onderhuidse hechting.. hoe lang niet rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridvdh

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-12

onderhuidse hechting.. hoe lang niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 02:01

Hoi, ik heb een vraagje. Vrijdag hebben ze een tumor weg gehaald in mijn bovenbeen boven mijn knie. Ze zijn Door een spierlaag heen moeten gaan en die is onderhuids gehecht. Bovenhuids is dicht gelijmd. Het gaat hier om een snee van een 8tal cm. Bij mijn ontslag heb ik niks van info gekregen over hoe verder met sporten. ( ze hadden het heel druk blijkbaar).

Maar nu mijn vraag. Hoe lang hebben jullie er uit gelegen met een onderhuidse hechting? Of een gelijmde huid? Gewoon als indicatie, ik weet dat dat voor iedere wond verschillend is ;)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: onderhuidse hechting.. hoe lang niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 02:18

Met de hechtingen en zo heb ik geen ervaring, maar toen ik vroeg hoe lang ik eruit ga liggen nadat ze mijn tumor ( net boven mijn buikwand ) hebben verwijderd was er antwoord 2 maanden. Gaat ook een snee worden van 8-10 cm. Reden was voornamelijk het makkelijker kunnen teruggroeien.

Maar als je het niet zeker weet moet je het ziekenhuis even bellen.

Anoniem

Re: onderhuidse hechting.. hoe lang niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 03:56

Ik had een onderhuidse hechting in mijn nek. Had tumor ter grote van een sinaasappel in mijn nek. Maar mocht met 3 week weer rijden. Zat er alleen op met 2 week.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: onderhuidse hechting.. hoe lang niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 05:04

Ik zou toch even een arts vragen hoe lang het niet mag. Risico aan te vroeg teveel ontlasten is dat de wond je open gaat, dan lig je er langer uit waarschijnlijk.
wat wel en niet mag ligt inderdaad aan de wond, de diepte en plaats. Succes!

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:26

twinducklin schreef:
Ik zou toch even een arts vragen hoe lang het niet mag. Risico aan te vroeg teveel ontlasten is dat de wond je open gaat, dan lig je er langer uit waarschijnlijk.
wat wel en niet mag ligt inderdaad aan de wond, de diepte en plaats. Succes!

ja ik zou toch ook even naar de arts gaan. als de wond open gaat ben je verder van huis.

succes verder! :)