Flexbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shethorsie
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: Waalre

Flexbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:29

Als ik lang draaf, verzwik ik soms bij elke pas mijn enkel (vaak alleen rechts) nu zag ik op een ander topic iemand die flexbeugels hier voor gebruikt. Weet iemand of deze goed helpen en waar je deze kan kopen?

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Flexbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:32

Ja, die helpen! Gebruik ze ook en geeft veel rust in mijn enkels en ik verzwikte ze eigenlijk standaard. Nu moet ik wel zeggen dat ik om één enkel ook een enkel brace om heb dus die kan ik niet meer omzwikken maar voordat ik deze had was het met deze beugels ook al een heel stuk beter en nu zwik ik mijn andere enkel eigenlijk ook nooit meer.

Ik heb van die sprenger beugels en zou ooit nog de bow balance beugels willen maar voor 1x per week ben ik blij met m'n beugels van nu.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:34

In jouw geval zou ik gpg beugels kopen, die veren het meeste mee en die kun je afstellen naar je eigen gewicht/ voorkeur.
Ik gebruik ze zelf ook en heb geen last meer van mijn slechte enkel.

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:35

maximuss schreef:
In jouw geval zou ik gpg beugels kopen, die veren het meeste mee en die kun je afstellen naar je eigen gewicht/ voorkeur.
Ik gebruik ze zelf ook en heb geen last meer van mijn slechte enkel.


Nou, die hoef ik dus niet te gebruiken. Dan nog zou ik erin zwiken in combinatie met de adapters is dan wel een optie maar juist het flexibele van de beugels is belangrijk omdat je enkels dan mee bewegen met je beugels en ze niet statisch in één houding moeten blijven staan.

Kwestie van uitproberen dus.

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:38

Rijd je zelf met laarzen of met schoenen? Als ik met schoenen rijd knikken mn enkels ook met lichtrijden, met laarzen niet. Ik gebruik de flexbeugels ook, maar dan voor mijn knie. Ik vind ze sowieso aan te raden voor drukverlichting op de gewrichten, dus waarschijnlijk ook voor je enkel.

Shethorsie
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:40

Joke89 schreef:
Rijd je zelf met laarzen of met schoenen? Als ik met schoenen rijd knikken mn enkels ook met lichtrijden, met laarzen niet. Ik gebruik de flexbeugels ook, maar dan voor mijn knie. Ik vind ze sowieso aan te raden voor drukverlichting op de gewrichten, dus waarschijnlijk ook voor je enkel.

Ik rijd met korte laarsjes en dan chaps er over.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:45

Bij een gewone beugel: beugel statisch en enkel moet veren (verticale beweging).
Bij de gpg beugel: beugel/ adapter veert mee en enkel blijft statisch (verticale beweging).
Bij sprenger beugels: beugels veert mee ( minder dan de gpg en zowel verticaal als horizontaal: zgn "knik" in de beugel) en enkel veert in mindere mate mee.
Ik heb beide systemen en bovenstaande is mijn ervaring :-).

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:46

heb dit probleem ook en ook maar aan 1 kant.
heeft het echt verschil als je laarzen of schoenen aan hebt?

Carrotcake
Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:48

Shethorsie schreef:
Joke89 schreef:
Rijd je zelf met laarzen of met schoenen? Als ik met schoenen rijd knikken mn enkels ook met lichtrijden, met laarzen niet. Ik gebruik de flexbeugels ook, maar dan voor mijn knie. Ik vind ze sowieso aan te raden voor drukverlichting op de gewrichten, dus waarschijnlijk ook voor je enkel.

Ik rijd met korte laarsjes en dan chaps er over.



Veiligheidsbeugels en leren rijlaarzen helpen bij mij al uitstekend!

Thats_Me

Berichten: 10941
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:49

romyYMCMB schreef:
heb dit probleem ook en ook maar aan 1 kant.
heeft het echt verschil als je laarzen of schoenen aan hebt?


In laarzen klap ik sneller dubbel dan met goede schoenen. Schoenen kan ik strak aantrekken en laarzen niet. Al kun je die natuurlijk ook met veter kopen maar dan nog kun je ze niet zo strak op de enkel vast zetten als schoenen is mijn ervaring.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:50

Helpen ze ook tegen "pijn" onder je voet?

Ik heb altijd last van mijn bal onder mijn voet.... beide voeten. Ik leun altijd op de buitenkant van mijn voeten. Mijn tenen zijn recht naar voren (met licht rijden zwik ik dus ook door mijn enkels) . In mijn schuine beugels heb ik ook nog eens schuine blokjes.... dus dubbel op, en toch heb ik last van zere ballen van mijn voeten.

Dus ik lees even mee, wat de ervaringen zijn van de flexbeugels :)

Shethorsie
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-07-14
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:05

manumol schreef:
Helpen ze ook tegen "pijn" onder je voet?

Ik heb altijd last van mijn bal onder mijn voet.... beide voeten. Ik leun altijd op de buitenkant van mijn voeten. Mijn tenen zijn recht naar voren (met licht rijden zwik ik dus ook door mijn enkels) . In mijn schuine beugels heb ik ook nog eens schuine blokjes.... dus dubbel op, en toch heb ik last van zere ballen van mijn voeten.

Dus ik lees even mee, wat de ervaringen zijn van de flexbeugels :)


Kun je daarvoor niet gelzooltjes in je laarzen leggen?? (Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met ballen haha)

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:45

Shethorsie schreef:
manumol schreef:
Helpen ze ook tegen "pijn" onder je voet?

Ik heb altijd last van mijn bal onder mijn voet.... beide voeten. Ik leun altijd op de buitenkant van mijn voeten. Mijn tenen zijn recht naar voren (met licht rijden zwik ik dus ook door mijn enkels) . In mijn schuine beugels heb ik ook nog eens schuine blokjes.... dus dubbel op, en toch heb ik last van zere ballen van mijn voeten.

Dus ik lees even mee, wat de ervaringen zijn van de flexbeugels :)


Kun je daarvoor niet gelzooltjes in je laarzen leggen?? (Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met ballen haha)


Hahahahaha het harde gedeelte onder je voet.... waar je tenen aan vast zitten :P heb al gel zooltjes geprobeerd, maar werkt ook niet.

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:49

Helpen ze ook tegen "pijn" onder je voet?

Ik heb altijd last van mijn bal onder mijn voet.... beide voeten. Ik leun altijd op de buitenkant van mijn voeten. Mijn tenen zijn recht naar voren (met licht rijden zwik ik dus ook door mijn enkels) . In mijn schuine beugels heb ik ook nog eens schuine blokjes.... dus dubbel op, [b]en toch heb ik last van zere ballen van mijn voeten.


Sorry maar daar werken ze helaas niet tegen. Ik heb die pijn ook nog met mn flexbeugels. Alleen heb ik er alleen last van als ik heel intensief rijd, als ik wat rustiger aan doe niet.

Joke89
Berichten: 86
Geregistreerd: 26-11-12
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:53

Carrotcake schreef:
Veiligheidsbeugels en leren rijlaarzen helpen bij mij al uitstekend!


Inderdaad! Stevige leren rijlaarzen, heb zelf Petries, das echt veel beter voor je enkels.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:01

Joke89 schreef:
Helpen ze ook tegen "pijn" onder je voet?

Ik heb altijd last van mijn bal onder mijn voet.... beide voeten. Ik leun altijd op de buitenkant van mijn voeten. Mijn tenen zijn recht naar voren (met licht rijden zwik ik dus ook door mijn enkels) . In mijn schuine beugels heb ik ook nog eens schuine blokjes.... dus dubbel op, [b]en toch heb ik last van zere ballen van mijn voeten.


Sorry maar daar werken ze helaas niet tegen. Ik heb die pijn ook nog met mn flexbeugels. Alleen heb ik er alleen last van als ik heel intensief rijd, als ik wat rustiger aan doe niet.


Ow das dan wel weer jammer :( Dank je wel voor je antwoord :j