Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:10

Beste bokkers,

Ik ben Maria, ben studente SPH en zit momenteel in mijn afstudeerfase. Hierbij wordt er van mij verlangd dat ik een vakgerelateerd onderzoek doe en hierover een artikel zal schrijven wat evt. geplubiceerd kan worden in een vaktijdschrift. Nu doe ik mijn onderzoek over Equitherapie. Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt:

Heeft EAT invloed op het gedrag en/of de persoonlijkheid van kinderen (6- 12 jaar) met een autisme spectrumstoornis?

Hierbij staat EAT voor Equine Assisted Therapy. Ieder die ervaring heeft met Equitherapie bij deze doelgroep (als ouder, verzorger, therapeut enz) mag deze enquete invullen.

M.v.g. Maria

De link van de enquête:

http://www.thesistools.com/web/?id=260551

Ik vertrouw er op dat jullie de enquête naar waarheid invullen

Alvast bedankt voor de medewerking! :)

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:41

Na overleg met mijn docent toch de leeftijdsgroep aangepast. Zij wilde dat ik mijn doelgroep meer specificeerde maar hierdoor zal ik naar verwachting te weinig respons ontvangen. De leeftijd is nu aangepast naar 6- 18 jarigen. Overigens is het ook mogelijk om deze enquête in te vullen als je zelf onder de doelgroep valt en je equitherapie hebt gevolgd.

Die nieuwe link:

http://www.thesistools.com/web/?id=260551

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Re: Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:44

Interessant onderwerp. Ik ben me voor mijn afstuderen ook aan het verdiepen in EAT (zij het een andere vorm). Ik heb helaas nog geen ervaring met EAT en deze doelgroep, maar ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Heel veel succes!

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:46

oh dat is ook toevallig. Zie dat je nog hetzelfde middel gebruikt ook (thesistools)! Misschien kunnen we elkaar hebben met literatuur? Ik zal je een PB sturen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:14

ik kan hem alleen invullen voor een specifiek kind? heb er namelijk tientallen gehad ( zelf therapeut)

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:18

Hoi,

Ja dat klopt. maar ik wil het onderzoek scheiden per kind en niet per invuller. Als je meerdere kinderen en daarmee cases (misschien per ASS oid) kan beschrijven, kun je de enquete meerdere malen invullen. De respons is tot nu toe nihil, dus je zou me er erg mee helpen!

Groetjes

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 17:22


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Enquête Equitherapie bij een autismespectrumstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:44

ik denk dat de doelgroep zelf niet op deze site zit
mijn ervaring is dat 95% van de doelgroep nog nooit met paarden in aanraking is geweest, en dus zeker niet op een paardensite als bokt zit.

mijn advies; schakel enkele speciaal onderwijs scholen in of er kinderen opzitten die therapie met paarden hebben gehad
of kijk of je via instanties die doorverwijzen naar Equi therapie bedrijven je kunnen helpen.

zelf heb ik toendertijd een eigen traject in werking gesteld, waarbij ik concreet verschillende clienten een aantal vaste oefeningen heb laten doen, en later een enquete heb laten invullen.
Deze clienten heb ik gerekregen via scholen door enkele oproepen te doen of de leerkrachten enkele kinderen wisten die eventueel belang/baat zouden hebben bij enkele gratis lessen therapie.

beste resultaat dus; allemaal dezelfde oefeningen met dezelfde dieren, maar elk kind is weer anders en reageerde ook anders :j

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:27

Als ik jou was zou ik je enquete ook laten invullen door diverse equitherapeutische "bedrijven". :)

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:03

Ook voor mij is het niet in te vullen, aangezien ik meerdere ruiters les geef.