Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

ponykamp met allergie voor gluten?

 
Profiel   

Ik kom al jaren bij 't Reelaer, en werkelijk met iedere wens qua voedsel kan rekening mee gehouden worden. Ik heb zelf ook een week als kok geholpen en we hebben ook wel eens een week gehad met een meisje wat veganistisch at omdat ze een gluten en lactose allergie had en daarnaast vegetariër was. Zij heeft de hele week zonder problemen kunnen eten omdat er speciaal voor haar gekookt werd. Iedere dag werd overlegd wat ze wilde en kon eten en hierop werden de boodschappen gedaan.

Van te voren aangeven is wel gewenst omdat de boodschappen van de voren ook al gedaan worden :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-14 18:54 



 
Profiel   

Ik ben een keer op een pony kamp geweest waar alleen maar kinderen waren met een glutenallergie dus totaal geen zorgen over eigen eten! Ik moet alleen even opzoeken welke manege het is en ik weet niet of ze het nog steeds doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-14 20:00 



 
Profiel   

Inderdaad op manege van loon houden ze er ook rekening mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 19:35 



 
Profiel   

Je zou ook eens kunnen informeren bij de Nederlandse Coeliakie Vereniging.
Wellicht weten zij een leuk kamp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 20:02 



 
Profiel   

Knollegruun houd er ook rekening mee! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 20:05 



 
Profiel   

Heeey,
Gewoon even van te voren bij de begeleiding van je ponykamp aangeven, dan komt het allemaal wel goed!
En anders eventueel zelf wat spullen mee nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-14 20:16 



 
Profiel   

Hoi,

hè wat vervelend... Bij de ponykampen bij Klein Oever in de buurt bij Balkbrug en IJhorst zijn er veel kampen waar je bij inschrijving medicijnen en allergieen aan moet geven.

SUCCESSS!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-14 19:25 



 
Profiel   

Ik moet het weer even kwijt: Bokt op zijn best! Zo'n topic met zoveel reacties maakt mijn dag weer goed.

(Voor de rest heb ik niks zinnigs te melden, ik heb dan ook geen dieet nodig, sorry daarvoor)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-14 19:41 



 
Profiel   

Bij manege de burght. Als je het aangeeft, zullen ze wel rekening houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-14 17:06 



 
Profiel   

Ik ga eens per jaar een week weg met een groep, waar in principe er geen rekening mee gehouden wordt.
In mijn geval heb ik een allergie voor zowel gluten als melk en het is nooit een probleem geweest.
Mijn tips:
- Allereerst zorg voor 1 a 2 dagen voor eten, zorg voor kant en klare pannekoekenmix bijvoorbeeld.
Mocht er dan een probleem zijn bak je of laat je pannekoeken bakken. :)

- Pasta/spaghetti plus een saus die jij lekker vind is ook altijd handig, gehakt en groente is er altijd wel. Twijfel je heel erg kijk je of je een bakje saus klaargemaakt daar in mag vriezen.
Zelfde met een kliekje rijst wat genoeg is voor jou, stop het in een bakje en vries het in.
Worden er dan gluten gegeten vraag je om je bakje uit de vriezer, wel op tijd eruit halen!

- Neem zelf je brood+beleg en je tussendoortjes mee, eat natural repen zijn glutenvrij en die vullen erg goed. Zijn kruimels een probleem neem dan je eigen broodrooster bijvoorbeeld mee.

- als men kookt zonder pakjes is het zelden een probleem, olijf of zonnebloemolie hebben ze overal wel en zonodig neem je je eigen bakboter mee.

- Check of ze veel Sligro vlees of al gemarineerd vlees gebruiken, de meeste producten van de Sligro zitten gluten of melk in verwerkt. Je eigen favoriete legale kruidenmix meenemen is altijd handig mochten ze Silvo of iets dergelijks veel gebruiken. :)

- Frituren: ik heb mijn eigen mini frituurpannetje thuis in verband met de snacks van de rest van de familie, misschien jij ook wel.
Informeer of de frituur schoon is, en zo nee kijk of je je eigen pannetje mee kunt nemen.

Conclusie of het kamp van de know how's op de hoogte is of niet: meld van tevoren! je allergie.
Zeg dat je voor enkele dagen zonodig ook eten hebt voor s'avonds en je eigen tussendoortjes bij je hebt. Spreek af dat je voor het koken of zelfs s'morgens komt informeren wat ze er in doen die dag.
Dus stel dat er op het laatste moment -mijn allergie- melk in de dat ene rijstprutje gaat, kan je dat zoals in mijn geval dus gewoon melden en vragen of ze wat voor je apart houden.

Verder: maak je niet al te druk! Doe het zoals hierboven en maak je niet te druk, dat hoeft dan immers niet omdat je zelf je backup in de vriezer hebt staan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-14 17:25 



 
Profiel   

manege gasselte ben ik vorig jaar geweest daar was ook een meisje met gluten allergie en die kreeg haar eigen etens mand!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-14 17:14 



 
Profiel   

Als je vermeldt dat je allergieën hebt, mag je vast je eigen eten meenemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 14:06 



 
Profiel   

Hoi Maxime,

Ik wil wel eens vragen bij ons op de manege of ze met jou rekening willen houden tijdens een ponykamp.

Ik zal hieronder een linkje plaatsen een video van mijn ponykamp, dan kun je kijken of het wat is. Ook zal ik een link plaatsen naar de site van de manege. Als je het wat vindt laat het dan even weten via pb dan zal ik informeren.

Video van mijn Ponykamp

site van manege

P.S. Voor de moderator, ik wil hier geen reclame maken voor mij YT, maar wil dit meisje heel graag helpen! Dus please niet verwijderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-15 12:11 



 
Profiel   

Veel maneges houden hier rekening mee, wij hadden ook in ons ponykamp een meisje met glutenallergie, haar moeder had ons aparte dingen mee gegeven en op 't hart gedrukt wat er niet samen gemaakt kon worden en dergelijke, waar wij ons netjes aan gehouden hebben. Ik denk dus dat er in overleg veel mogelijk is. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-15 12:24 



 
Profiel   

Allergieën ook... Heb ook gluten allergie. Bij manege het paardrijk kun je dat gewoon aangeven. Heb ik ook gedaan en ging prima!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-16 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen