Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:01

Ik kom dit topic nu pas tegen en wat leuk om te lezen dat jullie dat vrijwilligerswerk doen op de maneges ! Ik verbaas mij er echt over hoeveel maneges in NL er aangepast rijden aanbieden...ik woon in Belgie namelijk en hier is het echt heel erg zoeken wil je er ééntje vinden waar je terecht kunt voor mensen met een beperking. Ik werk zelf in een instelling voor personen met een handicap en er zijn bij ons wel een paar mensen die gaan paardrijden, maar dat is dan bij iemand thuis die toevallig 2 hele brave paardjes heeft...
Ik zou er zo graag wat meer werk van kunnen maken bij ons in de instelling, want er zijn daar denk ik wel een 7-tal personen die hiervoor echt in aanmerking zouden kunnen komen en het ook heel erg graag zouden doen...
In elk geval heel fijn om jullie verhalen te lezen !

jupiterius
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:13

Ik zie dit topic ook voor het eerst, en heb echt respect voor jullie dat jullie vrijwilligers werk doen. Niet iedereen doet dat.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:13

ik vind het heerlijk om te doen :D Tis wel hard werken, k heb nu de afgelopen dagen minimaal 5 uur per dag gelopen oid. Is goeie conditietraining iig hahah Hadden zoveel geluk dat het prachtig weer was. dus lekker in de buitenlucht lopen met de paardjes

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:28

Gisteren ook weer gewerkt op de manege. En inderdaad zo mooi weer dat we ook met de ruiters naar buiten zijn geweest :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:44

Ik loop altijd s'avonds mee in de lessen. Dus voor ons helaas niet buiten geweest.
Over een paar weken mag ik 3 weken de lessen geven ivm vakantie :D

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:07

ik heb er ook heel erg veel plezier in! :)

doen jullie het alleen s,avonds? ik doe het altijd op dinsdag, de hele dag :j

Mjetterd, leuk dat je dan zelf de lessen mag gaan geven :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:08

Ik doe het alleen savonds en in het weekend. Omdat ik overdag aan het werk ben :).
Dinsdag avond ben ik er altijd en zaterdag de hele dag.
We hebben dan geen lessen, maar dan doen we de verzorging van de ponys en wat klusjes die we kunnen bedenken :D

Sab123
Berichten: 390
Geregistreerd: 27-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:19

Chasey: wil je Durk een hele dikke knuffel van me geven?! Ik heb hem gekocht toen hij 8 maanden en me ruim 2 1/2 moeten verkopen. Het was toen al een grote knuffelbeer.
Ik vond het leuk te horen dat hij bij de boerskotten staat, aan aandacht geen gebrek!
Zelf begeleid ik het paardrijden voor mensen met een beperking, dus grappig dat Durk het werk nu ook doet!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:51

Ik werk op dinsdags als instructrice op een manege. Eerst enkele gehandicapten ( altijd een uitdaging :j ) en daarna een soort zorggroep van 10 kinderen.
Erg leerzaam om te doen, kom vaak tot nieuwe inzichten daar :j

Vooral de gehandicapten is het altijd flink aanpassen, en bekijken wat ze precies kunnen of willen. De meeste praten niet zo heel goed tot gewoon niet, en mjah..
Als je dan naast een paard loopt om diegene te ondersteunen, en tegelijkertijd moet je met twee man steeds opzij springen omdat de ruiter in kwestie je probeert te knijpen... Word je erg creatief van :D
Maar vooral het plezier dat ze hebben, de voorpret ( sommigen haal je op van de woongroepen, en die scheuren letterlijk met hun karretjes je voorbij om maar zo snel mogelijk naar stal te mogen) en natuurlijk de brave paarden maken het werk erg leuk

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:00

Ik heb stage gelopen op de Madurodammanege en kom er af en toe nog eens aanwaaien. Helaas kan ik door werk nu op dit moment er niet veel zijn, maar als ik zonder werk kom te zitten keer ik er met veel plezier terug!

