Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

 
Profiel   

Mooi werk hè. Ik heb afgelopen jaar stage gelopen op een zorgboerderij, geweldig om te doen, baal er van dat je niet 2 keer dezelfde stage mag doen haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-18 18:25 



 
Profiel   

Ik doe vrijwilligerswerk bij een manege voor mensen met een beperking en ik werk bij een zorgboerderij.
Het mooiste werk wat er is. Ik vind het zo dankbaar werk! Leuk om al jullie ervaringen hier te lezen.
Het laat je toch weer even inzien wat je eigenlijk doet voor anderen, en dat maakt mij blij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 17:15 



 
Profiel   

Even een flinke schop omhoog (volgens mij is er nog geen recent topic). Wie doet momenteel vrijwilligers werk op een gehandicapten manege? Ik denk erover om mij aan te melden. Vroeger als student mee geweest met Elisabeth ruiterkampen, heel leuk. Heb zelf baan met veel kantoorwerk. Nu kinderen ouder zijn en reistijd is weggevallen ( en dat blijft zo), eindelijk tijd over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 12:50 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Even een flinke schop omhoog (volgens mij is er nog geen recent topic). Wie doet momenteel vrijwilligers werk op een gehandicapten manege? Ik denk erover om mij aan te melden. Vroeger als student mee geweest met Elisabeth ruiterkampen, heel leuk. Heb zelf baan met veel kantoorwerk. Nu kinderen ouder zijn en reistijd is weggevallen ( en dat blijft zo), eindelijk tijd over.



Super leuk en goed als je dat wil gaan doen! Ik ken meerdere stichtingen en ik weet dat het hebben van voldoende vrijwilligers een uitdaging is en blijft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 12:56 



 
Profiel   

Heb jij het zelf ook gedaan?
Ik kan hier in Brabant kiezen uit verschillende maneges, van een die het erbij doet, tot een waar het op internet lijkt op alleen voor gehandicapten met ook huifbed rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:03 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Heb jij het zelf ook gedaan?
Ik kan hier in Brabant kiezen uit verschillende maneges, van een die het erbij doet, tot een waar het op internet lijkt op alleen voor gehandicapten met ook huifbed rijden.


Ik ben 19 jaar vrijwilliger bij een manege ja :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:04 



 
Profiel   

Ik ben 15 jaar vrijwilligster op een Manege voor mensen met een handicap.
Vrijwilligers komen en gaan, en vaak komen we handjes te kort. Jammer is dat. Het is heel dankbaar werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:28 



 
Profiel   

Ik doe het inmiddels iets van 2 jaar, maar de laatste keer dat we iets hebben kunnen ondernemen aan rijlessen was dit jaar in maart. Het ligt hier geheel stil vanwege corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:40 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Ik doe het inmiddels iets van 2 jaar, maar de laatste keer dat we iets hebben kunnen ondernemen aan rijlessen was dit jaar in maart. Het ligt hier geheel stil vanwege corona.


Ach, dat is ook sneu. Is dat omdat je niet de 1,5 meter afstand kan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:44 



 
Profiel   

Paardenfan25 schreef
Telpeva schreef
Ik doe het inmiddels iets van 2 jaar, maar de laatste keer dat we iets hebben kunnen ondernemen aan rijlessen was dit jaar in maart. Het ligt hier geheel stil vanwege corona.


Ach, dat is ook sneu. Is dat omdat je niet de 1,5 meter afstand kan houden?

Ja onder andere, wij hebben bijvoorbeeld meerdere deelnemers welke niet zonder hulp kunnen, waar je ook lichamelijk moet ondersteunen. Een deel van de deelnemers woont ook begeleid, die konden een paar maanden niet komen rijden omdat die instelling de deuren had gesloten (net zoals verzorgingshuizen en bejaardenhuizen welke toen dicht gingen). Voor ons vielen er zo veel deelnemers af dat het geen zin meer had om de lessen nog door te laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 13:56 



 
Profiel   

Ik nog steeds, deels. Ik vind het wel lastig, ik was een beetje vliegende keep bij een paar leswisselingen, maar vond het wel wat druk de laatste tijd, en heb mijn plekje nog niet helemaal gevonden. Omdat het ook de bedoeling niet is om lang te blijven ben ik nu een paar keer na mijn eigen les weer weggegaan.

Vanaf maandag worden er wel meer mondkapjes gedragen.

