Angst tijdens het rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaykemakeit

Berichten: 41
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:21

Samy schreef:
Paard waar je vorige week op zat is echt een goedzak, daar zet ik regelmatig kleine kinderen op, om uit te stappen. Zal voornamelijk jou spanning geweest zijn, je moet natuurlijk ook weer wennen aan alle dingen op de manege, want toen je weg ging was het heel anders dan hoe het er nu aan toe gaat natuurlijk ;)
Ik kan je verzekeren dat als je er weer op zou stappen, je precies weet wat ik bedoel dat ie echt een goedzak is.


Ja dat denk ik inderdaad ook. Misschien had hij wel zin om even zijn benen te strekken ;)
Volgende keer ga ik denk ik op els maar overleg het wel even met Mercedes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:25

Ik herken het wel een beetje hoor. Ik moest gister op het paard rijden waar ik juist bang voor ben, maar bij mijn eigen instructeur wil ik het graag proberen. Hadden we zonder aankondiging een andere die ik totáál niet mag... Moest ik met losse teugels 'zodat ik hem niet tegen zou houden' gaan draven maar ik zat vlak achter het paard dat er altijd vantussen gaat, en het paard waar ik op zat rent dan mee.
'Ja nee Kanjer doet niks joh die is bijna dood'. Nee hoor tuurlijk niet ben er pas 5x afgevallen valt wel mee...

Ben iig heel erg blij voor jou dat het wel heel goed ging!

OrazioBritt
Berichten: 7
Geregistreerd: 27-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:50

op de manege ben ik van een b pony roodschimmel afgevallen tijdens galop , toen heb ik mijn sleutelbeen gebroken .
ik ben naar ongeveer een half jaar of 7 maanden weer een beetje bij , en rij weer wedstrijden . *\o/*

DierPortret

Berichten: 56
Geregistreerd: 22-07-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:35

De angst erkennen en accepteren, van daaruit verder werken samen. Veel oefeningen doen om vertrouwen sterker te maken. Op gevoel opbouwen, zonder druk/ spanning. Klein beginnen. Ik zie het als een rugzakje. Iedere ervaring kun je daarin doen en neem je samen weer mee. :-)

zaldia
Berichten: 40
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:31

Supergoed zeg! Dat je toch weer bent begonnen! Wat heftig moest dat zijn geweest, die val!

maaykemakeit

Berichten: 41
Geregistreerd: 15-07-12
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 20:27

nog eventjes een update over hoe het nu gaat ;)

Ik rij tegenwoordig bij een andere manege waar ik het ontzettend naar me zin heb!
op de manege waar ik hiervoor voer sprak voelde ik me toch niet helemaal op me gemak tijdens het rijdenheb en aantal prive lessen gehad op een super brave pony die mij alle vertrouwen heeft gegeven die ik nodig had om de draad weer op te pakken!
Ga volgende week voor het eerst de ggroepsles in bij de volwassenen. dit moet helaas wel op een andere paardje maar dat komt ook helemaal goed!

vorige week heb ik namelijk al op een paard gereden die hoog in de dresuur heeft gelopen dus is erg makkelijk te rijden :) ook is ie erg braaf (niet geheel onbelangrijk ;)).

Ik had nooit gedacht met zoveel vertrouwen weer op een paard te stappen en vind de galop nu helemaal fantastisch! (wie had dat ooit gedacht? hihi).

bedankt voor alle lieve tips! heb er veel aan gehad! :)

ievie

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:10

Oh wat heerlijk zeg, dat het rijden nu zo goed gaat en je weer plezier in het rijden hebt. En leuk dat je de groepsles in gaat, dan heb je ook weer wat meer sociale contacten :-)