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:04

Ik kom me ook melden! Ik heb namelijk in september t/m november geholpen met de kinderlessen (ook samen met het kind óp een paard) en straks in het voorjaar begint er weer een blok van 8 weken, elke vrijdagochtend. Echt ontzettend leuk om te doen, het geeft me erg veel voldoening. :)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:10

Elke zondagochtend.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:11

Wat fijn jullie enthousiaste verhalen !
Wat mij opvalt is dat er in NL duidelijk veel meer maneges en / of zorgboerderijen zijn die paardrijden voor mensen met een beperking aanbieden dan in Belgie...zal misschien moeten verhuizen.. :Y)

garnaaltje
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:18

wij hebben een vzw opgericht voor paardrijden voor mensen met een beperking, wij doen dit ook allemaal vrijwillig. mijn stiefvader zit in een rolstoel, en vroeger toen hij in een instelling verbleef kon hij via daar paardrijden, maar eens volwassen en hij alleen ging wonen kon dit niet meer. toen hij me dit vertelde was de droom geboren, een vzw oprichten voor alle mensen met een beperking wat niet via een instelling de kans hebben om paard te rijden. we zijn pas van juli 2013 geopend, maar hebben ondertussen al vele mensen blij gemaakt, en daar doen we het voor he.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:25

Wat een prachtig initiatief Garnaaltje !
Hoe doen jullie dit dan precies ? Ik bedoel de praktische kant van de zaak....heeft er iemand een manege ter beschikking gesteld ? Ik ben nieuwsgierig geworden ... :o

mariska1974
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:43

Ik ken wel iemand die les geeft op een manege voor handicaps. Hij heeft er zelf ook 1 en vandaar ook een makkelijke keus om dit te gaan doen.

AcrylicMess

Berichten: 322
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Arnhem

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:46

Ik kom me ook even melden ik heb eerder mijn maatschappelijke stage gelopen bij een manage voor mensen met een beperking. Ik ben er nog even blijven hangen als vrijwilliger maar omdat ik het erg druk kreeg met school heb ik het moeten laten gaan. Maar ik vond het erg goed en leuk om te doen, veel van die mensen hebben er zo'n plezier bij!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:50

sabrina85 schreef:
Chasey: wil je Durk een hele dikke knuffel van me geven?! Ik heb hem gekocht toen hij 8 maanden en me ruim 2 1/2 moeten verkopen. Het was toen al een grote knuffelbeer.
Ik vond het leuk te horen dat hij bij de boerskotten staat, aan aandacht geen gebrek!
Zelf begeleid ik het paardrijden voor mensen met een beperking, dus grappig dat Durk het werk nu ook doet!

He lees je bericht nu pas!! Ja zal durk een knuffel geven. Heb nog een filmpje van durk dat ik met hem buitenritje maak. Is echt een leuke en vooral knappe fjord!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:51

Gisteren zijn we trouwens lekker met de huifkar op pad geweest met de ruiters erin :)

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:54

leuk hoor! vonden de ruiters denk ik heel erg ofniet? ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:00

Hoop lol achterin die kar :)

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:05

mooi is dat he :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:22

Zekers :)

Ninthe23
Berichten: 51
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:10

Wat een leuk topic! :) Ik heb ook een tijdlang vrijwilligerswerk gedaan op een gehandicaptenmanege. Helaas ben ik daar dit jaar mee gestopt, omdat ik ben verhuisd en de afstand helaas te groot is om iedere week te doen. Ik mis het wel enorm en zou het in de toekomst graag weer willen oppakken. Het plezier van de kinderen en volwassenen als ze op het paard zitten, vond ik altijd het mooiste! En werken in de buitenlucht doe ik ook erg graag, lekker het bos in!

Sab123
Berichten: 390
Geregistreerd: 27-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:13

Chasey schreef:
sabrina85 schreef:
Chasey: wil je Durk een hele dikke knuffel van me geven?! Ik heb hem gekocht toen hij 8 maanden en me ruim 2 1/2 moeten verkopen. Het was toen al een grote knuffelbeer.
Ik vond het leuk te horen dat hij bij de boerskotten staat, aan aandacht geen gebrek!
Zelf begeleid ik het paardrijden voor mensen met een beperking, dus grappig dat Durk het werk nu ook doet!

He lees je bericht nu pas!! Ja zal durk een knuffel geven. Heb nog een filmpje van durk dat ik met hem buitenritje maak. Is echt een leuke en vooral knappe fjord!


Ik heb op de site van de manege foto's van hem gezien en hoewel alle fjorden op elkaar lijken kan je zijn koppie eruit halen! Knap en leuk is hij zeker! Hij heeft in zijn veulen tijd behoorlijk wat streken uitgehaald, heerlijk!!!