Telpeva: wat sneu, voor zoveel ruiters is het vaak zo belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:06 



 
Profiel   

Hier ook een tijd gedaan en wil het wel weer gaan oppakken als ze weer starten. Ook hier veel lichamelijke ondersteuning nodig bij opstappen/rijden/afstappen, dus niet mogelijk om afstand te houden. Echt jammer, ze genoten er zo van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:10 



 
Profiel   

Ja wij vinden het ook heel sneu, niet alleen voor de ruiters zelf maar ook voor hun bijvoorbeeld hun familie. Een aantal van onze deelnemers woont nog thuis, wanneer zij een ochtend bij ons konden doorbrengen dan had de familie ook even tijd voor zichzelf. Want niet alleen paardrijden is hier gestopt, maar ook alle andere vormen van dagbesteding, vermaak en dergelijke. Zwemles, knutselmiddagen, spelletjesavonden, alles ligt plat hier. Dat moet naar mijn idee echt heel zwaar zijn voor die mensen en ook voor hun families.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:20 



 
Profiel   

Telpeva: er zouden manieren moeten zijn om dat weer op te starten. Zowel het rijden voor mensen met een beperking als dagbesteding is in aangepaste vorm open. Iets om met het bestuur op te nemen? Er zijn namelijk beslist mogelijkheden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:22 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Telpeva: er zouden manieren moeten zijn om dat weer op te starten. Zowel het rijden voor mensen met een beperking als dagbesteding is in aangepaste vorm open. Iets om met het bestuur op te nemen? Er zijn namelijk beslist mogelijkheden!

Dat klinkt echt wel heel fijn, heb je misschien suggesties waar ik meer informatie daarover kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:26 



 
Profiel   

(Huh, stel je voor dat dit soort informatie op een duidelijke, ondubbelzinnige centrale plek te vinden zou zijn...)
Het vinden van de regels is nog niet zo makkelijk geloof ik. Maar in principe geldt deze handreiking volgens mij: https://www.vgn.nl/system/files/2020-07 ... teding.pdf
met daarbij inmiddels de aanvulling dat in gezamelijke binnenruimtes mondmaskers verplicht zijn tot het moment dat je, met anderhalve meter afstand, zit op een plek.

Dat is bij ons nu ingevuld met vaste plekken, plastic zeilen ter afscherming van enkele zitplaatsen en extra ventilatie (als het gaat om binnendingen.) Buiten kan eigenlijk het meeste zonder moeite doorgaan en zijn alleen handschoenen toegevoegd.

Op de manege speelt oa https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... aatregelen

Daar geldt nu: handschoenen, geen extra publiek en vanaf maandag mondkapjes op het terrein tenzij je op het paard zit of begeleidt. (Ik denk dat dat nog meer invulling krijgt, waarbij het lopen met het paard kan zonder mondkapje, maar als je vlak naast de ruiter loopt om die te ondersteunen wel een mondkapje - en de draf is dan nog even kijken hoe dat gaat.

Daar is dan een plan op gemaakt en dat is overlegd met de gemeente (of veiligheidsregio? dat weet ik niet precies) en dan is er gelukkig toch wel aardig wat mogelijk (voor nu.)

Voor bv knutselactiviteiten kan ik me voorstellen dat kan, met minder mensen tegelijkertijd misschien, als je bv iedereen een eigen setje materiaal geeft zodat er niet gelopen hoeft te worden.
(En we zaten hier ook al te denken over de spelletjes, maar je zou bv dobbelspelletjes (yahtzee) en sommige kaartspelletjes kunnen doen door ieder een eigen setje te geven. Bij iets als kwartet werkt dat niet, maar bij Uno/pesten bv zou dat wel kunnen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 15:14 



 
Profiel   

Heel fijn, dankjewel! Het klinkt misschien stom maar ik zou zelf niet weten waar ik zoiets zelf had kunnen vinden. Ik zit zelf ook niet in het bestuur, maar meedenken gaan ze denk ik niet erg vinden dus ik ga het zeker doornemen, top dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 15:20 



 
Profiel   

Ik vond het ook niet makkelijk: ik kwam hier deels op omdat ik kan spieken hoe men het hier heeft gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 15:31 



 
Profiel   

Ik ben drie jaar lang begeleider geweest bij paardrijlessen voor mensen met een lichamelijke en of geestelijke beperking, ik doe het nu helaas niet meer want het was vrij ver weg en ik heb het erg druk met school. Ik vond het wel een geweldige ervaring om samen met de ruiter en het paard op een hele rustige en plezierige manier de basis te leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 15:17 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels alweer bijna 5 jaar vrijwilliger op een manege voor mensen met een beperking! Helaas het afgelopen jaar niet heel veel kunnen helpen in verband met mijn andere werk, maar telkens als ik een dag(deel) vrij heb zie ik de kans om er weer te helpen. Hopelijk binnenkort weer meer tijd om er weer regelmatig heen te gaan want ik vind het echt zo onwijs leuk werk!
Ik vind het wel ook echt enorm dankbaar werk en zo blij dat ik vrijwilligerswerk mag doen op deze manege voor mensen met een beperking! Ik zou er echt niet meer weg willen als vrijwilliger!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 19:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen