Ponykamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:11

Hoi,

ik wil voor het eerst van mijn leven op ponykamp deze zomer. :):) Ondanks mn heimwee. Zou er zo'n zin in hebben! Als er ook maar 1 is in Nederland waar ik naartoe kan.

Ik probeer zo min mogelijk autisme mijn leven te laten leiden en mee te doen met mensen zonder handicap. Maar mén, wat dit betreft word het me wel erg moeilijk gemaakt...

- Mogelijkheid tot eigen paard meenemen.
- Duidelijke begeleiding en dat die de dagindeling op papier zetten en dat er vaste tijden voor alles zijn (heel belangrijk!! ik wil bijv klokslag 5 uur eten). Anders ben ik bang dat ik ga flippen, zou jammer zijn als ik t 6 dagen zonder schema volhoud en de 7e dag flip. :') Ohw en vriendelijke, geduldige instructrice(s). Gewoon een veilige, beschermde omgeving zonder dat je buitengesloten word als je de eerste dag tegen niemand durft te praten of uitgelachen om wat dan ook.
- Ik wil echt alleen maar plezier hebben, trainen kan ik thuis wel doen. Gewoon veel lachen, springen, zwemmen (zonder en met paard), kampvuur, gewoon alles wat je tijdens een relaxte vakantie doet! Ik kan alles, maar sommige sociale en structuurloze dingen zijn lastig!
- Alleen volwassenen. Ik wil niet tussen de kleine kinderen zitten, ik ben negentien. Negen van de tien mensen schatten me niet ouder dan 16, maar okey. En dat is zo lastig. Want de meeste volwassen-kampen zijn met workshops en er echt gericht op om alles te leren over het lichaam van een paard, de fijne kneepjes van dressuur, en dat interesseert me niet. Ik wil gewoon spelletjes doen, ik ben gek op spelletjes zowel naast en op het paard.

Aangezien hier wel mensen zijn die de SPG maneges kennen, welke organiseren weekjes ruiterkamp die geschikt zijn voor mij? Ik wil niet op een singel met handvat en vacht gaan stappen tussen de mensen met ernstige verstandelijke handicaps die niet kunnen communiceren en verzorgd moeten worden. Maar met mensen die ADHD, een lichte vorm van autisme hebben, als ze een verstandelijke handicap hebben maar net zo'n zin in crossen hebben als ik ook goed! Het zou zo leuk zijn te genieten van de natuur met mn fjord en leuke dingen doen zoals springen. Dus een ponykamp voor mensen met een handicap, die wat betreft de paarden niet zoveel begeleiding nodig hebben. Okey ik hoop dat ik het duidelijk heb getypt.

Groetjes

TinkerLoves

Berichten: 117
Geregistreerd: 21-12-10
Woonplaats: Limbwabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:17

Heey hannahaapje.

Ik ken het probleem.Ik heb zelf ook autisme.
Ik ga al een jaar of 9.5 jaar mee met een organisatie
die ook ponykampen organiseert.Het is wel in België.
Dit is de site: http://www.autismezorgkameleon.nl/
Ik hoop dat het was is.

Groetjes TinkerLoves.

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:29

Bedankt voor de link! Alleen moest ik slikken van de prijs... 1200,- voor 6 dagen. Ik heb geen PGB toegewezen (lang verhaal). En er moet ook iemand bij je thuis komen wat 100,- kost begreep ik.

Maneges waar je misschien niet je eigen paard kunt meenemen mogen ook getipt worden, ik volg met m'n eigen paard equi-therapie dus die is braaf genoeg. :+ Dan stuur ik een mailtje of er voor 1 x een uitzondering gemaakt kan worden.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:46

Misschien kan je naar manege gerner? Is een erg leuk kamp, weet alleen niet of je dan ook wat oudere groepen hebt. Leerzaam maar ook erg speciaal :)

Dit jaar ga ik zelf naar 16+ week van Les Chevaux. Voor de eerste keer dus ben benieuwd. Misschien ook wat voor jou?

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:21

Ik ga een mailtje sturen naar manege Gerner, ben helemaal enthousiast geworden door hun website. :) Bedankt!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:45

Graagedaan :) Het is een hele bijzondere plek, en het lekkerste eten dat ik ooit gehad heb :)

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:53

Heb kort over mezelf verteld, gezegd dat ik graag op kamp kom, en voorgesteld om een keer op bezoek te komen om de manege in het echt te aanschouwen. Als het een veilige, beschermde omgeving is met begeleiding komt de rest ook goed. En als men maar niet me uitlacht als er een feitje over dinosauriers (mn autistische obsessie) er even uit moet :') Wanneer er een update volgt post ik het hier. Oooeeehhh ik hoop dat ik snel antwoord terug heb, haha. maakt niet uit als de meesten jonger zijn, als mn paard maar mee mag en je leuke dingen doet in een kleine vertrouwde groep...

