 rondjes). Geloof mij; mn conditie is prima in orde!
Als begeleiding hebben we het erg gezellig met elkaar en met de deelnemers. Ook de ouders van de deelnemers zijn altijd erg gezellig en behulpzaam. Als dank voor onze vrijwillige inzet organiseren en sponsoren zij aan het begin van het seizoen een bbq.
In mei spelen we met de begeleiding altijd een handbalwedstrijd tegen het paralympicteam van onze stichting, zodat ze met wat meer tegenstand kunnen trainen (hier in de omgeving winnen ze namelijk alles).
Ook is het voor scholieren mogelijk om binnen de stichting hun maatschappelijke stage te doen. Hieraan hebben we zelfs een aantal vrijwilligers overgehouden. Zelf ben ik leerkracht van groep 8 en als ik van die heerlijke paardenmeiden in mn groep heb, komen die vaak ook mee.

Oke, zie dat het al weer een heel verhaal is geworden, maar ik vind het erg leuk om te doen en heb het altijd erg gezellig op de dinsdagavond.

Lieia
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:19

Hoi,

ik heb me speciaal aangemeld omdat ik ook vrijwilligerswerk ga doen bij een AP manege bij mij aan de overkant! Ze hebben geloof ik 20 paarden/pony's en mensen met verschillende beperkingen, waarvan sommigen wel zelfstandig kunnen rijden en ook hoorde ik dat er wel eens een kindje was die 2 begeleiders had, en dan nog 1 voor het paard!
Als ik het zo lees is het wel lichamelijk hard werken, maar dat vind ik eigenlijk ook wel fijn :). Ben benieuwd hoe ik het geestelijk trek...