Werk met betrekking tot paardrijden met een beperking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milord

Berichten: 603
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:17

Misschien een beetje ver weg en ik weet ook niet of de manege er nog is maar manege Madurodam in Den Haag doet ook begeleiding van zowel verstandelijk als motorisch beperkte mensen. Heb ik ook een aantal x meegelopen als begeleiding.

Verder heb je in Vlaanderen Dominiek Savio zitten. Zij bieden begeleiding aan kinderen jongeren en volwassenen met beperkingen. Ik weet dat zij vroeger gebruik maakten van een manege in West-Vlaanderen waar ik toen reed om met groepen te komen rijden met verschillende beperkingsniveau's. Dit is dus niet de manege zelf maar een stichting voor beperkte mensen. www.dominiek-savio.be

Misschien kan je ook eens bij zoiets kijken. Dan heb je wel volledig werk met deze mensen en komt er een stuk paardrijden als aanvulling. Op een manege zelf gaan werken zal je meer met paarden bezig zijn dan met de begeleiding van deze mensen. Puur omdat er niet de hele week door van 's morgens tot 's avond lessen zijn voor beperkten.