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:37

Ik hoop voor je dat je snel antwoord krijgt! Toen ik er was (aantal jaar terug) was ik 12 en had ik wel veel plezier! Ik heb er veel geleerd, zoals lange lijnen, en ik heb geleerd om een zalfje te maken, er is een springweide waar je natuurlijk gaat springen :) Je slaapt in Tipies (of hoe je dat ook schrijft haha) met je eigen leeftijdsgenoten. De leiding zijn hele lieve en rustige mensen, ookal ben je een 'bijzonder geval' voor hen is iedereen hetzelfde en je mag zijn zoals je bent. Geloof me het is een ontzettend leuk kamp. Ik heb zelf door mijn ADD moeite met mensen te snappen, of om hen mijn verhaal te laten begrijpen, en zij gingen hier erg goed en proffesioneel mee om. Dus ik hoop dat je er dan net zoals ik een erg gezellige week hebt :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:54

En? Heb je al een berichtje terug? Ik ben net zo benieuwd als jij bent haha. Misschien kan je wat filmpjes opzoeken op YouTube, kan je nog beter zien hoe het eruit ziet :)

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 16:29

Ze hebben niet op mijn mail gereageerd. :( En nou heeft m'n moeder even gebeld en een afspraak gemaakt voor komende woensdagmiddag. Ik weet niet wat er dan gaan gebeuren, wie weet lopen mn moeder en ik even een rondje en gaan we weer naar huis en dan zie ik nog wel of ik ga of niet. Maar misschien is het hartstikke leuk. :)

Ik wil de zaterdag daarna naar een andere manege die een speciaal ruiterkamp op maat (voor mensen met een lichte beperking) organiseert. Ze hebben heel vriendelijk op mijn mail gereageerd met dat ze een planning voor me maken en deze bespreken als het veranderd, en dat het rijden op een rustige manier gaat gebeuren. Mijn moeder heeft ze net gebeld en ze waren heel aardig en ik kan langskomen.

Van mijn ouders mag ik naar twee ponykampen, mochten beiden maneges in de smaak vallen !!!! *\o/*

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:50

Ontzettend gaaf dat je naar 2 kampen mag als ze allebei bevallen. Jammer dst ze niet op je mailtje hebben gereageerd :( Wel leuk dat je woensdag gaat kijken :) Hou me maar op de hoogte, ik ben benieuwd wat je ervan vind :)

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 04:07

Hi!
Ze zijn inderdaad niet altijd even snel met mailen maar de telefoon werkt gelukkig bijna altijd :)
Ik kom al een aantal jaar op de manege, begonnen als kampganger en ondertussen als leiding. Er is veel ervaring met autisme etc en dat maakt totaal niet uit. Ze kunnen altijd goed meekomen.

Tof dat je zelfs op 2 kampen mag, heel veel plezier alvast en misschien tot van de zomer :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:24

En? hoe vond je het daar? ik ben benieuwd! :D

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 17:54

Hi, leuk dat je het vraagt. Heb er gekeken en besloot ter plekke dat ik deze zomer ga !!!! Heb er super mega veel zin in. :D Ik kan niet wachten :Y)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:57

Ontzettend leuk :D Geweldige plek is het daar he? Was er geen probleem met je leeftijd? Het is wel een erg leuk kamp :)

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:22

Ik ben ooit in Ommen op kamp geweest voor mij was het alleen geen suc6 ze hadden veelste weinig eten.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:03

LuckyLuna schreef:
Ik ben ooit in Ommen op kamp geweest voor mij was het alleen geen suc6 ze hadden veelste weinig eten.

Hoe heet dat kamp?

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 20:21

sterreke98 schreef:
Ontzettend leuk :D Geweldige plek is het daar he? Was er geen probleem met je leeftijd? Het is wel een erg leuk kamp :)


Ohw nou ja ik mag meedoen :P Heb rondleiding en veel informatie gekregen en zo rond maart schrijf ik me in, dan word gekeken welke groep het best bij me past.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:27

Superfijn dat je een plekkie hebt gevonden! Hopelijk krijg je een superweek :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:08

Nou ik zeg alvast: Have fun!

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 00:36

Bedankt! Ik heb wel een goed gevoel over de manege :) En ik ga morgen bijpraten met een heel goede vriendin (die ook vorm van autisme heeft), ze wilt ook nog op kamp deze zomer dus wie weet gaan we met zn tweeën. Jammer dat de zomer zo ver weg nog is maar dan heb ik ook weer wat om naar uit te kijken.

Marjolein158
Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-13

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:38

Stal Mansour in Arnhem is ook heel leuk en superleerzaam! ;)

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 00:51

Marjolein158 schreef:
Stal Mansour in Arnhem is ook heel leuk en superleerzaam! ;)


Ik lees op de site dat tijdens het ponykamp je er niet overnacht, en dus iedere dag 4 uur naar huis gaat en er 's ochtends 10 uur weer moet zijn. Is onhandig voor me ivm eigen paard vervoeren, en ik zou de gezelligheid van het 's avonds bij elkaar zijn en leuke dingen doen missen.
Niet wat ik zoek dus, wel bedankt voor de tip.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:39

als daar je paard snachts kan blijven. kun je bij mij slapen!

jupiterius
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:20

Ik wil ook naar een kamp, helaas is het altijd heel druk thuis in de vakanties D: